994 visninger
|
Oprettet:
Original Xenon {{forumTopicSubject}}
Heysan, jeg har original xenon på min 540. Men det ser ud som om det kun er i nærlyset. Det skal lige siges jeg ikke har haft kigget på det endnu. Kan jeg bare købe nogle kraftigere xenon pærer og smide i?
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.497
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.423
maj 2005
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.497
12000k må du gerne montere i dit nærlys.
maj 2005
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Parabolen er ikke lavet til xenon pga varmen? hvad har du røget..
Det handler KUN om hvordan lortet reflekter lyskilden.. Da en xenon lyskilde er anderledes end en normal hallogen pære så skal reflektorerne også være anderledes hvilket er problemet med parabollygter..
DE linser fokuserer igennem linsen så det er skide ligegyldigt om der er xenon eller hallogen bag det...
Dennis H:
Du kan lovligt bygge dine egne xenon lygter.. kræver bare at din fjernlys er i en separat lygte.. så kan du skifte enheden ud med en godkendt fjernlysxenon lygte.. astina har nogle af dem.. koster dog ret meget..
maj 2005
okt 2007
Hvorfor skal folk altid tro de kender reglerne..
Har været til trafikstyrelsen med det her og derfor ved jeg det..
En lygte har sine godkendelser... Ja hvis lyskilderne er bag et glas må man ikke rode med det med mindre man kan bevise hvad man har lavet hvilket normalt er svært..
Derfor spørger jeg ham om hans lygter er separate enheder hvis de er så kan han bare smide en anden lygte i istedet for den originale..
Fx sådan en fætter..
http://www.astina.dk/lygter/hella-modul-forlygte-90mm-fjernlygte-xenon-mpos-p-101648.html?cPath=685_974
Den lygte har sine godkendelser og er FULD lovlig at bruge hvis man monterer den rigtigt..
Du kan både få godkendt en bil med sådan en enhed i et lygtehus og som separat enhed på bilen.. Dog er det i lygtehuset lidt sværer da du skal kunne se at enheden er blevet skiftet og at den monterende enhed er godkendt og det er ikke så tit man kan se det hvis man bare smider den i...
Længere er den ikke
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
hvis du har xenon i SKAL dit nærlys være tændt når du har langt lys på også..
og selvom du sætter 12000k xenon i betyder det ikke at lyset blir kraftigere.. det er jo kun farven..
maj 2005
okt 2007
Hvad snakker du om helt seriøst?
Der er sku da ikke nogle der har nævnt at det er nok..
HVIS du monterer lortet rigtigt, altså efter reglerne kan du sagtens bygge sådan en enhed i bilen...
En xenon lygte SKAL som så meget andet være E-mærket men det er ikke nok hvis man ikke monterer lortet ordentligt..
Lovlig xenon =
Xenon godkendte lygter - altså E mærket med xenon enhed som lyskilde!
Godkendte pærer - altså E mærket pære + ballaster som er e godkendte SKAL være af pæretypen D..
Lygtevask
Auto højde justering på nærlys
osv osv..
Hvis du følger alt det lort kan du sagtens smide hvad der passer dig på bilen..
okt 2007
Godkendte pærer - altså E mærket pære + ballaster som er e godkendte SKAL være af pæretypen D..
Er det ikk også det jeg skriver her??
Har jeg nævt at den kun skal være E mærket?
Når du har den emærket med gasudlednings kilde så har du også resten af de nødvendige godkendelser..
Er du gaaaaaaaaaaaaaaaal skal alt seriøst skæres ud i pap for folk her..
okt 2007
HVIS en xenon lygte har fået et e mærke så vil den altid have D mærke og andre nødvendige mærker.. Du kan ikke godkende noget uden det er ordentligt..
D indikere at det er en xenon kilde der sidder i lygten. Du kan jo ikke have en godkendt lygte til hallogen med monteringsfatning til xenon?? Giver jo ikk mening det du siger..
JEG BLIR SÅ TRÆT... Gider ikk mere du fatter jo intet lige nu
okt 2007
Prøv at hør det er ikke en diskussion.. Det er hvad jeg har fået at vide fra trafikstyrelsen..
En normal lygte (altså en lygte med glas og flere enheder bag glasset) har 1 godkendelse til det hele..
Hvis DU kan bevise at du har skiftet noget i lygten ud med en anden enhed som ER godkendt til hvad du nu skal bruge det til (fx xenon) så er det fuldt lovligt da du netop monterer en lygte der er godkendt til formålet..
Selve glasset har intet at sige ud over at man kan lave en helheds godkendelse.. Det er de enkelte enheder der skal godkendelse til formålet..
Hvis man uden problemer kan se at inde i lygten sidder der en enhed som har de godkendelser der kræver for at kunne benytte xenon, så er det bedøvende lige gyldigt hvad lygten har haft af godkendelser før... Antaget at noget ikke er forfalsket..
Så jo hvis jeg nu fx tager den enhed fra hella som er fuld lovlig som xenon enhed.. Og smider den i mine forlygter og man tydelig kan se enheden er skiftet + man kan se godkendelsen så bliver det fuldt lovligt ifølge trafikstyrelsen.. men hvis man ikke kan se at den er blevet skiftet og jeg bare kommer med et papir og siger den er, så da jeg har bevisbyrden bliver det svært..
D står for at den er godkendt til gas HVILKET hænger sammen med den pæretype.. ALLE lovlige xenon pære starter med D.. Hvor svært kan det være at forstå?
okt 2007
JA det er netop hvad du kan HVIS lygten selvfølgelig er bag klar glas! Det er minimum krav da det er en glastype der ikke forstyrer lyset..
MEN man skal kunne se du har skiftet den.. Og man skal kunne se godkendelserne på den enhed du har smidt i..
Original Xenon