{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.019 visninger | Oprettet:

Tips til laver co-måling {{forumTopicSubject}}

Ja men bil dumpede på for lav co måling.. Har i nogen gode tips til hvordan man kan få det lidt ned... Fx ud med luftfiltert. Har i andre tips til det ?????


Spørgsmål 2: jeg køre jo med 20mm spacer i hver side og har derved forøget min sporvide med mere end 10mm
Men det blev ikke skrevet ind i fejl og mangler.. Så i realiteten kan han ikke ikke sige en skid til det til om synet.. Da han sagde han ville undersøge det om det var ok????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til laver co-måling
  • #1   21. dec 2012 For lav Co2? Mon ikke du mener et skævt lambdatal? I så fald hjælper karburatorsprit ingenting.

  • #2   21. dec 2012 Lav co er godt, den skal være lav, hvis din lambda værdi er høj, så skal du ud og "brænde den ren"

  • #3   21. dec 2012 Masser af sprit i tanken og tæsk inden målingen, så katten er rigtig varm. Endnu bedre - skift katten og måske lambda-sonde, hvis de trænger til udskiftning

  • #4   21. dec 2012 8,02 side 13 punkt 1,7
    Montering af sporviddeforøgere (spacers) er ikke tilladt, medmindre de
    hører til de pågældende fælge (ses fx ved, at de er fastgjort til fælgen ved
    hjælp af en flange i navhullet og en springfjeder, eller er en del af bilens
    standardudstyr). Det på fælgen angivne e- eller ET-mål skal så korrigeres
    med tykkelsen af sporviddeforøgeren, når fælgenes indpresningsdybde
    kontrolleres.

    så det er en fejl ved syn.


  • #5   21. dec 2012 Han kan godt finde nye ting ved et omsyn. Så selvom det kun er omsyn må han godt tjekke bremser f.eks igen hvis han lyster. Men for lav co er ikke altid godt, men ikke noget han kan kassere den på

  • #6   21. dec 2012 Spørgsmål 2: jeg køre jo med 20mm spacer i hver side og har derved forøget min sporvide med mere end 10mm
    Men det blev ikke skrevet ind i fejl og mangler.. Så i realiteten kan han ikke ikke sige en skid til det til om synet..

    Hvor dælen får folk alle de hjemmelavede regler fra ?
    Det er mig en gåde at folk kan tro at fordi noget bliver overset første gang, så kan synsmanden ikke gøre noget ved det til omsyn.


  • #7   21. dec 2012 Man kan bare køre i en anden synshal... hvis det kun er forurening det handler om.....

    Så når bilen jo slet ikke på bremsestand eller på lift.... så vær nu realistiske...

    Så hvis det kun er forurening der står på papirene, så få det fixet og køre i en anden synshal...

    Til at for forureningen ned...

    1.: sørg for at biler er rigtig rigtig varm....
    2.: kaburatorsprit i tanken som nogen skriver, men ikke kun en lille slat til en helt tankfund benzin... smiley
    3.: kom evt. noget swedol i olien...
    4.: tjek at dit udstødning ikke er utæt nogen steder (små huller eller lign.)
    5.: skift luftfilter.

    Forstår bare ikke at du skriver for lav co2 ???


  • #8   21. dec 2012 Undskyld for høj co-måling min fejl..

  • #9   21. dec 2012 Ok tænkte det nok, men nu har du jo fået nogle bud....

Kommentér på:
Tips til laver co-måling

Annonce