{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.702 visninger | Oprettet:

Vw passat 1,9 tdi 115hk - bruger vand {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Min passat 3b fra 1999, er begyndt at bruge lidt vand smiley
ca. 0,5 ltr pr uge.

Jeg kiggede i går på, køleren, expansions beholderen, slanger diverse. men kunne ikke rigtig finde nogle steder den var utæt.

har lidt info som måske kan være relevant.

1. når jeg giver gas kan man høre der er luft i varme systemet (kabine varme)
2. den bruger som tidligere nævnt vand.
3. når jeg tager olie proppen af (det låg der sidder i ventil dækslet) af, ryger den sådan lidt.
4. når jeg tager låget af expansions beholderen ryger den også en lille smule.
5. kan ikke umiddelbart se den skulle give røg eller vand ved toppakning.

- ved ikke om det giver nogen form for hjælp.

har hørt at hvis toppakningen er gået så vil man kunne se at låget ved ventil dækslet er lidt hvidt pga. vand

jeg er totalt lost, hvis i har nogle erfaringer / ideer til hvad det kan være eller noget jeg skal tjekke så please hjælp.

-På forhånd mange tak BG


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vw passat 1,9 tdi 115hk - bruger vand
  • #1   6. jun 2013 Det kan nemt være toppakningen. Jeg ville få målt h2o mængden i udstødningen. Kan de fleste værksteder for lidt til kaffekassen.

    Ellers kan du også trykprøve den. For at tjekke om det bar er kølesystemet der er utæt, men at revnen måske er så lille, det kun kommer ud hvis der er tryk i systemet.

    Den vil typisk ryge lidt hvidt ud af udstødningen, hvis den spiser vandet.


  • #2   6. jun 2013 okay jeg takker mike, så har jeg lidt at starte på. Orker bare ikke at skulle til at skifte toppakning, men ville jeg ikke kunne få udlæst en fejl kode måske ? hvis de smider tester på ?

  • #3   6. jun 2013 Nej det tror jeg sgu ikke den vil melde fejl på. Kun hvis det er så ekstremt at det måske påvirker lambda reguleringen.

    Men du kan jo altid sætte den på - det skader ikke nogen steder:) Nu kan jeg ikke huske det 100% på sådan en 1.9, men mener at nogle af dem kører med thermostathus i plastik, som kan finde på og revne, hvor vandet så løber udfra når der er tryk på... men det er bar en ide smiley


  • #4   6. jun 2013 okay, jeg skal vidst bare have kastet hende til mekaniker og få det tjekket smiley så må jeg selv lave det derefter.

    du skal hvert i fald have mange mange tak smiley


  • #5   9. jul 2015 Hvad var der galt? smiley

  • #6   30. jul 2015 hov ja beklager jeg aldrig gav noget tilbagemelding, efter mange forskellige forsøg med alverdens ting.
    skifte ekspansions beholder
    skifte vandstuds
    køle tætner

    bed jeg sq i det sure æble og valgte at skifte toppakningen, og få den planslebet og skyllet igennem, og nu spiller det sq max, bruger 0 vand, ingen luft i systemet og den varmer perfekt.


  • #7   31. jul 2015 Ja okay, står nemlig med samme problem smiley

  • #8   6. aug 2015 jamen det er et lorte problem at have smiley du kan lige så godt enten sælge bilen eller få det lavet smiley tro mig det er fucker nederen om vinteren ellers smiley og generelt bliver man bare skør i hovedet af at fylde vand på, som den smider ud af expansionen med det samme den får lige pind

Kommentér på:
Vw passat 1,9 tdi 115hk - bruger vand

Annonce