{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.225 visninger | Oprettet:

Kim S b
Kim S b
Tilmeldt:
28. aug 2006
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 134

Renault Laguna vil ikke start, hjælp?! {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Jeg giver en dusør på 500kr til den der har en løsning.

Jeg har en Renault Laguna fra 31/12-98, 1,6 16v. Denne vil ikke starte eller kan starte med lange mellemrum altså dage.

Problem beskrivelse:

bilen står bare og hamrer derudaf når man drejer nøglen, vi har testet om der er gnist hvilket der ikke er, der kommer desuden ingen strøm til benzinpumpen.

bilen har dog startet med jævne mellemrum, men der er ingen forhold som vejr eller lignende jeg kan få til at passe ind. Hvis jeg får startet bilen kører den uden problemer, den går altså ikke ud, stopper jeg bilen og prøver jeg at starte den igen med det samme, så starter den, slukker jeg den og venter bare 10minutter så kan den ikke starte, og den starter ikke igen før måske dagen efter. Jeg har før kunnet få den til at starte ved at lade den stå i et stykke tid, pille batteripolerne fra batteriet og sætte dem sammen så den resetter, så har jeg kunnet starte den, men dette virker ikke mere, og nu starter den kun når den selv vil.

Vi har teori om et par ting, krumtapsføler, men burde benzinpumpen ikke køre så?

Vi er ikke sikre på om der er startspærre i bilen, men kunne dette være problemet, lukker denne for både gnist og strøm til benzinpumpen?

Kunne det være andre ting?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault Laguna vil ikke start, hjælp?!
  • #1   23. jul 2010 Lyder kraftigt til at være noget startspærre

  • #2   23. jul 2010 Startspærrer eller dødmandskontakt.

  • #3   23. jul 2010 Har du prøvet anden nøgle, hvis det nu er startspærre, der driller.

  • #4   23. jul 2010 jeg vil tror det er din dødmandskontakt der er fucked.. den sidder ude i motor rummet.. smiley

  • #5   23. jul 2010 Tag et kig på svinghjulsføleren, også kaldet OT giver. Jeg går udfra at du ved hvor den sidder, ellers må du lige sige til.
    Hvis farven på føleren er sort, er det højst sandsynligt denne der er defekt. Det er faktisk ikke engang føleren som sådan, det er stikforbindelsen der er problemet. Derfor er reparationsmetoden udskiftning af føler samt stik. Den nye føler er blå.


  • Kim S b
    Kim S b Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 134
    #6   17. aug 2010 undskyld den lange ventetid, var lige på ferie smiley Tja nu har lagunaen en god periode hvor den starte efter at have stået et par dage, men slukker jeg den og lader den stå i bare 10-15 minutter vil den ikke starte igen.

    Det er sjovt at i nævner dødmandskontakten, denne har jeg nemlig fusket med, men kun pga af jeg netop kunne bruge denne altså trykke på den og derefter starte bilen. Derfor har jeg simpelthen kortsluttet de 2 ledninger hertil.

    Så mon ikke mit problem faktisk kan være 2 i ét eller måske 3 i ét altså at det både er fx OT giver, dødmandsknap og startspærre? hmm dæleme et møgdilemma.

    I må sige til hvis i vil købe bilen, den kan købes meget billigt. Gider ikke bruge mere tid på den da jeg har købt en anden. Alt over 6000 kr tages imod med kyshånd. (Hader nogle gange biler!)


Kommentér på:
Renault Laguna vil ikke start, hjælp?!

Annonce