{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.098 visninger | Oprettet:

DSG geraskift driller {{forumTopicSubject}}

Hej

Nogle der har prøvet dette før.

Seat Altea 2.0 tdi DSG
Når jeg køre og f.eks. er i 3'ede gear, så plejede den før hen og gå lidt over 2000rpm, men nu kan den let komme op i nærheden af 3500rpm før den skifter smiley
Den gør det mest fra 3-6 gear... og det er skide træls man skal køre den over i manuel, for at "lære" den det.

Der er skiftet olie og kontrolert det for nyligt, men jeg har hørt noget om der skulle sidde et slags "svinghjul" der inden i, som ikke var det mest holdbare, og det evt kunne være den. Nogle der har prøvet det samme? Som kan hjælpe lidt smiley

Toby

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DSG geraskift driller
  • #1   11. maj 2013 Er næsten 100 på at Du skal have dit gearskift indstillet fra ny, det kan de hjælpe dig med ved et seat værksted, det er med computer og tror ikke det koster alverden smiley

• #2   11. maj 2013 Det er ikke dit svinghjul.

Først og fremst, på med en tester. Hvis den ikke siger noget ville jeg Få kontrolleret dine baghjulslejer visuelt. Da abs kransen r indbygget i Dem og selvom selve lejet ikke fejler noget, kan kræset godt være helt rustet op.

De kan godt drille.. Du skulle se hvor mange grå hår jeg fik før jeg fandt ud af at det var et slide leje til en 1000 basse.

Ellers er der jo det helt store mareridt med en defekt megatronic enhed, som er hammer dyr at udskifte.

MEN, nu for jeg sikkert skælv ud fra højre og venstre, om hvorfor det ikke kan være dit og Dat fordi deres Opel Cross bare skylle have ny forlygte pære, så kørte den igen..

• #3   11. maj 2013 Og yes, få den lige grundjusteret for god ordens skyld

• #4   11. maj 2013 Er der noget jeg er gået glip af?

ABS/ESP snakker da ikke sammen med gearstyringen på nogen måde? Og hvis ja, hvorfor skulle den gøre det?

• #5   11. maj 2013 Jeg kender til problemet. Det er højst sandsynligt en ABS sensor, der er fejl på. Hvis den ikke kan måle hjul-hastingheden på det ene hjul, vil den ikke skifte gear.

Du får hverken en ABS fejl i instrumentet eller ved en fejl søgning. Hvis du har VCDS, kan du gå ind og måle på ABS sensorerne, og se hvilken en den er gal med.

Det kan tage noget tid, også fordi du ikke kan måle på dem hvis du kører over 50km/t mener jeg.

• DGK
    DGK Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 61
    #6   11. maj 2013 til info.så laver gear kassen sit eget mønster efter kørslen.det vil sige at den husker hvordan du køre.prøv at kør en lang tur ved pæn kørsel så instiller den sig igen

• #7   11. maj 2013 Lige præcis Laursen, du kunne ikke have sagt det bedre

• #8   11. maj 2013 Toyota Mike, ikke på en Toyota nej, men en mere teknisk bil som VW gør da den vil have hastigheder på alle hjulene før den skifter gear:-)

• #9   11. maj 2013 Som Mikkel R skriver er der stor chance for det er baghjuls lejet, min touran skiftede mærkeligt, fik målt den ud, abs kransen var defekt, der kom et nyt leje på og den skiftede normalt igen.

• #10   12. maj 2013 Grundjustering af dine gear gør meget

• #11   12. maj 2013 Lyser ABS lampen? Det er fordi at det er fejl på et baghjulslejes abs ring og ABS lampen ikke melder fejl så bruger styreenheden det def signal fra lejerne. Men hvis lampen begynder at lyse ved styreenheden at signalet er defekt og bruger det ikke. Så vil gearkassens kører som den skal.

Tester på, hvis der er nogen fejl på signal bag. Udskift begge lejer.

Bemærk at hvis lejerne er meget rustne kan det gøre at der kommer en dyb rille i følerne, ofte gør det ikke noget. Men har skiftet følere pga det.

• #12   12. maj 2013 Der er ingen lamper der lyser.. Men må køre ned til min mekaniker og få sat en tester på...

• #13   21. maj 2013 Det er en af dine ABS sensorer som ikke kan læsse hastigheden.
    Få dem tjecket alle 4 eller find en med en VCDS tester og lav en log fil mens du køre for at se hvilken en af dem læsse forkeret.

• Marty R
    Marty R Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #14   13. feb 2014 Hvad endte det med? Var du på værksted med bilen og satte de en VCDS tester på? Var det ABS sensoren eller baghjulslejet?

Jeg har netop fået samme problem med min bil.

• #15   13. feb 2014 Marty, jeg vil vædde med at hvis du skifter dit højre baghjuls leje og Abs sensor så forsvinder fejlen

• #16   14. feb 2014 Skift begge. Taler af erfaring.

Kommentér på:
DSG geraskift driller

Annonce