{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

Honda civic spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har et lille spørgsmål vdr min honda.
Jeg har næsten lige fået den og det er den første honda jeg ejer.

Det er som i kan se en 1.5 ils vtec motor i den, og når jeg kører og holder den lad os sige eks på 90km/t så pludselig kan den nermest begynde at accelere selv, det føles som om man kører ned af bakke eller bliver skubbet af vidnen i ryggen..

Ligesåvel kan den ogs finde på at den ligesom mister lidt kræfter og falder lille smule i fart selvom at speederen er på samme plads altså jeg giver hværken gas eller slipper den, holder den helt jævnt.

Har typisk oplevet det når jeg kører på motorvej med 110km//t og econ lampen er tændt. Det kan mærkes meget småt men føles som vidnen skubber en eller blæser imod eller at der er en modstand i den og pludselig så bliver den fjernet .

Er det normalt i den bil ?

Håber i kan forstille jer det ?

Nog



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda civic spørgsmål.
  • #1   2. mar 2012 min gør det os. det sker ca ved 3000 rpm. det er vtecén der slår til og fra.... så det helt normalt..

  • #2   2. mar 2012 Det er helt normalt. Det skal den gøre smiley

  • #3   2. mar 2012 OKay undersligt at den gør det selv uden jeg hværken giver mere eller mindrer gas.

    Men det er da okay så længe det er normalt smiley MIn første tanke var den ikke får nok benz eller noget strøm.

    Men tak for hjælpen venner.



  • #4   3. mar 2012 Det har intet med vtec at gøre...

    Grunden til at den gør det er at den kører meget mager benzinblanding når den grønne økolampe lyser, netop for at den kan køre rigtig langt på literen.
    Narrowband lambdasonden som den kører med kan kun måle lambda 1. Så når den kører magert i blandingen, så skal den engang imellem lige op og snuse til lambda 1 og dermed giver den mere benzin = den begynder at accelerere en smule.
    Du skal blot lette en smule på speederen, så den bare holder farten.

    Så det er helt normalt på den model og du bliver glad når du tanker. Hvis du kører pænt kører den omkring 20 km/l.

    Brian Sørensen
    www.honda-klub.dk


  • #5   3. mar 2012 Brian tka for hjælpen !

  • #6   9. mar 2012 Brian S
    Du skulle vel ikke vide om en 1,5 øko tec som Sigu P's om den passer over i en Honda Civic 1.4 IS hatchback 98'? smiley


  • #7   10. mar 2012 Nicolai > Der skal bruges en del før at den passer, men det kan sagtens lade sig gøre.
    Du kan genbruge din gearkasse, trækaksler osv og mener også at de fleste motorophæng passer
    Men du skal have ledningsnettet med over og hvis du vil bruge ECU fra den, så kræver det også nøgle, tændingslås + immobilizer pga. startspærre. Alternativt kan jeg lave eCtune motorstyring på den og så kan du slippe for at det med nøgler, tændingslås og immobilizer + at det bliver nemmere at finde tingene, da det ikke er så tit at man finder et komplet frontcut.

    /Brian


  • #8   10. mar 2012 Brian S tak for svaret, det lader til at være et større weekend projekt hvis det skulle være (:

Kommentér på:
Honda civic spørgsmål.

Annonce