{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Carisma erfaringer.. {{forumTopicSubject}}

Hey..

Overvejer at skifte min efterhånden gamle Lancer 1.6 16V'er ud, med en Carisma 1.8 GDI fra 2001 eller nyere, men jeg er lidt i tvivl. Jeg skal køre fra Næstved til mit arbejde i Roskilde, og der er godt og vel 62km, så jeg leder efter en bil med mere komfort (aircon/klima, evt. motorvarmer), samme, evt. bedre brændstoføkonomi og driftsikkerhed.

Umiddelbart skulle den være rimelig økonomisk, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre, som har erfaringer med den model, mht. brændstoføkonomi. Jeg har hørt alt mellem 12 og 18km/l, og hvis ikke den render som minimum 16km/l, så kan jeg lige så godt beholde min Lancer, da den klarer 16km/l allerede.

Evt. hvis der er positive erfaringer med den almindelige 1.8 eller 1.6 model, vil jeg meget gerne høre nærmere.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Carisma erfaringer..
  • #1   28. jun 2011 Carisma'en har et problem med tilsodning af topstykket, så du kan få en model der går 20km/l og du kan få en der knap kan klare 10. På samme front kan du få en der klarer 136 hestekræfter og en der klarer knap 110.
    Men altså, pas på GDI modellerne, de soder til i topstykkerne og så skal de ind og blæses med nøddeskaller og søles ind i additiver. Komforten og udstyrsniveau'et er rigtigt lækkert, men jeg ville hellere smide de ekstra penge og se om jeg ikke kunne få fingrene i en DI-D'er hvis jeg var dig.


  • #2   28. jun 2011 Det er en total morfar øse, de er meget tunge, og ufatteligt kedelige.
    Har selv haft en Lancer, og overvejede (meget kort) en Carisma...jeg valgte den gudskelov ikke...


  • #3   29. jun 2011 Jeg ved godt at de soder til i topstykket, men jeg tror at hvis jeg kunne få en der er uden problemer, evt. en der lige er blevet renset, så ville jeg ikke løbe ind i problemer.

    Jeg har selv kigget på DI-D modellen, men på den ene side skræmmer det mig lidt at det er en fransk diesel, men på den anden side, så har jeg intet hørt om, at der skulle være problemer med den. Men igen så er spørgesmålet så, om ikke det reelt set er dyrere med en diesel, i forbindelse med afgifter osv? Regner med at køre omkring 35.000km om året, så vil jo selvfølgelig spare på brændstof, men igen så er den dyrere i afgifter, og skulle der ryge et par dyser eller noget højtrykspumpe, så er sparet spildt. Og jeg kan se at den er opgivet til 18.2km/l, men det virker da ikke vildt imponerende for en moderne diesel?

    Aardvark, jeg har tænkt på at købe den nyere model Lancer, men jeg gider bare ikke den der skramlende 1.3 motor. Den er ulækker og latterlig :P, og jeg har ikke lyst til en faceliftet stationcar som jeg allerede har.


  • #4   29. jun 2011 Køb en ny Kia Picanto, der er meget bil for pengene, og den går 24 literen smiley

  • #5   29. jun 2011 Det kunne jeg egentlig godt finde på, men det er lidt synd at miste 7 års garanti smiley

  • #6   29. jun 2011 Jamen der er jo ingen grund til at miste garantien?

  • #7   30. jun 2011 Er selv mekaniker og jeg tror ikke at de vil godtage mine "stempler" i servicebogen smiley

  • #8   30. jun 2011 hold dig fra GDI motoren, har selv haft en og der var mange problemer med den.
    dårlig tomgang
    hakkede under jævn fart
    sked nogle gange under acc

    selvom den lige er blevet blaastet (fik oplyst dette kostede omkring 10.000) er der INGEN garantier for at den ikke får problemer igen - tværtom.
    du skal altid køre på 99 oktan eller højre samt speciel olie fra f.eks shell til omkring 250 kr pr liter (Q8 har / havde også noget ved ikke hvad det kostede, min fik det een gang og det kunne den ikke lide så derfor altid shell olie til den). Bilen/motoren er bygget til at køre med 101 oktan som de har i japan, derfor du ikke får noget særligt godt ud af at køre mindre end 99 oktan.


Kommentér på:
Carisma erfaringer..

Annonce