{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.117 visninger | Oprettet:

Bjørn S
Bjørn S
Tilmeldt:
13. okt 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Audi a4 driller, hjælp ønskes! {{forumTopicSubject}}

Hey BG, min Audi a4 er blevet lidt underlig på det sidste.
Den smutter op på 101-102 grader i tomgang (F.eks når man holder i kø, eller tilbage for rødt), men holder sig fint på 90 grader ved normal- og motorvejs kørsel, nu er den så pludseligt også stoppet med at gi' varme i kabinen, eller den giver varme i et par minutter men derefter bliver det nærmere lunkent.
Det skal siges at den begyndte med at blive 102 grader, ca. en måned efter den var på værksted hvor køleren blev afmontoret og hvor der blev skiftet t-rem, vandpumpe og termostat. og at den først her for en uge sidden stoppede med at give varme.
Jeg har så i min jagt på at få løst problemt skiftet pollen filter, viskosekobling, luftfilter, termostat og ekspantions beholder deksel.
Jeg har desuden forsøgt at udlufte kølersystemet men jeg syntes ikke rigtigt at det har haft nogen effekt.
Nu står jeg så med følgende muligheder der kan skyldes problemet.
1: Luftlommer i kølersystemet.
2: Tilstoppet varmeapparat (begge slanger BLIVER varme.)
3: Defekt toppakning (Det skal siges at der ikke er andre ting der tyder på at det er toppakningen der er røget, og at vandet i ekspantions beholderen ikke koger.)

Hvis der er nogen af jer der har en idé om hvad problemet kan være så skriv endeligt. Og desuden hvis én af jer har udstyr til evt. at kunne lave fejlfinding på den i nærheden af herning, så sig endeligt til.
Tips og tricks modtages også MEGET gerne!

Pfh. tak.

-Bjørn C.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi a4 driller, hjælp ønskes!
  • #1   18. okt 2010 lyder godt nok meget som toppakning

  • #2   18. okt 2010 det er din blæser i fronten der ikke virker så når du holder stille kan den ikke køle bilen ned men når du køre bliver den kølet ned af fartvind det er meget almindeligt at den skal ha skiftet termokontakten i kølern kan også være din vand punpe hvor plast møllen er gået løs så den skal ha nogle omd før den cirkulere som den så får når den den køre men prøv og lade bilen køre og se om den starter blæsern i fronden kan også være dårlig termostat hvis den ikke åbner men så ville kølern være kold

  • Bjørn S
    Bjørn S Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #3   18. okt 2010 Der er ikke varmeføler i front på min model (8D2 B5 LIM 1995'er).
    MEN jeg har lige fundet ud af at den varmer optimalt når jeg køre (jeg har lige skiftet ekspantions beholder dekslet idag) og det har den ellers ikke gjort indtil nu, men når jeg holder i tomgang forsvinder varmen og viseren viser 102 grader.
    Så jeg tror muligvis godt at der kan være noget om det med den der plast mølle, men hvordan finder jeg ud af om det er den der driller?


Kommentér på:
Audi a4 driller, hjælp ønskes!

Annonce