{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Toppakning vectra a 1.8 {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Jeg har købt en Vectra a fra 93, med defekt toppakning og defekt vandpumpe, den går på 3cylindre..

Hvis jeg skifter toppakning, og vandpumpe, tømmer for olie og køler væske og selvfølgelig fylder nyt på igen, lyder det som om at det kan være nok til at den kan køre igen, eller er der noget jeg har/kan have overset, evt. burde tjekke efter inden jeg skifter noget??

Håber i kan hjælpe..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toppakning vectra a 1.8
  • #1   18. aug 2011 Du skal tjekke at dit topstykke ikke er skævt... men ellers ja sådan i store træk...

  • #2   18. aug 2011 Tjek cylinderne for skader når du har toppen af.. Kan jo evt. have brændt et stempel/ringe hvis den har kørt langt uden vand..

  • #3   18. aug 2011 Den har kørt ca. 10 - 15min efter den er begyndt at gå på 3ben..

    Tjekker lige om der er brændt stempel/ringe, hvis der er brændt skal man så skifte stempel/ring?? Eller kan det ikke svare sig??

    Er det tydeligt at se om det er skævt, hvis det er skævt?? Skifter man topstykket hvis det er skævt, eller hvad gør man??

    Det slibe sæt man køber med, sliber man altid når man skifter pakning??


    Hvis det kommer bag på nogen, så har jeg ikke skiftet toppakning før, har kun skiftet ventil dæksel pakning.. smiley

    Håber ikke det er for mange spørgsmål på én gang.. smiley


  • #4   18. aug 2011 Hmm.. Og hvor længe inden har den så kørt uden vand? Bare fordi den begynder at gå på 3 cylinder kan den jo sagtens have været mega varm længe..

    Hvis den har taget et stempel/ringe/cylinder så den sku nemmere og billigere at købe en anden motor..

    Man får planet/slebet topstykket hos en som har grejet til det.. Som cylinder service..
    Som dem:
    http://www.aabenraac ylinder.dk/
    eller
    http://www.ecs-itop.dk/

    Og sidste men ikke mindst et slibesæt er bare et udtryk for et pakningssæt man bruger når man skifter toppakning, den indeholder som regel alle de pakninger osv. man skal bruge for at skrifte toppakningen..
    F.eks toppakning, ventildæksel pakning, pakning/paraplyer ved ventiler, pakning for udstødning/indsugnings manifolde, bolte til udstødmanifold, ventildækselpakning osv..


  • #5   18. aug 2011 Han var inde for at få lavet køler i århus ham jeg købte den af, og på vej hjem til galten, blev den varm og der var vandpumpen højest sandsynligt gået, og så kørte han de sidste 10 - 15min hjem.. ( Det er hvad han har fortalt mig ) Man kan desværre ikke tro på alt hvad man får af vide af en man køber bil af, men alt andet han har fortalt har passet.. Så håber jo på det bedste..

    Hvad vil det koste at få skiftet motor, inkl. motor??


  • #6   18. aug 2011 Ved ikke om det er muligt at den begynder at gå på 3cylindrer allerede så hurtigt efter vandpumpe/toppakning er gået..

  • #7   18. aug 2011 Tjo alt er jo muligt..

    Skal du selv skifte motoren?

    Men hvis du selv gør det og ikke skal have noget km garanti kan det nok gøres for 5000 incl ny tandrem og vandpumpe osv..


  • #8   19. aug 2011 hvis du vælger at skfite toppakningen og det er en c18nz motor, så sig lige til. Mener at jeg har en helt ny liggende til sådan en bandit smiley

  • #9   19. aug 2011 hvis jeg var dig ville jeg lige prøve og tage topen af den motor du har og se om den kan laves inden du sætter en anden motor i

Kommentér på:
Toppakning vectra a 1.8

Annonce