{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.441 visninger | Oprettet:

Golf 4 1,8T hakker og trækker ikke. {{forumTopicSubject}}

Hey
Min golf 4 har køre utrolig dårligt.
Jeg har læst med på nogle andre som har haft næsten sammen problem som mig.

* Den hakker kraftigt når man accelerer
* Den trækker næsten slet ikke
* Den lugter af brandt olie
* Den drypper olie. Jeg kan ikke se hvorfra.

Jeg skiftet turboen ud for en uge siden til en anden brugt, som ikke skulle fejle noget.

Mandag købte jeg en ny tændspole forstærker + N75 ventil hos vw. jeg skiftede delene, men der var ingen forskel

Jeg havde en FORGE blow off ventil monteret.
Jeg har i dag udskiftet dumpventilen tilbage til den originale. Efterfølgende kunne den accelerer lidt mere men efter 5 minutter kørsel i motorvej sagde turboen en underlig lyd når jeg accelerede. Jeg holdte ind til siden med det sammen og kunne konstater turboen var rødglødende og røg.
2 min efter låg der en oliepøl på størrelse med en A4 paprir under bilen.

Hvad kan der være galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 1,8T hakker og trækker ikke.
  • #1   17. jul 2013 Seriously, ligger du og tæsker en bil der pisser olie?

    Et godt sted at starte kunne være turboen. Har du ladetryksur installeret? Hvis du har, hvor meget lader bilen så?


  • #2   17. jul 2013 lyder som om din bil ikke får nok benzin. Har du renset IC og rørføring efter turboskift? Der vil ligge olie i det nemlig og bilen vil køre ringe med det. Har du tjekket vakuumslangerne ned til turboen? Har du prøvet at pille stikket af MAF og køre uden? Har du tjekket returløbet fra benzinpumpen i tomgang?

    At købe en bugt turbo der er i orden er en risktaker. Du aner jo ikke om den er i orden kan jeg høre og det har den måske ikke været.


  • #3   17. jul 2013 Nu vi er igang så tillader jeg mig lige at låne din tråd.
    Min har lignende problem, hakker og skyder når man accelerere, og føltes som om den bliver holdt tilbage.
    Man kan endda høre den skyder ud af udstødningen.
    Har haft problemet længe og derfor også skiftet en masse ting som folk mener der har været problemet, uden held.
    Der er skiftet;
    N75 ventil
    Ladetryks sensor
    Lambda sonde
    Nyere turbo
    Nyt program i ny ecu
    Gasspjæld plus grundindstilling
    4 nye tændspoler

    Der er smidt 3" forrør på med kat erstatning så den er heller ikke faldet sammen.
    Tændkabler er også tjekket, trykrør og ic er også tjekket for utætheder, der er tjekket stelforbindelse fra tryksensor.
    Tror jeg har husket det hele, mangler bare at måle knastaksel og krumtaps positions føler igennem.
    Hvis fejlen heller ikke ligger der, så ved jeg snart ikke hvad der er tilbage.
    Alt det folk siger den kan fejle er stort set skiftet uden at den kører bedre.
    Glemte lige at LMM også er helt ny..
    Kan i fortælle mig hvor dælen fejlen ligger for det har satme godt nok været en lang kamp.

    Som sagt, så hakker og sprutter den voldsomt, bliver holdt tilbage og motorlampen lyser.

    VCDS skriver trykfald mellem turbo og gasspjæld.

    Mvh Martin


  • #4   17. jul 2013 Opret dit eget emne, det er da mega træls for ham der har oprettet dette?

  • #5   17. jul 2013 Hvis trådstarter syntes jeg skal oprette min egen tråd så gør jeg det, men indtil videre set jeg ingen grund til at oprette en tråd mere som omhandler samme emne.


  • #6   17. jul 2013 En anden ting i måske begge bør tjekke er jeres fødeslange i tanken. Synes generelt det lyder som starvation altså manglende benzin.

  • #7   17. jul 2013 Er det noget der er svært at komme til? For det er nemlig først lige når den begynder at lave ladetryk at den skyder..

Kommentér på:
Golf 4 1,8T hakker og trækker ikke.

Annonce