{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Gearkasser golf 3 diesel {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har brug for lidt hjælp...

Jeg har en Variant fra 1997 som er født med en DFP gearkasse, men der er så sat en ATH gearkasse på af tidligere ejer og jeg har en CHD gearkasse liggende...

Det jeg skal finde ud af er følgende.. hvilken gearkasse skal jeg ha på for at få den ned i omdr.. det er en diesel, AAZ 1.9TD som kører med 2100omdr ved 80 på speedo.. dvs ca 74-75kmt.. det er AAAALT for meget synes jeg.. for omdr tæller og km viser nål følges jo ad.. som en gammel 4 gears..

Jeg har tidligere haft en Golf3 GTD 1,9AAZ fra 1992 og den gik kun 1750omdr ved 80.. men ifølge Doppel wobber så findes der ikke lige nogle som hedder 020 som min gør med lavere gearing.. så HJÆLP!!!

Synes det er en rædsel og ligge på 3000omdr ved 105km i timen på motorvej..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearkasser golf 3 diesel
  • #1   23. jan 2013 CHD og ATH køre med de samme gearinger dif. 3,67 og femte er 0,75
    hvis du skal ha en laver gearing skal du ha en gearkas der hedder CTN eller CHU
    den køre med et dif på 3,157 og femte på 0.75. hvis du så vil ha en endnu lavere femtegearing skal du få fat i en femtegearing fra ASD eller CHA den hedder 0.71


  • #2   23. jan 2013 Er det ikke en type 02a ? For den passer jo ikke på min 020 ?? smiley ifølge doppel så ser det da ud til at cnt er lavere gearet end min, medmindre jeg har misforstået noget smiley

  • #3   23. jan 2013 du skal bare ha starteren der passer til gearkassen. CNT gearkassen har det mindste dif,derfor er det den bedste til høj gearing smiley

Kommentér på:
Gearkasser golf 3 diesel

Annonce