{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Focus TDCI 03 morgen problem. Ved du noget? {{forumTopicSubject}}


Hej gutter søger lidt folk der kører TDCI og/eller har forstand på de motorer.

jeg har en 2003 focus TDCI som har et morgen ritual ..Hver morgen .. det afviger aldrig.

den starter fint og lyder som den skal men så når jeg vil køre hakker den de første 700 meter at man kører i den.

jeg har skiftet/gjort følgende
vaccumventiler til turbo tryk
gløderør
olie
oliefilter
dieselfilter
forstille i pumpen
luftfilter
knastføler
svinghjulsføler
den føler som sidder i topstykket til temperatur

det er ikke noget problem når jeg har kørt mine 700 meter så er den fit for fight og kører kanont indtil den igen er helt kold.. jeg har det bare ikke godt med at den hakker/hopper .

Det giver også udslag når man holder stille i tomgang ved kold motor kører jeg den forsigtigt op til 2000 RPM dropper den omdregninger og falder lige ned før den gåri stå dernæst kører den igenflot i tomgang.

Hjælp? jeg ved ikke hvad mere jeg kan gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Focus TDCI 03 morgen problem. Ved du noget?
  • #1   5. mar 2012 Har focus ikke noget med EGR ventil der kan sode til og give udjævn motorgang til motorstop?

  • #2   5. mar 2012 jo det glemte jeg,

    den har jeg renset op.. da jeg købte den var der bare sat en plade i med et hul i . bilen går meget bedre efter det blev renset.


  • #3   5. mar 2012 har du prøvet og få målt dit brændstof tryk når den gør det det kan være dine dyser den er gal med

  • #4   5. mar 2012 det er meget normalt at man blænder EGR af... og det sker der intet ved... men selve ventilen skal virke også når den er blændet af ellers går de som regel af h- til.... så en mulighed er at skifte den EGR ventil

  • #5   5. mar 2012 "har du prøvet og få målt dit brændstof tryk når den gør det det kan være dine dyser den er gal med"

    den har været på ford tester og der var det tryk der skulle være.

    "det er meget normalt at man blænder EGR af... og det sker der intet ved... men selve ventilen skal virke også når den er blændet af ellers går de som regel af h- til.... så en mulighed er at skifte den EGR ventil"

    ja for vi er enige om at EGR kun bruges når bilen er kold er det ikke korrekt?

    dem der havde haft bilen før havde bare sat et stykke blik i og så boret et lille hul.


  • #6   5. mar 2012 Er ik helt sikker på de ford motorer der, men på Alfa Romeo er EGR aktiv hele tiden dog svinger det hvor aktiv den er, det begrænser jo forurening.(siger de ihvertfald) smiley f.eks ved Alfa kan du købe det stykke "blik" ved forhandleren og få monteret(eller gøre det selv) men hvis EGR ventilen er defekt allerede vil det ikke ha nogen virkning og bilen vil stadigvæk gå dårligt.... så det Alfa de siger til deres kunder, det er at inden man blænder ventilen af så vær sikker på den virker som den skal ellers skift den....

  • #7   5. mar 2012
    Okay det vidste jeg ikke . det er bare træls at blive ved med at skifte stumper ud som faktisk intet nytte gør.



  • #8   5. mar 2012 det er det ihvertfald..... og med de symptomer du har så kunne det godt tyde på at din EGR ventil ik helt virker som den skal, ved ihvertfald det er et kendt problem på Alfa 159 2.4 jtd og de kommer til at gå mildt sagt elendigt når den er defekt

  • #9   5. mar 2012

    men er det så ikke lidt mystisk at det kun er de første 700 meter?

    hvis den skulle køre med hele tiden


  • #10   5. mar 2012 jo det virker lidt mærkeligt..... har du prøvet at ha en computer på den imens den laver det nr.... kan jo være der kommer en fejl..

  • #11   5. mar 2012 Ja det er testet ,

    Den melder ingen fejl nogle steder og har fået lagt det sidste software i osv.


Kommentér på:
Focus TDCI 03 morgen problem. Ved du noget?

Annonce