{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.834 visninger | Oprettet:

Volvo 850 defekt turbo {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en gammel 850 2,3 T5'er fra 1993 (1994 model).
370.000 km. Turbo skiftet ved 160.000 dvs. turboen har kørt 210.000 km.

Det startede i søndags, da jeg skiftede olie + oliefilter til Castrol Magnatec 5w-40 C3 og org. oliefilter.
Da jeg drejer ind i gårdspladsen efter en køretur på 4 km efter olieskift, opdager jeg, at jeg slæber en blå tåge af røg efter den. Jeg vurderer, at jeg har hældt cirka 0,3 liter olie for meget på den og tapper tilsvarende mængde af. Det hjælper - tilsyneladende.

Da jeg så kører hjem fra skole mandag eftermiddag konstaterer jeg, at den oser blåt ved gearskift. - altså der kommer en ordenlig tåge når jeg linder gassen.

Da jeg kom hjem åbner jeg hjelmen og konstaterer, at der er vådt omkring påfyldningslåget til motorolien så jeg afmonterer tændrørsdækslet og det ser også umiddelbart ud som om at der er løbt olie ud der, tværs over tændrørene og ud af overløbet der så drypper ned på turboladeren. - Påfyldningsdækslet ser umiddelbart tæt ud.

I dag da jeg kører hjem, ryger den faktisk ikke blåt. jeg bemærker at turboladeren larmer (måske lidt mere end normalt), men kun mens motoren er kold.
Da jeg kommer hjem i dag (standser med motoren tændt) kommer der så røg ind af luftkanalerne i kabinen jeg stopper motoren, åbner hjelmen og ser, at der igen drypper olie ned på turboen.

Teori:
Er er rimeligt sikker på, at turboen er ved at være nogetkun slidt, så min teori er, at noget at ladetrykket forsvinder ind i olierørene, der smører turboen og derfor laver tryk i selve motoren, der smider olien ud af påfyldningslåget.
Kan det overhovedet lade sig gøre? eller er der noget jeg overser?

Håber I kan hjælpe, det lugter ikk' så godt! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo 850 defekt turbo
Kommentér på:
Volvo 850 defekt turbo

Annonce