{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.569 visninger | Oprettet:

bmw 316i e36 hopper {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.dk

Jeg har længe søgt efter et svar på følgende, min bmw 316i e36 fra 1996 hopper i første gear

Længere beskrivelse af problemet:
Når bilen er helt kold mærker jeg især at problemet med min bmw's 1 gear er rigtig træls at køre i, den hopper ekstremt meget, og det føles som om det kun er gået hen og blevet værre.
Når bilen er varmer, normal temperatur, er der >som regel< intet problem, det kan dog godt gå hen og ske, men også her er det begyndt at ske mere og mere.
Det føles let og behageligt at skifte gear i den.

Den er dog begyndt i 2 gear især når den er kold i rundkørsler, der kan den finde på at begynde at hoppe lidt.
Men når man er ude af rundkørslen er der intet, og heller intet med 3,4,5 gear.

Nogen bmw eksperter der kunne fejlvurder min bil? Jeg er hel tom for idéer, og har hørt flere mekanikere om deres vurdering, og de er rimelig usikre alle sammen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bmw 316i e36 hopper
  • #1   24. maj 2013 Venstre motorophæng, så køre den igen.. Op på en lift og løfte i motoren med gearkasseløfter så finder du ud af om ikke det er problemet.
    Har prøvet det før på 316 og 318


  • #2   24. maj 2013 Hvordan kan det være ophænget, når det bliver bedre ved drift temperatur?

  • #3   24. maj 2013 Hej Claus j

    Vil lige prøve at se om det kan være det, men tvivlen kan også være der, som Patrick L siger, "Hvordan kan det være ophænget, når det bliver bedre ved drift temperatur?"


  • #4   24. maj 2013 UPDATE.
    Modtog lige dette svar fra Schmiedmann, bmw specialist, han skriver følgende:
    "Hej Nicklas



    Jeg ville sidde en tester på bilen og læse fejl ud på motorstyring



    Det tyder på noget med blandingen lamdasonde luftmængdemåler falskluft

    Eller sådan noget

    Men det er svært at sige. Jeg vil teste "

    Hvad siger i til det?


  • #5   24. maj 2013 ja det lyder mere logisk : )

    hvis det var min bil havde jeg kørt den ned til schmiedmann. så er du 100% sikker på når du får din bil igen så er fejlen lavet : ) som han selv siger så sætter de en tester på og hvis de ikke finder fejlen ud fra det så går de selv igang med søgen : )
    - og de har jo en rigtig lav timeløn.
    kan varmt anbefale dem. især i nordborg da de os har deres brugtdels afdeling / ophugger plads. et paradis fyldt med kun bmw'er. med rigtig mange gode dele på.


  • #6   27. maj 2013 Hej Patrick L

    Tak for svaret, er tit i sønderjylland, og sådan noget kan vel ikke tage særlig lang tid for dem at finde ud af, så det vil jeg lige prøve af smiley


  • #7   27. maj 2013 nej det gør det ikke. de plejer at være hurtige dernede og specielt fordi de har deres ophugger plads med 1 million af brugte gode stumper. så de skal ikke bestille hele tiden hvis de har noget i fin brugbar stand de kan bruge. ( de kontakter selvfølgelig dig hvad der skal ske osv) de gør ikke bare noget.

    jeg ville give dem et kald og aftale en tid du kunne komme forbi med bilen. ellers kan du risikere at køre forgæves. hvis de har travlt eller lign.

    held og lykke med det. det kan ikke være helt galt. det er jo en bmw hehe : )


  • #8   27. maj 2013 Takker igen, jeg er i kontakt med dem over mail, så venter bare lige svar på det, for at høre hvornår de har tid.

    Giver lige respons tilbage, hvad der var galt når jeg får mig nosset afsted.


  • #9   27. maj 2013 Sikkert bare slangen mellem LMM og indsugning.. Den revner ofte..

    Du har ikke søgt nok i forum..


  • #10   27. maj 2013 Hehe ja det er jeg os lidt spændt på at høre : )

    Luca J

    det er jo noget af det første man ser når man åbner motorhjelmen?


  • #11   27. maj 2013 Ikke nødvendigvis..

    Trådstarter lyder heller ikke som den største bilfreak.. smiley


  • #12   27. maj 2013 Men igen hvis der var hul på den. så vil det ikke blive bedre når motoren er drift varm? : )

    så ville det være den køre dårligt hele tiden.


  • #13   27. maj 2013 Han skriver jo bare at problemet som regel er mindre ved varm motor..

  • #14   27. maj 2013 ja og hvordan skulle hullet på slangen blive mindre når motoren er varm? og dermed gøre så den går lidt bedre?

  • #15   29. maj 2013 Luca J - Læs før du skriver, nej jeg er ikke bil ekspert, det har man mekanikere til.. Ikke alle har interessen der.

    Problemet er som jeg skriver herunder.
    " 1 gear er rigtig træls at køre i, den hopper ekstremt meget"


  • #16   30. maj 2013 Jeg har læst hvad du skriver. Og hvorfor så ikke smide den til mekaniker, når det er din indstilling?

    Og du har vel haft din hjelm åbnet og tjekket inden at du satte dig til at skrive at mit svar var håbløst, ikke sandt? smiley


  • #17   30. maj 2013 Luca J - Stop den her, jeg ved godt hvor vi er på vej hen, jeg har ikke skrevet at dit svar er håbløst.
    Jeg ville sådan set slippe for mekanikeren, fordi jeg kunne få noget hjælp af en ven, der rodder i biler smiley Ikke alle har så mange penge, og ikke alle har de bedste oplevelser med mekanikere.

    Men nu prøver jeg, fandt ud af Randers har noget ude ved Kolin, som også kun rodder med BMW, så det er en kortere tur en Nordborg, jeg giver lige svar tilbage, så snart jeg får losset mig derud, og får den tester sat på :-)!


  • #18   30. maj 2013 Jeg forstår ikke din pointe..

    Og du kan stadig tjekke den slange heeeelt selv.. smiley


  • #19   4. jun 2013 Det var ikke slangen, og dem i Kolin har stadig ikke fundet ud af noget ... så venter stadig..

  • #20   4. jun 2013 Så prøv at pil stikket af din LMM, og kør en tur.

  • #21   21. aug 2013 Hej alle

    Så fandt vi fejlen, efter den var en tur ved mekanikeren og de ikke rigtig fandt ud af noget.. Ja så måtte mig og en ven i gang..
    Det tog faktisk kun omkring 1 time, så fandt vi ud af at det var en slange der var revner i, (de var nu rimelig svære at se) det var den slange der gik fra luftmassemåleren? og over til motoren må det være.. (Igen jeg er ikke bilfreak, så jeg aner ikke hvad de forskellige ting hedder)
    Vi lappede den hurtigt sammen med noget superlim, og den hakkede slet ikke..
    Så det er jo fantastisk.. Nu skal jeg bare have fundet den nye del..
    Tak for hjælpen alle.. det tog sin tid for at finde det skide problem.


  • #22   21. aug 2013 Hvad var det jeg sagde fra starten? Tåsk.. smiley

  • #23   22. aug 2013 Hej Luca

    Ja det havde du smiley Kender du eventuelt en hjemmeside jeg kan finde delen på? Jeg har selv forsøgt, men uden held... Er ikke det store bilhaj, så jeg er også rimelig usikker om jeg søger på det rigtige.


  • #25   23. aug 2013 arrogance? tror vist vi to opfatter tingene lidt forskelligt smiley
    Tak for hjælpen, tror ikke det er den rigtige, den ligner ikke helt.. Må lige prøve at kigge smiley


  • Ann C
    Ann C Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Svar: 1
    #26   6. jan 2017 Kan du husker hvad den del du skiftede er/hedder ? smiley

Kommentér på:
bmw 316i e36 hopper

Annonce