{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Henning C
Henning C
Tilmeldt:
13. dec 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 121

Seat leon...Kobling... {{forumTopicSubject}}

Har købt denne seat til min søster.. fin vogn, lidt misligholdt men prisen var derefter.. det første jeg bemærker er koblingen.. koblingspunktet ligger helt nede i gulvmåtten.. nå, ny kobling tænker jeg.. well, den har jo kørt godt 230k... så det skal nok passe at den trænger til en ny..
nu har jeg så i dag pillet gearkassen af banditten.. og hvad ser jeg.. en spritny kobling sidder der sku.. hva pokker... på selve navet er der endda stadig et tydeligt valeo stempel på belægningen, så den har ikke kørt mange km...
Tog bundproppen på gearkassen inden jeg pillede den af.. og det var ikke meget olie der kom ud.. under en liter tror jeg, den savlede altså også en del ved endedækslet... og så udrykkerlejet, den ser altså bare ikke ny ud.. temmelig ødelagt vil jeg sige, altså hvem montere en ny kobling og ikke et ny leje og kan det skide leje have gjort at koblingspunket ikke ligger hvor det burde... kan ikke lige se hvor fejlen ellers kan være...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat leon...Kobling...
  • #1   12. maj 2012 ja,det kan sagtens være den,hvordan ser "fingrene"ud på den

  • #2   12. maj 2012 det kan evt være en defkt slave cylinder ? har lige oplevet noget nær det samme med en swift

  • #3   12. maj 2012 Lejet er næsten oftere grunden til dårlig kobling end navet smiley At man så altid skifter navet i samme omgang er jo bare fornuft smiley

  • Henning C
    Henning C Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 121
    #4   12. maj 2012 well.. alt ser så fint ud på den kobling.. pæn og ren, hoved og slavecylinder fungere perfekt.. det er kun den leje jeg ikke bryder mig om, og kan ikke forstå at den ikke er blevet skiftet... plejer jo at være med i et koblingssæt... nå, sidder lige og studere stødstangen gennem gearkassen.. synes den ser noget " afgnavet " ud i den ende mod lejet.. den kan jo egentlig godt have mistet noget længde...

  • #5   12. maj 2012 Måske skal du udlufte koblingssystem. Mvh. Gert

  • Henning C
    Henning C Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 121
    #6   13. maj 2012 Har lige kontrolleret den udluftning.. der var ikke noget at komme efter.. nå, jamen jeg samler skidtet igen, og så får den et ny leje og stødstang.. så må vi se hva der sker... hvad olie vil i anbefale i gearkassen... har vist en GL-4 olie til at stå.. ved ikke om den kan gå i den... gearkassen hedder DUW... iflg. typemærkat...

  • #7   13. maj 2012 Du kan evt smide dit spørgsmål oppe herinde Vagcars.dk

    Der en del der har styr på det smiley


  • Henning C
    Henning C Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 121
    #8   13. maj 2012 Ha..ha... sjovt nok har jeg netop siddet og kigget inde på vagcars... og fundet ud af at en castrol TAF-X olie skulle være rigtig super til de gearkasser... så det bliver den jeg skal have fundet... smiley

  • Henning C
    Henning C Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 121
    #9   17. maj 2012 Lige en update på det her.. vw fik endelig reservedele hjem til den igår.. lækkert... fik dog ikke lige det jeg havde bestilt, lader til at de ikke kan finde den lille pakdåse der sidder i enden af højgearaksel og skal tætne stødstangen.. nå, det lader nu heller ikke til at den er utæt, ville bare gerne have sat en frisk en i nu hvor den er skilt ad...
    Men tror da jeg fandt ud af hvor problemet lå.. nemlig den stødstang, den gamle måler 339mm... og den nye jeg har fået måler 444mm... hold da op... hele 5mm.. det var da vildt, er det normalt at den slides så meget eller har den mon været ude for noget koblinghaveri med trykpladen og så lige gumlet et ordentlig stykke af den..


  • #10   17. maj 2012 Det er fint med en update, ofte kommer der ikke svar på løsning. Mvh. Gert

Kommentér på:
Seat leon...Kobling...

Annonce