{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

Golf 4 ryster i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har købt en Golf 4 for en lille måned siden som desværre ryster en del i tomgang, når den er driftsvarm - ikke når den er kold. Forhandleren har haft computer sluttet til den og den giver ingen fejl, han siger endvidere at det ikke er ophæng den er gal med. Han kan ikke stille så meget mere op, så nu står jeg mere eller mindre med lorten selv og føler at køreglæden formindskes en hel del når bilen ryster hver gang jeg holder for rødt.

Jeg har læst en del på nettet om andre der har samme problemer, men der snakker de mest om motorophæng.

Er der nogen der har nogle bud eller måske vil kigge på det (vil selvfølgelig gerne betale for at få problemet løst). Jeg bor i Vejle-området.

Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 ryster i tomgang
  • #1   18. sep 2010 Det er en Golf 4 1,9 TDI fra 2003. Forhandleren mener også at den måske er chippet, men han ved det ikke med sikkerhed - han synes bare at den trækker lidt bedre end den burde.

  • #2   18. sep 2010 tandrem sat forkert ? kender jeg nogen der har prøvet på en HDI, og den trak også skod, og den sad en forkert..

  • #3   18. sep 2010 Jannic: Men i dette tilfælde trækker bilen jo bedre end den burde...? smiley

  • #4   18. sep 2010 Det er ikke tandremmen - den sidder som den skal og blev skiftet på tysk vw værksted og har kun gået 20.000 km siden. Men tak for respons alligevel smiley

  • #5   18. sep 2010 Hvis forhandleren IKKE kan udbedre fejlen så må handlen gå tilbage minus en smule til de kørte km. Så aflever den og forlang det lavet. Husk at få det på skrift fx send rekommanderet brev. For efter de 6måneder efter købet står DU med lorten og skal bevise fejlen ikke var der ved køb. Hvor imod det er ham der skal bevise det nu. Og derfor prøver han selvfølgelig at spare den udgift og sige bilen intet fejler.



  • #6   18. sep 2010 Det er du ikke den første der fortæller mig. Jeg har også overvejet det og gør det stadig, men hvis fejlen koster under 5000 at udbredre, så fuck it - så betaler jeg selv og tager det som dyre lærepenge (er førstegangskøber). Er det derimod et helvede jeg skal ud i, med dyre regninger og mekanikere der ikke kan finde fejlen, så vil jeg selvfølgelig hellere lade handlen gå tilbage.

    Jeg har fået af vide at jeg ikke bare kan lade handlen gå tilbage når jeg har købt bilen som beset? Jeg har heller ingen skriftlig garanti på den. Ja, I know... Vidste ikke helt hvordan og hvorledes, var måske en smule for hurtigt ude, men forelskede mig ganske hurtigt i bilen og opdagede først rystelserne på vejen hjem, da jeg holdt på en rasteplads.

    Hvordan foregår det helt præcist når man lader handlen gå tilbage. Sender jeg ham et brev hvor jeg forklarer fejlen og påpeger at han ikke kan finde den hvorfor jeg ønsker at lade handlen gå tilbage - og hvad hvis han så nægter?


  • #7   18. sep 2010 Når det er hos en forhandler du har købt bilen, så har du altid 2 års reklamationsret - også uanset om han skriver "købt som beset og uden garanti". Reklamationsretten kan han IKKE løbe fra. Hiv eventuelt fat i forbrugerstyrelsen, for at høre hvad du skal sige til ham smiley

  • #8   18. sep 2010 Det jeg har på skrift, er at bilen er solgt 100% uden fejl, så det kan jeg vel hænge ham op på. Jeg kontakter forbrugerstyrelsen og hører hvad de siger. Jeg er bare bange for at ende i en lang sag med en svinsk forhandler og dyr advokatregning.

    Tak for dit svar smiley Og andre er selvf mere end velkommen til at bidrage med bud på problemet.


  • #9   19. sep 2010 Jeg ville køre til forhandleren. Stille manden et ultimatum at du får en bil i mellemtiden og de får løst den fejl om edt så betyder VW skal lave den for ham. Du har krav på at tingene er i orden og som aftalt ved køb så længere er den ikke.

  • #10   20. sep 2010 Nogle mener at bilen ryster fordi den er chippet. Hvis bilen skal retur, koster det mig nemt 15.000 kr (lån + km-penge), så jeg beholder den. Sælger har tilbudt at sørge for at få fjernet de konstruktive ændringer og så håber vi at rystelserne også forsvinder!

  • #11   21. sep 2010 rystelserne burde ikke være der som resultat af en evt chip.

    Hvis du har købt enbil af mandenmå han stille en bil til rådighed for dig uden omkostninger. Tag den evt med FDM (brug lige de 300 kr på at melde dig ind så får du fri assistance ved sådanne sager).


  • #12   9. nov 2010 Bilen var IKKE chippet - har været forbi SMC med den. Forhandleren er fuld af gode undskyldninger og jeg har mest af alt lyst til at rive hovedet af ham, men nuvel.. Ved ikke helt hvad jeg skal stille op nu. Skal man leve med at sin bil til 100.000 ryster i tomgang, eller skal man tage chancen og køre den til mekaniker uden at vide hvad regningen ender på? FDM kan vist ikke hjælpe når bilens pris er over 100.000, og jeg gav 102.000 smiley (måske et tilfælde? måske ikke.)

Kommentér på:
Golf 4 ryster i tomgang

Annonce