{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
450 visninger | Oprettet:

Bmw Speedo mm. går ud ? {{forumTopicSubject}}

Der er tale om en:
BMW
316i fra 95.
Alt er standard.

Så er årets første ordentlige regnskylle kommet smiley

Kørte på arbejde imorges og alt var som det plejede da alle nogle lamper i bilen begyndte at lyse.
Der er tale om håndbremselampe.
Servostyrings lampen (Ved ikke om den hedder det, det er den med et rat på)
og batteri lampen.

Alle disse tænder også normalt når jeg drejer tændingen og går ud 2 sec efter (på nær håndbremsen hvis den er trukket self)

De slukkede også igen som hvis jeg lige havde startet bilen, kørte dog hen af landevejen.

Mit speedo gik så i nul.
Og alle andre instrumenter gik ud.
Altså alt var dødt, ingen ting i instrumentbrættet.

Havde dog stadig musik i radio'en og lys i instrument brættet.
Bilen kørte også bare vidre som intet var hændt og ca 30 sec , og så lyste de igen i 2 sec som når man giver bilen tænding og slukkede igen og så kom speedo og alt tilbage.

Hvad fanden skete der lige der smiley ?
Den gjorde det helt samme på tilbagevejen, 1 gang hver vej i ca 30 sec.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw Speedo mm. går ud ?
  • #1   22. jul 2011 Men mon der kan ske noget ved det ??

    Tror det er vand i systemet.


  • #2   22. jul 2011 det skete jo også på hjemturen 5 timer efter :S.

  • #3   22. jul 2011 Har haft det fuldstændig samme problem som dig med min E36 320i. Har googlet nettet tyndt for at finde ud af hvorfor, og ringet til BMW endda:)

    Kom frem til at det vidst er et meget kendt problem på E36, og at det vidst bare er speedometeret der skal skiftes i sidste ende.

    Jeg døjede dog til sidst med at speedometeret slet ikke virkede i 2 uger i træk. Bestemte mig for enten at skille speedometeret ad eller købe et brugt hos KOED.dk

    Opgav at skille lortet af og bare sætte det i igen og anskaffe mig et nyt, men efter jeg havde haft det ude og så monteret det igen har der ikk været det mindste siden. Ved ikk om det bare var et tilfælde, men måske du skulle prøve det:)

    Mathias


  • #4   22. jul 2011 TAK mathias smiley
    Håbede på at høre om en med ligne problem.
    Var det også vand relateret eller bare random ??


  • #5   22. jul 2011 Jamen det var sgu så forskelligt, men i starten virkede det som om at det faktisk var når at det regnede eller var fugtigt, men til sidst var det bare random ja:)

    Mathias


Kommentér på:
Bmw Speedo mm. går ud ?

Annonce