{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

tøming af tank på nyere bil ? {{forumTopicSubject}}

har lånt sådan en toyta jaris eller hvad den heder en ret lille en smiley og er kommet til at tanke disel på en benzin og den har IKKE været SARTE eller noget og er blevet fragte hjem og tænker hvordan jeg biligste får tømt tanken ?

har hørt en go del sige bare en slage i tanken, det virker ikke!!!! tro den er blokket men ikke sikker smiley

så tænker jeg om jeg virklig skulle pille hele tanken af og på den måde få den tømt ?

alså det er bare en tank der skal tømmes jeg køre den under igen omstendiheder til en mekaniker igen sket også tidliger med golf bare omvendt og det koster latterligt mange penge og det kan jeg sku også gøre selv smiley

men har i et godt råd til at få den tømt ?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tøming af tank på nyere bil ?
  • #1   4. jun 2013 På min vw er der et dæksel under bagsædet/begagerummet ned til tanken. Hvor brændstof slanger sidder på et tankamartur muligvis brændstof pumpe. Den kan man somregl pille af også er der adgang til tanken hvor du kan suge dieselen op. Når bilen ikke har været startet vil jeg tror det er nok lige at suge den tør og evt lige skylde efter med lidt benzin i tanken

  • #3   4. jun 2013 En benzin bil dør ikke direkte af lidt diesel... den kan eventuelt bare ikke starte... det er værre den anden vej

  • #4   4. jun 2013 forstår simpelthen ikke hvordan folk kan komme til det smiley arbejder som mekanikker og ser det tit, syntes det er vildt når diameteren på diesel"pistolen" er meget større end benzinens + der står ude i tankdækset hvad de skal tankes på nyere biler ihvertfald smiley

  • #5   4. jun 2013 hahaha jeg er vand til at køre disel varebil så låne lige den og skulle tanke den under vejs hjem kl bæ om natte også var det bare en tanke torsk og fin tanke for 356 kr da jeg kom i tanke om det var da benzin smiley :D

    jamen det må jeg prøve så er der ellers en anden vej ? smiley

    eller må jeg prøve og gøre som niki siger smiley

    men ja had tænk mig og tømme den bare og tøre den af med en klud også har jeg nogen benzin additiv som kommer i smiley


  • #6   4. jun 2013 Du skal da bare fjerne det meste som du kan, evt. tage en slange af og lade det rende ud...
    Du behøver ikke at tørre noget af i tanken eller lign...

    Men bare fyld godt med benz på bagefter...


  • #7   4. jun 2013 boy. hvad mener du med slange kan ikke få en slage ned i påfyldingshuldet smiley

  • #8   4. jun 2013 Nej men der sider jo slanger ved benzinfilteret under bilen, eller i motorummet....

  • #9   4. jun 2013 ved ikk lige med yaris, men på mange biler er der som Niki nævner et dæksel under bagsædet ned til benzin pumpen, tag da lige og tjek det, det er nok nemmest adgang til indholdet i tanken.

  • #10   4. jun 2013 Ellers piller du røret/slangen af foran i motorrummet og fører det via en slange over i en passende beholder og derefter lader du den kører på pumpen, indtil den er tømt eller batteriet er tomt...........

Kommentér på:
tøming af tank på nyere bil ?

Annonce