{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.791 visninger | Oprettet:

Benzin i motorolie´en ? {{forumTopicSubject}}

Hej hej BG brugere..

Er der nogle kloge hoveder der kan give en forklaring på hvordan en motor kan være fuld af motorolie der er tynd som vand og lugter langt væk af benzin ??

Har idag købt en defekt golf 3 1,4 og far´en jeg købte den af anede egentlig ikke hvad der var gået galt med den og nu havde den stået i 3 måneder.. det er hans knægt der har haft den og så var den jo gået i stykker for nogle måneder tilbage og da har de bare stilt den hen.. men han knægt er ikke tilstede mere så han kunne ikke svare på hvad der var sket ? og hverken knægten eller faren har hænderne skruet rigtigt på ... men da jeg tjekkede op på oliestanden kunne jeg jo se der var ALT for meget på .. (5cm over max). og kiggede så i luftfilterkassen og der oppe var der osse fuld af olie...

Men jeg prøvede da og dreje nøglen for at se om der overhovedet var liv i den.. og den startede omgående men havde meget svært ved at holde sig igang.. så valgte jeg og prøve og tappe lidt olie af og så var olien tynd som vand og lugter MEGET af benzin ?? hva kan det skyldes ? jeg tænkte om det evt. var knægten der har taget en dunke af fars olie som evt. var benzin i ? man ved jo ikke når de ingen forstand har på det ??+ men er der nogen der ved om det evt. kan skyldes nogen former for defekter i motoren som så pumper den fuld af benzin istedet ? jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne ske ?? men kan i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin i motorolie´en ?
  • #1   20. feb 2012 Prøv og skift olie og filter på den.
    Grunden til at den har haft svært ved at holde sig i gang, er jo nok at der har været for meget olie på, så motoren ikke rigtig har kunnet dreje rundt (:


  • #2   21. feb 2012 Hvis jeg var dig vil jeg starte med at måle kompresion på motoren.


  • #3   21. feb 2012 Vil også sige at du bør lave en kompressions måling på den, Kunne tyde på at den tager benzin ned ved stemplet, Det er sådan set det eneste sted jeg kan se det skulle ku komme ned..

  • #4   21. feb 2012 Lav en comp test hvis den er fin rens luft filter og tændrør og tap olien a smid noget vand absoberemde olie på ligesom det man bruger på båd motorer skift så olie filter og olien. Det lyder meget som om det er en knågt der har taget dunken fra græsslåmaskinen smiley

  • #5   21. feb 2012 kunne godt være et brændt stempel eller knækket stempelring..jeg tror ikke at det er oliens skyld, at den har svært ved at holde sig i gang. men som de andre siger så tag en kompritions test.

  • #6   21. feb 2012 Nicklossi: For meget olie på til at motoren kan dreje rundt? smiley Deeet:p

    Michael: Hvis du tror at der er benzin i olien, så lad være med at tænde den.. Du vil gerne undgå en krumtapseksplosion:)


  • #7   21. feb 2012 Har prøvet det samme på en Saab. Jeg havde en masse startforsøg på den, men den druknede efter kort tid. Inden jeg havde fundet problemet var motorolie blevet fyldt med benzin pga. defekt lmm og styreboks. Der stod simpelthen benzin ovenpå stempler og det drev så ned i olie. Så skift olie og find fejl på motor. Mvh. Gert

Kommentér på:
Benzin i motorolie´en ?

Annonce