{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.801 visninger | Oprettet:

Støj fra motor 1.6 HDi {{forumTopicSubject}}

Godaften

Jeg har en Peugeot 307 1.6 HDI 110 HK 5d Hatch fra 2006. Bilen har gået 120xxx km.

Jeg købte den hos Peugeot Maribom i Aalborg i August måned 2011. Jeg var rigtig glad for bilen i starten, lige ind til nu hvor fejlene har meldt sig. Da vi gik ind i efteråret 2011, begyndte der er komme en banke/hyle lyd fra motoren. Dette sker KUN når bilen har holdt stille mange timer og det har regnet / regner, altså vejret er fugtigt/vådt.
(Når der er -14 grader siger den ikke en lyd)

Da bilen er dækket af garanti aflevere jeg den hos maibom følgende gange:

1. De ser på bilen, konstatere fejlen og konstatere samtidig at V-remmen (kileremmen) er sølet ind i PAVA fra behandlingen den fik i Maj 2010. De skifter remmen i håb om at problemet er løst.


2. Jeg får en tilbage melding på at lyden kommer fordi batteriet var "faldt" sammen, og de havde genopladet dette og det har løst problemet. Jeg får bilen tilbage med håb om dette.

3. De får bilen ned igen, og har den i 1 uge. Her kan de ikke lokalisere fejlen men vælger at skifte nogle strammer/løbehjul på diverse ved remsiden. Jeg får den tilbage, og 2 dage efter sender jeg den afsted for 4 gang.

4. De begynder at betvivle at bilen overhovedet fejler noget, og jeg bevilliger i at tage ned om morgenen og starte bilen sammen med en Tekniker/mekaniker. Fejlen melder sig med det samme, og 3 dage efter ringer de tilbage at de har skiftet generator og at de forventede dette løste problemet.

Jeg kommer ud idag efter arbejde hvor bilen har holdt stille siden kl. 08 til kl. 21. Det har regnet igennem hele dagen og lyden var der med det samme igen.

Jeg ved virkelig snart ikke hvad jeg skal gøre? Min tillid til at Maibom nogensinde får løst problemet er minimal.

Har et link hvor i kan høre en optagelse jeg har taget en morgen jeg startede bilen. Nogen der har et bud, eller har oplevet noget lign.

http://speedy.sh/wvBY7/IMG-0047.MOV


Alt respons er velkommen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støj fra motor 1.6 HDi
Kommentér på:
Støj fra motor 1.6 HDi

Annonce