{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Ned slidt dæk for enden :( {{forumTopicSubject}}

Heey BG..
Jeg ejer en golf 4 fra 99 som jeg fik sænket 40/40 med et sæt eichbach fjedre for en 6 måneders tid siden, og da jeg for et par dage siden, ville skifte mine 18" tommer sommerdæk ud med mine vinterfælge, opdage jeg chokerende at de inde for enden på dækket var næsten helt blankslidt men for uden var der "nogenlunde" mønster lidt over de anbefaldet mærker, så jeg regnede med det var mekanikerne der ikke havde stillet sporingen/camber vinkel rigtig, men idag da jeg var på værksted fik jeg svaret af camber vinklen ikke kan justeres på min golf fordi den har fast bagbro? nogen der har nogen forslag til hva man så gør? Og hvad grunden kan være? Mvh kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ned slidt dæk for enden :(
  • #1   27. nov 2010 jeg har samme problem, tog mine fælge af igår og så at indersiden var slidt helt ned, fik at vide det var pga forkert sporing

  • #2   27. nov 2010 Var mine fordæk også efter jeg smed gevin på og tænkte at en sporring var unødvendigt xD var det så ikke hehe...

  • #3   27. nov 2010 Det er sporringen der er tosset, og skal altid justeres ved ændringen på styretøjet.

  • #4   27. nov 2010 bagbro på G4 kan jo kun løsnes i de 3 bolte i hver side,og måske flyttes lidt,men det er ikke sikkert

  • #5   27. nov 2010 Hvordan kan i svare at sporingen er forkert! Manden skriver jo at han har været på værksted og han der har fået at vide at camberen står forkert og han derefter skriver at den ikke kan justeres , da den kører med fast bagbro.

    Som svar på dit spørgsmål: Hvis bagbroen er fast så skal du igang med at ændre dine spindler eller købe nogle andre.


  • #7   27. nov 2010 man justere jo forhjulene når baghjulene er justeret

  • #8   27. nov 2010 mcfh: I så fald, skulle de jo ikke kun blive slidt på indersiden.

  • #9   28. nov 2010 MCFH: Hvordan skulle baghjulene kunne køre skævt, hvis forhjulene står forkert i sporingen?

    Nu har jeg være mekaniker i et par dage, men er altid villig til at lære noget nyt.

    For at komme tilbage til emnet. Så snakker Kenneth jo om at det er bagpå at camberen er forkert. Dvs de intet har med sporingen på forhjulene at gøre.


  • #10   28. nov 2010 mon ikke der er lavet et sæt mellemlæg til bagenden kan huske da jeg kørte calibra var det samme problem der fik jeg sådan nogle til at ligge under spindlerne

  • #11   29. nov 2010 Hey folkens sorry for det sene svar... Jeg har haft den koblet på et sporing apperat og den skriver at camberne ikke kan justeres på en golf 4, og vil gerne understrege at det er baghjulene jeg snakker om, og at den har fast bagbro, computerne siger at jeg godt kan justere sporingen en smule bag på, men det ændre jo ikke på camberne som er den som det er galt med smiley Nogle mekaniker siger os at camberne ikke bliver anderledes ved at jeg sænker den når den har fast bagbro, mens nogle andre siger at lige meget hvad, så ændre man alitid på camberne når man sænker en bil, selv om den er med fast bagbro (hvilket jeg ikke tror kan lade sig gøre?) Håber nogle kan hjælpe? da jeg synes det er træls sku købe nye 18" hver år smiley

  • #12   29. nov 2010 Daniel S: Jeg tror du er inde på noget af det rigtig, men har sufet på nettet og har ikke kunne finde nogen steder man evt kan købe anderledes spindlere?

Kommentér på:
Ned slidt dæk for enden :(

Annonce