{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Problemer med pug 306 -> skift trækaksel manchet {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige fået skiftet trækaksel manchet på min 306'er. Vi havde et mas med at få det hele skilt ad fordi det var rustet sammen men den blev skiftet.
Jeg har nu bare fået det problem at når jeg kører så er det lige som noget slider på det højre hjul, når jeg drejer skarpt og kører så kommer der lige som nogle "dunke" lyde, rattet er blevet svære at dreje samt når jeg kommer op over 100 km/t føles det som om jeg køre på is.

Håber der nogle der kan sige hvad det er ud fra min beskrivelse.

på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med pug 306 -> skift trækaksel manchet
  • #1   21. maj 2012 siger det donk når du kun drejer?

    har i samlet trækaksel ordentligt?


  • #2   21. maj 2012 Ja det siger kun duk duk duk når jeg drejer. Det holder op når jeg retter op. Når jeg køre ligeud kommer der en slidende lyd. Vi havde lidt problemer med at få træk akslen ud. Så styrekuglen blev skruet fri men en del besvær. Kan det være en defekt styrekugle ?

  • #3   21. maj 2012 Det lyder som om den er helt ude af sporing. Du har vel haft både bærekugle og styrekugle løsnet, så hvis du ikke har mærket op kan det jo være det. Mvh. Gert

  • #4   21. maj 2012 arh ja pis det kan nok være det fordi det gjorde vi ikke.. Newbie mistake smiley
    Gert: Hvordan kan man spore det ind igen ?


  • #5   21. maj 2012 Du skal forbi et værksted. Jeg grovjustere gerne med bilen på jorden og trækker snor fra bagende-forbi baghjul og forhjul og ser lige om de ikke spidser en mm. i hver side(dvs der er en mm luft forest på forhjulet mellem snor og dæk), men dette er ikke godt nok, det er kun til at kunne køre fornuftigt til sted hvor de kan spore bilen. Mvh. Gert

  • #6   21. maj 2012 Tak for svar. Håber det er det eneste der er galt.

Kommentér på:
Problemer med pug 306 -> skift trækaksel manchet

Annonce