{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

Motorskifte {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge og piger..
Nu skal i høre.. Jeg har sat mig i hovedet at jeg vil ha fikset min golf 1, lige pt er det en 1,6 benzin motor der ligger i den, men jeg har en golf 2 1,6 td holdende som jeg godt kunne tænke mig at transplantere over i 1'eren.. Så jeg ville lige høre hvad om ikke der var en enkelt eller to af jer der ved hvorn' de to biller passer sammen altså hvad motorophæng, div. kabler, udstødning, trækaksler og gearforbindelser angår. Jeg regner med at smide hele ledningsnettet over i, men jeg ved ikke om det er nemmere bare at bygge et forvarme relæ ind i det eksisterende ledningsnet på golf 1'eren.

Jeg håber i kan hjælpe
MVH.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorskifte
  • #1   13. jun 2012 Du skal flyttet motorophæng, og ha fixet noget gearskifte /tandstang halløj hvis du sætter G2 diesel kassen med over.


  • #2   13. jun 2012 Det er den nemmeste ombygning.

    Motoren i G1 tager du ud, og så flytter du motorophæng fra G1 motoren til G2 motoren, alle huller er der.
    På G1 gearkassen sidder et beslag til gearskiftet som du også skal flytte.

    Du får et problem med afgangsrøret fra turboen da den på G2 sidder længere til venstre end den gør på G1. G1 afgangsrøret er nærmest umuligt at fremskaffe.
    Jeg lavede mit eget til min Golf 1 GTD da jeg ombyggede fra benzin, billeder i albummet.

    Kig lidt tilslutningen af vandet til kabinen inden du smider motoren i. Jeg har problemer med at kunne lukke for varmen til kabinen, da røret på G2 motoren ikke har et bypass system. Flyt evt vandrøret osv fra G1 motoren til G2.
    Golf 2 lukker ikke for vandet som G1, når man lukker for varmen, den regulerer luftgennemstrømningen gennem varmeelementet.

    Motoren passer derefter lige i og er ren plug and play.

    Du skal IKKE begynde at klunse ledningsnettet, det er komplet idiotisk. Dit nuværende motorledningsnet i G2'eren, passer lige i sikringsboksen på G1'eren, det er samme sikringsboks, og igen.. plug and play. Du skal bare montere laderelæet der hvor manifoldvarme relæet sidder (position 2)

    Jeg havde ikke noget ledningsnet og brugte bare det originale benzin ledningsnet, og det tog 1 time så var alt el lavet.

    Trækakslerne fra G1 skal genbruges, G2 akslerne er for lange (2cm, og man opdager det ikke før den lyder meget mærkeligt)

    Forvarme lampen kan du evt vælge at sætte til i din håndbremse lampe hvis ikke du har det rigtige speedometer. Håndbremse lampen har 2 kamre så det er ret nemt. Hvis du mangler oplysninger om hvilken udgang du skal finde ladelampe signalet så sig til


  • #3   15. jun 2012 Uhh jeg krydser fingre for at det er så ment som du siger det er Rasmus F.. Jeg går igang i eftermiddag og håber på at den kan starte i morgen aften.. Men det lyder da til at det bliver lidt af en udfordring med det forrør..

Kommentér på:
Motorskifte

Annonce