{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.600 visninger | Oprettet:

Afmontering af BMW E36 gearkasse {{forumTopicSubject}}

Nogen der har erfaring med dette ? Det er en 325i fra 93
Går ud fra at stiver + kardan + beslag til udstødning skal af og så selvfølgelig de torx hoveder på selve gearkassen man kan se. Er der nogle i toppen som er svært tilgængelige ? Er det så ellers bare at trække gearkassen tilbage og den er af ??
Grunden til dette er at koblingen ikke virker, pedalen går bare i bund uden modstand og pga fjederen i pedalen bliver den der ( kan dog sagtens trækkes tilbage ) ligesom en alm. gl. lyskontakt. Har skiftet slavecylinder og luftet ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmontering af BMW E36 gearkasse
  • #1   19. jan 2011 ja det skal af ..og så kan du tippe motoren og så er den af ,,, så det var det

  • #2   19. jan 2011 evt din hovedcylinder under pedalen der er færdig. Bare en mulighed inden du splitter det helt af.

  • #3   19. jan 2011 men ellers er det som du beskriver.

  • #4   19. jan 2011 ja, den cylinder ved pedalen tror jeg, at jeg prøver at pille af imorgen. Når jeg pumper pedalen, så kommer der vædske til slavecylindren, men måske ikke så meget som der måske skulle, så det er da en mulighed. Når jeg tænker lidt tilbage, så var det også ligesom om der kom et lille knæk da jeg trådte pedalen i bund (dengang), men efter at have haft slavecylindren af igen, så kunne den komme på meget lettere en 1. gang ??

  • #5   19. jan 2011 der skal stå en stråle ud ved røret ved slaven i det øjeblik du jokker på koblingen. Hvis ikke så sender din hovedcylinder det ikke videre. Det ses ofte af pakningerne går på hovedcylinderen. De holder ikke for evigt desværre. Det er noget bøvl og skifte men lettere end og rode med gearkassen hehe.

    HVis du luftede ud inden du satte slavecylinderen tilbage på plads og den gik nemt på så tyder det på at der ikke er tryk i systemet. Den skulle meget gerne yde lidt modstand. I min verden lyder det meget til fejlen skal findes ved hovedcylinderen.


  • #6   19. jan 2011 Satte slaven på - der var lidt modstand. Luftede ud, pillede den af igen, og så gik den på uden modstand. Da jeg pillede den gamle slave af, var der jo også lidt modstand. Hvis man piller slaven af, kan man så stikke noget ind i hullet og aktivere trykpladen med håndkraft eller skal der mere tryk til ?

  • #7   19. jan 2011 Jeg tror også du skal lufte koblingscyl. ud. Træd koplingspedal ned 10 gange og hold den nede 10 gang mens en anden løsner udluftningskrue og strammer igen. Gentag denne opr. til der er ordentligt modstand i pedal. Erfaring stammer fra Audi, men der er nok ikke den store forskel. Mvh. Gert

  • #8   19. jan 2011 Vil ikke mene du kan aktivere den ved håndkraft, dog har jeg aldrig prøvet så skal ikke kunne sige det.

    Du kan prøve lige netop det som gert beskriver det er faktisk den bedste måde og udlufte det på og så få tjekket for utætheder ved hovedcylinderen. De fleste gange opdager man ikke den er utæt før man kommer ned og får den tjekket og mærket på tæppet i bunden helt oppe ved pedalen.


  • #9   19. jan 2011 Koblingscylinderen, det er vel slaven, eller den ved pedalen ? Det underlige er bare, at der ingen modstand er, så pedalen bliver i bund. pga fjederen ved pedalen. Kan nemt trækkes tilbage. Ligesom tænd/sluk på en lyskontakt.

  • #10   19. jan 2011 der er 2 cylindere. en hoved og en slave. at din pedal bliver i bund er fordi din hovedcylinder ikke trykker den tilbage ;-).

  • #11   19. jan 2011 Prøv at lufte ud, det kan godt være du skal bruge hånden fordi pedal skal trække tilnage hvergang i starten. Mvh. Gert

  • #12   19. jan 2011 tilnage=tilbage

  • #13   20. jan 2011 Okay. Hovedcylinderen er det så den ved pedalen ? Imorgen prøver jeg lige hvor meget stråle der kommer fra slaven, så kan jeg jo se om der er ordentlig tryk fra pedalcylinderen (hovedcylinder).
    TAKKER pt for svarene.


  • #14   20. jan 2011 ja det er den ved pedalen.

Kommentér på:
Afmontering af BMW E36 gearkasse

Annonce