{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.788 visninger | Oprettet:

Jimmi H
Jimmi H
Tilmeldt:
21. apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

VW Sharan bliver varm op ad bakke....? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg stå med et problem som jeg har haft i over et år nu, men jeg er ved at være godt træt af det....

Min Vw Sharan 1,9 tdi tip.tronic, bliver varm hvis jeg har en lille smule læs på bilen, og kører op af en længere bakke med ca 130-140km/t. Det behøver ikke at være kassel bakker (selvom det er et helvede), men bare en normal bakke herhjemme i DK. Det foregår sådan at jeg kan mærke i kabinen (hvis det er koldt udenfor) at der bliver koldt indefor, og så kan jeg se vandtemp måleren stige lige så stille som jeg kører opad. Den stopper lige i underkanten af det røde felt, og så begynder bilen at sige at den mangler kølervæske. Når jeg så kommer op på bakken, og er på vej ned igen, så falder vandtemp, og der bliver varmt i kabinen igen, og den stopper med at brokke sig over at den mangler kølervæske... En anden ting er at når bilen er blevet driftvarm (ca 90C), og jeg så mærker på den nederste kølerslange, så er den helt kold, og det nederste stykke af køleren er også koldt. Kølerslangen går direkte fra køleren og op til termostaten, men jeg har skiftet termostaten. Jeg synes ikke det bobler fra ekspansionsbeholderen, men nogen gange kan de godt se ud som om at den har skudt vand ud oppe ved låget hvis den har være varm.

Håber der er nogen der kan hjælp mig med at løse problemet...

MVH
Jimmi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Sharan bliver varm op ad bakke....?
  • #1   31. mar 2011 Meget tyder på at den har smidt skovlhjulet på vandpumpen.

    Denne er af plastic og det er set mange gange før at de revner og falder.


  • Jimmi H
    Jimmi H Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   31. mar 2011 Tak... Det har jeg også hørt kunne ske, så det blir nok til en ny vandpumpe )-:

    Jeg har forresten også et andet lille men ret irriterende problem... Når bilen er kold, eller jeg gir den lidt gas med læs på, så kan den finde på at gå i nødprogram. Som om at den bare lukker for brændstoffet, og der er ingen trækkraft....


  • #3   31. mar 2011 Polo doktoren - Kan ikke se hvorfor bilen kun skulle gøre det ved belastning op ad en bakke? Den er dyr bare lige at skifte sådan da det skal være inkl tandremskit.

    Jimmi

    Få bilen udlæst, det er vidst det nemmeste.. og husk ikke at give den mange omdr når den er kold.. smiley


  • #4   31. mar 2011 Køleren kunne også være tilstoppet?

  • #5   31. mar 2011 Hvad med thermostaten? Kølevæskemangel?

  • #6   31. mar 2011 hej det er normalt de flækker toppen og det gør at den under belastning smider vand ud ved låget på beholderen har lige skiftet 2 stk og nu køre de igen uden problemer og de havde begge 2 kørt lige over 200000

  • #7   31. mar 2011 Janne:

    Det er 2.0 TDI du mener vel?


  • #8   31. mar 2011 Oliver:

    Motoren bliver mere belastet op ad bakke og det varme vand bliver ikke ledt væk fra blokken..


  • #9   31. mar 2011 Hej polo doktor nej 1,9 tdi både i galaxy og sharan og alhambra de har dette problem med flækket topstykker og vi snakker 115 hk

  • Jimmi H
    Jimmi H Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   4. apr 2011 Ja det er en 115hk, 1,9tdi..

    Jeg har skifter termostaten...
    Den bliver ikke varm ved normal kørsel på mototvej 110-130km/t. Der kan jeg køre i flere måneder uden problemer. Men lige så snart jeg presser den og køre 140-150km/t, over et længere stykke tid, så kan jeg se at den har smidt vand ud af beholderen. Som om at den bliver varm i topppen af kølesystemet fordi vandet ikke kan cirkulere. Så det kan sagtens være skovhjulet der er i stykker, for det har jeg også hørt fra flere folk at dette var et problem på dem. Jeg har dog ikke hørt andre sige at toppene flækker på dem, men det er selvfølgelig også en mulighed, men jeg ville bare mene at problemet så ville være der konstant. Det kan selvfølgelig også være en prop i køleren der gør at vandet ikke cirkulere.


Kommentér på:
VW Sharan bliver varm op ad bakke....?

Annonce