{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

Batteri problem på Passat årg. 95 {{forumTopicSubject}}

Har lige købt en gammel Passat 1,9 TDI som har problemer med og starte. Batteriet er fuldt ladet op men lyset i instrument bordet er svagt og starteren klikker som om der ingen batteri er på.

Nogle bud ? Da vi kom og så på den stod den helt kold, og den havde et forvarme relæ der ik virkede men den startede alligevel men efter den havde kørt 20 min stoppede vi den. Der vil den så ik starte igen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri problem på Passat årg. 95
  • #1   19. jan 2012 Laderelæ lader ikke eller også så er batteriet dårligt og har midstet sin kapacistet og så kan det godt lades op til fuld spænding men har ingen strøm at give af og dør hurtigt igen.

    Ud og mål hvad spænding der er når i starter den og den ikke vil.
    Jeg vil væde med at spædningen falder til under 10 Volt.


  • #3   19. jan 2012 Vi kan måle 12,7 på det ... Men vi har ikke prøvet og måle samtidig med at vi starter den. Men hvis batteriet falder til under 10 ved start, kan batteriet så godt vise 12,7 igen når man slipper nøglen ?

    Men lyder som om du har fat i noget der smiley



  • #4   19. jan 2012 Ja, hvis batteriet viser 12.7 "uden belastning" så siger det intet om batteriet.

    Man skal måle mens man starter eller har et forbrug.

    og ja det kan sagtens komem op og vise 12.7 igen efter start.

    Hvis det er fladet sammen eller har midstet evnen til at holde på opladningen/kapacitetten, så vil det stadig opretholde spændingen, men så snart du prøver at suge strøm fra det, så går det i knæ og når det ikek kan levere strøm nok, så dykker spændingen.
    Når du så slipper starteren, så komemr det igen op på over 12 volt.

    Man kan heller ikek lade sit batteri op ved eks. bare at køre en lang tur.

    Der sker bare det at batteriet lades op til de der 12.8-13.2 volt og så stopper ladningen, man får opbygget det man kalder en "overflade spædning" på batteriet og har således ikke fået kapacitetten med "Ampere timerne" det sker kun ved en langvarig ladning med samme strøm i samme periode som batteriets Ah.

    Så der skal eks. lades med 10A og 14.2 volt i 6 timer for at få et 60Ah. batteri ladet helt op.
    Men allerede efter blot ½ time vil man kunne måle at spændingen er kommet op på over 12 volt,

    Ladning tager tid og kræver stor ladestrøm.

    Så tjek at det kan holde spændingen oppe over 12 volt ved start.


  • #6   19. jan 2012 Okay tak for svar må prøve imorgen ... En anden total mærkelig ting er at når vi prøver og starte kan el ruderne pludselig finde på og køre ned. Underligt

  • #7   19. jan 2012 CHIMP MIC M
    Hvis bilens batteri erfaldet sammen, så er det ikke bare at bruge en booster eller startkabler, da batteriet vil virke som en kortslutning og trække spædningen ned og dermed vil strømmen fra det gdoe batteri elelr boosteren gå tabt i batteriet og ikek gå til bilens forbrug.
    Men det vil måske give et bedre resultat.

    Der er kun 1 måde at få et klart svar på, mål spændingen MENS bilen prøves startet, falder den til under 11 Volt, så er batteriet ikke for godt.
    Et godt batteri falder ikek under 12 Volt ved start af bilen.
    falder det til under 10 Volt, så er det deffekt elelr skal lades op.


  • #8   20. jan 2012 Nyt batteri..

    Den viser alle tegn på at batteriet er så dødt at bilen glemmer alle de gængse settings...
    Det betyder også at elruderne glemmer deres 0 position.


  • lars z
    lars z Tilmeldt:
    sep 2010

    Biler: 1 Emner: 25 Svar: 32
    #9   20. jan 2012 Det kan også være en dårlig stel forbindelse

Kommentér på:
Batteri problem på Passat årg. 95

Annonce