{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.013 visninger | Oprettet:

Der kommer luft i bremsesystemet. {{forumTopicSubject}}

Hey gutter.. Nu er jeg ved at være yderst træt af min bil... For jeg kan simpelthen ikke finde fejlen nogle steder.


Den trækker langsomt luft ind i bremsesystemet et sted fra - mest når jeg bremser hårdt...

Bremserør under bilen er skiftet i sommer 2009.

Bremsekalipre foran har fået nye stempler og pakninger for 14 dage siden - en perlestensmekaniker hjalp med at lave kaliprene.

Bremsecylindre bagi er skiftet i sommer 2009.

Der er luftet ud MANGE gange, og bremsevæsken er ny og frisk...



HVAD sker der?

Hvordan tjekker jeg op på at alting er som det skal være???

Jeg har selv idéer til selv-kontrol:

1) Linde støvmanchetten ved stemplerne foran for at se om der er bremsevæske bag denne.

2) Linde støvmanchetten ved cylindrene for at se om der er bremsevæske bag dem.

3) Tjekke op på utætheder, IMENS der er tryk på, de steder man ikke kigger, dvs fordelingsblokken i motorrummet og bremserørssamlingen under bilen..




Kan man tjekke op på hovedcylinderen på en eller anden måde??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Der kommer luft i bremsesystemet.
  • #1   26. jul 2010 Jeg har oplevet et par gange at en gammel hovedcylinder dør når man lufter bremser ud, der bliver lavet en "kant" inde i cylinderen, når man bruger bremsen, og efter nogle år, så er den kant så høj at manchetterne inde på stemplet i cylinderen, de bliver revet i stykker når man træder bremsepedalen i bund ved udluftning..

    Så mit bedste bud (hvis systemet ellers er tæt) vil være hovedcylinderen..


  • #2   26. jul 2010 Martin:

    okay - det bare i orden - så må jeg se om jeg måske kan finde en anden hovedcylinder - dog tjekker jeg nok lige op på de andre ting først - mht til manchetterne...


  • #3   26. jul 2010 Ja god ide, for ellers hjælper det jo ikke at skifte hovedcylinderen, men hvis den er utæt et andet sted, så vil det jo være til at se.. smiley

  • #4   27. jul 2010 ny hovdecyl,,, køb en ny, den kan ikke være så dyr,,


  • #5   27. jul 2010 Kan ikke finde hovedcylinder som ny, så det blir en brugt en, men det er også fint nok - de fejler ikke noget specielt - det her er bare almindelig slid og ælde - det er sikkert også den originale med 340.000km på sig smiley

Kommentér på:
Der kommer luft i bremsesystemet.

Annonce