{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.093 visninger | Oprettet:

Webasto oilefyr {{forumTopicSubject}}

Hey.

Mit oliefyr er desværre godt i stykker. Blæserne i fyret starter og brændstof pumpen begynder ikke at pumpe. Den melder ikke nogle fejl og jeg har prøvet at skifte pumpen og der er strøm til pumpen ca 10 V. (ved godt strømmen skal være pulserende for at pumpen kan pumpe) Og strømmen pulsere ikke.

Nogle som har nogle gode ideer til en fejl? Og burde den ikke blinke en fejlkode?

Det er et webasto top thermo e fyr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Webasto oilefyr
  • #1   3. apr 2011 Nok styringen der er gået. Få styringen testet og evt. skift den hvis det er, ellers skal du til at fejlmåle i strømsystemet for at se hvorfor den ikke pulserer.

  • #2   3. apr 2011 Carsten ja det er også mit bedste bud. Men den koster sidder kassen en ny styreenhed. Så kan det nok bedst betale sig at købe nyt fyr. Men spørgsmålet er om undlader at pumpe brændstof ind i fyret hvis nu glædestiften er defekt?

  • #3   3. apr 2011 det er fordi fyret ikke starter, så begynder pumpen ikke og køre.

  • #4   3. apr 2011 find et sted i verden hvor de har en webasto tester. det program er super godt har aldig prøvet at den ikke kunne finde fejlen. og du ville blive overrasket over hvor mange fyr der bare skal nulstilles og så virker de igen smiley

  • #5   3. apr 2011 hvis der er gået et gløre rør plejer du og kunne høre at fyret brændstofpumpe starter op og så umiddelbart efter slukker det helt ned igen. kan se ud er fra nordsjæland ved der er en auto elektro i hillerød der har en webasto tester.

  • #6   3. apr 2011 PURHUS ? Okay jeg undre mig bare over at den ikke blinker fejl koder. Det gør oliefyr i lastbiler nemlig.

    hvorfor skal fyret nulstilles? Altså jeg har prøvet at fjerne alt strømmen til fyret.


  • #7   3. apr 2011 har lavet oliefyr på det værksted jeg arbejder i 4 år og der har ikke været en af de biler der har blinket. skal lige siges at det alle har været ford'er da det er aut ford værksted. når et fyr ikke vil starte er det første jeg tjekker ledningerne da de tit ikke er verdens bedst så tjekker jeg om vandpumpen vil dreje og til sidst tjekker jeg gløderør'et. er det ingen af disse fejl skal der en vebasto tester på og som regel er det så bare en nulstilling så virker fyret igen.

  • #8   3. apr 2011 1. Strømmen til pumpen skal være konstant og skal være 12V
    2. Som det umiddelbart lyder har du en fejl ved igniteren. Altså ved optænding.

    98% af fejlene på fabriksmonterede fyr er fejljustering af CO'en og derfor soder det til og på et tidspunkt får det nok. Man kan tage brændkammeret ud og rense det samt spidsen til forstøveren, men man skal være forsigtig.


Kommentér på:
Webasto oilefyr

Annonce