{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.004 visninger | Oprettet:

Montering af gevindundervogn {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står overfor at skulle skifte undervogn på min bil i den her uge. Det er en Audi A3 8L, og jeg skal skifte fra standard undervogn til en gevind.

Jeg har lånt et værktøj til at holde fjedrene sammen, og jeg har bestilt tid til sporing bagefter.

Da det er første gang jeg skal prøve at skifte undervogn, vil jeg høre om der er noget særlig jeg skal være opmærksom på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering af gevindundervogn
  • #1   19. apr 2011 føler lige med her:)

  • #2   19. apr 2011 Jeg vil anbefale dig at udskyde sporingen ca. 14 dage, så undervognen kan nå at sætte sig. Ellers kan du risikere at du skal spore 2 gange.

  • #3   19. apr 2011 Jeg følger også lige med her..
    Men inddrager lige et spørgsmål også,..
    Dan : Hvorfor vente 14 dage? Vil det ikke slide enormt meget på dækkene på de 14 dage?


  • #4   19. apr 2011 Har også lige et spørgsmål hvad mener i med at spore ?

  • #5   19. apr 2011 Kim J: Nej 14 dage betyder ikke det store ang. slid. Til gengæld koster det jo dæk hvis man kører med en forkert sporing igennem flere år.. Da man jo vil køre rundt i god tro om at sporingen er i orden.

    Det er meget normalt at en gevindundervogn sætter sig, det er minimalt, men nok til at ødelægge en sporing. Så derfor er det godt at vente ca. 14 dage..


  • #6   19. apr 2011 du kan da ikke se 14 dags slid , med mindre du køre til italien hver dag og hjem igen.

    Sporing / 4 hjuls udmåling, skal til fordi man ændre retningen på dækket når bilen hæves eller sænkes. så skal man ha justeret det hele ind så bilen køre lige ud og dækket slides rigtig.
    Dog kan man ikke justeres sig ud af alt på nogle bilen.


  • #7   19. apr 2011 Kim J - Jeg tror ingengang du kan se det mindste på dækkene efter 14 dage. Men som Dan F , så kan undervognen sætte sig meget på 14 dage. Min blev næsten 1 cm lavere på 2 uger.

  • #8   19. apr 2011 Mads M:

    Et køretøj er sporet korrekt, når ophæng og styretøj er i orden, og når dæk og hjul kører lige, og som de skal. Korrekt sporing er nødvendigt for et jævnt slid og præcis styring. Et ujævnt slid på for- og baghjul eller en forandring i bilens køreegenskaber eller styrerespons (f.eks. træk til den ene side) kan tyde på forkert sporing. I dag har de fleste biler et baghjulsophæng, der også kan justeres.

    En sporing er i bund og grund en metode der sørger for at dine hjul kører lige efter undervognen er skiftet.


  • #9   19. apr 2011 Okay mange tak for svar smiley

  • #10   19. apr 2011 du skal ikke bruge fjederklemmer til gevind, det har jeg aldrig gjort i hvertfald

  • #11   19. apr 2011 Man skal ikke bruge fjederklemme ned. Det er faktisk bare at få afmonteret det gamle, og sætte det nye på.

    Husk nye toplejer/tårnlejer, når du alligevel er igang smiley

    Og lad være med at få den sporet LIGE bagefter, lad den sætte sig i 2 uger, juster den ind igen, da den nok helt sikkert vil sænke sig, og juster den så ind som du gerne vil have den. SÅ kan du få den sporet, og også stole på det.


Kommentér på:
Montering af gevindundervogn

Annonce