4.098 visninger
|
Oprettet:
DSG geraskift driller {{forumTopicSubject}}
Hej
Nogle der har prøvet dette før.
Seat Altea 2.0 tdi DSG
Når jeg køre og f.eks. er i 3'ede gear, så plejede den før hen og gå lidt over 2000rpm, men nu kan den let komme op i nærheden af 3500rpm før den skifter
Den gør det mest fra 3-6 gear... og det er skide træls man skal køre den over i manuel, for at "lære" den det.
Der er skiftet olie og kontrolert det for nyligt, men jeg har hørt noget om der skulle sidde et slags "svinghjul" der inden i, som ikke var det mest holdbare, og det evt kunne være den. Nogle der har prøvet det samme? Som kan hjælpe lidt
Toby
apr 2007
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 234
mar 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 1.154
Først og fremst, på med en tester. Hvis den ikke siger noget ville jeg Få kontrolleret dine baghjulslejer visuelt. Da abs kransen r indbygget i Dem og selvom selve lejet ikke fejler noget, kan kræset godt være helt rustet op.
De kan godt drille.. Du skulle se hvor mange grå hår jeg fik før jeg fandt ud af at det var et slide leje til en 1000 basse.
Ellers er der jo det helt store mareridt med en defekt megatronic enhed, som er hammer dyr at udskifte.
MEN, nu for jeg sikkert skælv ud fra højre og venstre, om hvorfor det ikke kan være dit og Dat fordi deres Opel Cross bare skylle have ny forlygte pære, så kørte den igen..
mar 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 1.154
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.496
ABS/ESP snakker da ikke sammen med gearstyringen på nogen måde? Og hvis ja, hvorfor skulle den gøre det?
feb 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 27 Svar: 108
Du får hverken en ABS fejl i instrumentet eller ved en fejl søgning. Hvis du har VCDS, kan du gå ind og måle på ABS sensorerne, og se hvilken en den er gal med.
Det kan tage noget tid, også fordi du ikke kan måle på dem hvis du kører over 50km/t mener jeg.
jul 2012
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 61
mar 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 1.154
mar 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 1.154
maj 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 6
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 983
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 520
Tester på, hvis der er nogen fejl på signal bag. Udskift begge lejer.
Bemærk at hvis lejerne er meget rustne kan det gøre at der kommer en dyb rille i følerne, ofte gør det ikke noget. Men har skiftet følere pga det.
jul 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 7 Emner: 252 Svar: 482
jul 2003
Følger: 6 Følgere: 52 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 77
Få dem tjecket alle 4 eller find en med en VCDS tester og lav en log fil mens du køre for at se hvilken en af dem læsse forkeret.
feb 2014
Følger: 1 Svar: 1
Jeg har netop fået samme problem med min bil.
mar 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 1.154
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 520
DSG geraskift driller