{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.941 visninger | Oprettet:

Casper E
Casper E
Tilmeldt:
18. mar 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 21

Touran Turbo problemer {{forumTopicSubject}}

Har brug for lidt eksperthjælp! Har en Touran 2,0 TDI DSG fra 06. Har haft lidt problemer med at Turbo'en slår fra ved hård acceleration, og først virker igen når jeg har slukket og tændt bilen. For et halvt år siden var bilen til service, hvor de brugte en bestemt "motorrens", og det afhjalp tilsyneladende problemet - men nu er det desværre kommet igen.

Hvad skal man gøre? Er det ny turbo der skal til - og hvad koster sådan en omgang? Eller kan det være andet?

Når den har slået fra, virker den altid med det samme igen så snart jeg lige har slukket og tændt bilen. Håber I kan hjælpe, for har ikke lyst til at blive flået af VW. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Touran Turbo problemer
  • #1   11. jan 2011 Bilen går i nødprogram, og den vil ha registreret en fejl i din motorstyring, så du skal ha vagcom på for at få udlæst fejl.

  • #2   11. jan 2011 Har haft sådan et problem på en transporter t5

    Det var turboen der lavede for meget tryk så den gik i nød program..
    Turbo udsiftet og så virkede det igen smiley


  • #3   11. jan 2011 Det er turboen det er galt med, det er det mest sandsynlige. Desværre. Men du behøver jo ikke få det lavet hos VW :o)

  • #5   11. jan 2011 Få nu lige en tester på først og se hvad den har af fejlmelding.
    Der er ingen som siger det er en død turbo lige med det samme.
    En masse erklærede også turboen færdig på min transporter da den gjorde nøjagtig det samme, og det var bare et stykke vacumslange til en 10'er som er røget.


  • Casper E
    Casper E Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 21
    #6   11. jan 2011 Har nogen af jer erfaring med om det virker at rense turboen - og erfaring med nogen der kan gøre det?

  • #7   11. jan 2011 Lyder højst sandsynlig som ladetryksreguleringen inde i turboen som har sat sig fast, og det er sikkert det du har fået renset sidste gang.

    Peter K - Hvis jeg ikke tager fejl, så er jeg ret sikker på at der IKKE bliver ledt EGR luft igennem turbo, da EGR ventilen sidder mellem turbo og indsugningsmanifold.

    Casper - Det virker, vi har gjort det på et par salgsbiler for at holde omkostninger nede, hvis det foretages ordenlig og lader produktet virke længe nok, så skulle det gerne holde i noget tid.


  • #8   11. jan 2011 Cralle - Korrekt.
    EGR sidder nemlig efter turbo og intercooler, altså bliver ført retur lige inden indsugningen, og dermed kommer skidt fra EGR ikke ind i turboen på nogen måder.


  • #9   11. dec 2011 Det kan så osse være turbo tryk føleren der er problemet har selv det samme problem med min firma bil jeg skal have skiftede sådan en føler . Vw sagde at turboen ikke var i stykker ellers ville den ikke give tryk

Kommentér på:
Touran Turbo problemer

Annonce