{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

abs bremse driller {{forumTopicSubject}}

hej med jer "kloge" hoveder
jeg har for nylig, ( tirsdags) skiftet abs føler på min 626 ge fra 97 på højre baghjul, stor var glæden da abs lampe gik ud .. men men pludselig, kan jeg hører abs pumpe arbejder og snakker samt kan mærkes i pedal ,var forbi synshal de havde aldrig set/hørt om det og prøvede en tur i bilen, abs bremse virkede upåklageligt men noget skal gøres er der nogen der ved hvad
mvh fifty


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  abs bremse driller
  • #1   29. apr 2013 Har du tjekket, om der er knækket en ABS ring?

  • #2   29. apr 2013 hej mike
    nej det har jeg ikke, fandt en tråd der svarede til mit problem så vil prøve og tjekke
    men da underligt de ikke vidste det i synshal hmmmmm men tak for svar




  • #3   29. apr 2013 hvad mener du egentlig det skulle kunne gøre når der ikke var noget før ??????? ja der var lampe jo tændt måske derfor ??

  • #4   29. apr 2013 Når lampen er tændt bruger den ikke ABS systemet - det er jo en advarselslampe. En føler er ofte grunden til ABS lampen lyser, men en knækket ABS ring derimod er ofte ikke nok, men vil blot forstyrre signalerne føleren giver til boksen - grunden til det, er at ringen udvider sig pga. centrifugal kraften.

    Så jo hurtigere du kører, jo mere gaber ringen og så tror boksen at du er i en udskridning - kan være derfor du hører/mærker pumpen køre.


  • #5   29. apr 2013 hej mike jamen det lyder fornuftigt så går ud og tjekker men det sker for det meste når jeg kører langsomt men kommer tilbage om en lille time så er jeg måske blevet klogere takker for svar smiley

  • #6   29. apr 2013 hej igen mike er du med her

  • #7   29. apr 2013 Jep.

  • #8   29. apr 2013 har tjekket abs ringe bag og faldt over denne fejl ( måske ) (forhåbentlig)
    føler i højre side bag sidde ca 3 mm fra abs krans i venstre side max 1 mm
    tror du det kan være årsagen ?


  • #9   29. apr 2013 det kan vel være den så har modstanden som den skal være men ikke får impulserne da jeg mener det "bare" er en impuls føler eller ?


  • #10   29. apr 2013 kan det sagtens være.....Mister den nu en del af signalerne,i den side med 3mm luft, så tror den jo hjulene ikke kører lige hurtige og aktivere ABS...

  • #11   29. apr 2013 Nej det tror jeg ikke har nogen betydning, men man må aldrig udelukke det helt...sidder den ikke spændt fast? Ellers kan det være en uoriginal føler, hvis den har været skiftet engang, som måske er lidt kortere...

    Og det er stortset altid foran ringene knækker, da de er mere udsat.


  • #12   29. apr 2013 ok jamen jeg søger videre takker for svar, føler er brugt ..afmonteret fra en af samme årgang og model samt motor str ,så det burde ikke være problemet og ja den er fast spændt, bolt knækkede så boret op nyt gevind og ny bolt smiley vender tilbage når det bagerste er samlet og forreste adskilt

    fifty


  • #13   29. apr 2013 til dig RS det er jo forskelligt hvornår og abs virker fint men kan som sagt hører pumpe kører ind imellem og mærke det på bremsen når den gør det

  • #14   30. apr 2013 hej igen herinde
    til jer der svarede mig igår , jeg tjekkede alle fire ringe ingen fejl
    alle fire abs følere har modstand når jeg målte,
    eneste fejl jeg kunne finde var at på det ene hjul var føleren skæv den sad 3 mm fra kransen rettede føler smiley
    og nu er det ok ingen problemer hverken fra eller til, så sidder føler for langt fra så kan den drille fifty


  • #15   30. apr 2013 Okay - det var rart du fandt fejlen. Så blev man det klogere..

Kommentér på:
abs bremse driller

Annonce