{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.513 visninger | Oprettet:

Til arrangørene bag DHB!!! {{forumTopicSubject}}

Siden i ikke svare på hverken facebook,mail eller andet, må jeg jo ligge det op herinde!!!

Hej alle sammen
til trods for at jeg har bombarderet arrangørene bag dhb med mails, har jeg stadig intet svar fået mhs til hvorfor, at vi som deltagere, skal betale prisen, for at publikum får bedre forhold og mere fest, og hvorfor deres latterlige begrundelse, med at folk tilmelder sig for at få en billig billet, skal gå ud over os seriøse, når de på en simpel måde hurtigt kunne få dem udskilt og udelukket fra pitten... Intet svar er der kommet, udover deres sædvanlige std svar som de besvarer alle spørgsmpål med... Jeg håber virkeligt at folk for en gangs skyld, vil stå sammen og udelukke arrangementet, indtil de får styr på det... Der findes så mange alternativer i vores nabolande, som bliver billigere incl transport, som jeg hellere vil støtte op om, så kunne det være at dhb muligvis, ville gå back to basics, som det var for 6-7 år siden, og fokusere mere på motorsporten, i stedet for techno festen...

som skrevet i mine tidligere mails
hvorfor:
skal vi som deltagere betale for at publikum, skal have mere fest og billigere drikkevarer

I giver de folk som tilmelder sig for at få en billig billet, skylden for den voldsomme prisstigning, til trods for at i nemt og billigt , hurtigt kunne udelukke dem, som kun har en billig billet i tankerne og ikke vil deltage seriøst..

Hvorfor har i stadig ikke fået styr på hvem som kan købe en mekaniker billet, det er jo nok at nævne et navn på en deltager(som jo så er offentligt tilgængelige) dette resulterede i at pitten sidste år, var oversvømmet med folk der intet havde at gøre derinde, samt var der fest med ekstremt høj musik begge natter til kl lort, og sjovt nok var det ikke deltagerne der var problemer med...

hvorfor er pitten offenligt tilgængelig hele weekenden, så det praktisk talt er umuligt for deltager bilerne at færdes uhindret på tilbagekørslerne, det er satme ikke iorden, at man som deltager, skal bruge 30 min på at komme tilbage i indligning eller tilbage til sin pitplads, pga 5-6000 mennesker går overalt i pitten, især ikke når man har holdt i kø 30-40 min for at komme til at køre=brandvarm motor, så er det langt fra optimalt at skulle køre i kø med motortemp på over 110 grader

Der var ingen vagter eller opsyn med pitten i 2014, hvordan i alverden havde i selv regnet med at folk ville overholde reglerne, når der ingen konsekvens var!!!

12 toiletter til hele pitten, det er satme en ommer,især når publikum samtidig benyttede dem

og jeg kunne blive ved

for dem som deler samme holdning som mange af os deltagere, er der en gruppe på fb, som i gerne må indmelde jer i, uden sammenhold, får vi åbenbart ikke arrangørene i tale

https://www.facebook.com/groups/397432097010178/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til arrangørene bag DHB!!!
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   20. feb 2015 Svaret er : Pga bazoom!
    De er sgu ligeglade med DHB, de vil bare have en kæmpe fest xD


  • #2   20. feb 2015 Af netop denne grund, har jeg fravalgt dhb i år.

  • #3   20. feb 2015 Vi kan jo bar lave en strejke deroppe iår.


    Er sikker på alle de andre deltager også er med på den??


  • #4   20. feb 2015 ja! Strejke !

  • #5   20. feb 2015 Hjælper ikke meget Christian , når først de har fået penge, er de pisseligeglade med deltagerne

  • #6   20. feb 2015 Det kunne være spændene at se hvad der ville ske, hvis samtlige kører var mødt frem, men nægtede at køre

  • #7   20. feb 2015 De skal jo ligesom huske at der ikke er noget DHB uden kørende, så det er da klart at det skal være mere favorabelt at være køre end almindelig deltager!

    At kørende så har en tendens til at tage gud og hver mand med på en mekaniker billet og der så skaber en del problemer, er så et helt anden snak.

    Men det er for tyndt at der ikke bliver gjort mere for kørende


  • #8   20. feb 2015 Rsmtuning , desværre intet efter min overbevisning, igen , har de først fået betaling, er de ligeglade med om folk kører eller ej

  • #9   20. feb 2015 LÅGSUS

    jamen hvis nu INGEN kørte?? så ville de da få problemer med publikum?


  • #10   20. feb 2015 Carsten, det er korrekt, men det kunne hurtigt løses, med maks 2 ekstra folk pr kører billet

  • #11   20. feb 2015 Det tvivler jeg på, da størstedelen af det såkaldte publikum, ikke ser det mindste race hele weekenden, de kommer kun for at feste og ingen interesse har i motorsport

  • #12   20. feb 2015 Det var tider de første år, onde biler der ikke nødvendigvis var lovlige, tilskuerne havde interesse og var der for at se biler og hygge om en fælles hobby, der var da lidt kø når man nærmede sig stedet men der var noget at se på i køen.

    De sidste par år er bilerne blevet kedelige, pga. regelryttere, det betyder at de hurtige og specielle biler ikke kommer der, tilskuerne er en flok forvirrede bebumsede pubertetsbørn der kun er i iphone og scooter-stadiet, de aner ikke hvad de laver der udover at ryge hash og drikke sig fulde, man har mere lyst til at slå dem end at snakke med dem, og så er det blevet så reklamebefængt at man får ondt i øjnene, og udover at køen er blevet meget lang så er tilskuerbilerne så kedelige at man kommer i tvivl om om der også er et efterskolearrangement i nærheden hvor bedsteforældre er inviteret.

    Nåh ja, og så er det så korrupt at deltagerprisen afgør resultatet på banen.


  • #13   20. feb 2015 Pind: Hørt!!!

  • #14   20. feb 2015 Melder mig gladelig som vagt/hjælper. Men ved ikke hvor pokker jeg skal henvende mig

  • #15   20. feb 2015 Kom til Gatebil i Norge i stedet. Konge arrangement.

  • #16   20. feb 2015 Helt enig Thomas. Men skulle vi ikke prøve at få det ene arrangement der er her i dk, tilbage på skinner og med motorsport som 1 prioritet i stedet, tro mig, vi tager også de andre i udlandet med, men det kunne være rart, at kunne køre på hjemmebane bare en gang om året med noget seriøs konkurrence

  • #17   20. feb 2015 Syntes virkelig det er syndt at de ikke tilbyder kørerne en pris som de ikke kan står for! Jeg er selv kun publikum, men er til dhb for at se jer fyrer nogen biler af ned af 402 meteren, rive svinet rundt inde på driftbanen og brænderpladsen. Hvis kørende ikke er der, så har det jo narda at gøre med Danmarks hurtigste bil!
    Bilgalleri.dk eller bazoom, ændre de priser for de kørende deltagere, ellers har i ødelagt hele idén og til dem der kun er der for festen skyld, burde squ overveje at tage til en musik festival!

    Håber i får de priserne ned så vi kan få set på nogle dejlige vogne smiley


  • #18   20. feb 2015 Jeg er sku os ligeglad med festen bare der er biler der for den gas.. Væk med festen og fuld knald på bilerne ??

  • #19   20. feb 2015 Det enste bazoom tænker på, er hvor mange penge de kan score, bare se på alle de reklamer der er på siden "er selv glad for min adblock" men kan til en hver tid følge tråd opretter i hans punkter ang DHB

  • #20   20. feb 2015 Selv app'en er fyldt med reklamer, de tænker desværre kun i kr.

    DHB bliver igen igen uden mig, smider ikke en kr til bazoom.


  • #21   20. feb 2015 Bare lad være at melde jer til... Det er vel det nemmeste... smiley

    Det er sgu ved at være mange år siden jeg har været der


  • #24   20. feb 2015 Tror også der er nogen som skyder sig selv i foden, bare for at score penge, men mærkleligt at ingen fra DHB melder ind med et svar her, vi ved jo de sidder og læser det.

  • #28   21. feb 2015 Har ikke været til DHB siden 2009, og kan høre at det heller ikke er noget jeg skal kaste penge efter fremover.

  • #29   23. feb 2015 Har siden jeg fik kørekort, altid godt kunne tænke mig at stikke snuden forbi DHB, da Idéen bag 'Danmarks hurtigste bil', er sindsyg genial, og planen var at i år skulle min første gang til at opleve DHB, da jeg nu har chancen - Men må ærligt indrømme at efter at have set priserne samt reglerne for dette års arrangement, er jeg begyndt at betvivle, om det nu er det hele værd, at tage turen fra Falster m.m? Har kunne følge DHB de sidste par år, gennem venner og bekendte, som har været gæst, og lagt billeder op på facebook, og man kan ikke undgå, at blive en smule bedrøvet, når man ser at størstedelen af de billeder som bliver smidt på facebook, består af folk som er stang'barcardi, og roder rundt ude på en mark eller pisser i en campingvogn eller lignende, hvilket desuden også gør mig en smule spæktisk, om arrangementet omhandler biler, eller om det er blevet en hver ung bilmekanikers svar på Roskile-festivallen?
    Hvad angår priserne for kører, mekanikere osv, så giver det ingen mening at stigningen af priser, opstår hos de kørende. Når prisen stiger for de konkurrerende om titlen DHB, er jeg bange for at man måske mister de deltagere som jeg syntes er nogle af de mest spændende, nemlig dem som bruger størstedelen af deres penge på sin bil, og knap så mange på druk og byture, og udgør en form for "underdog".

    Otte.


  • #30   23. feb 2015 @lågsus: Jeg forstår ikke hvorfor du gør alt hvad du kan for at slå arrangementet ihjel ved at benytte enhver lejlighed til at svine os til. Vi har ikke flere forklaringer på prisstigningen udover dem vi har givet gentagne gange. Jeg er enig i at prisen er forhøjet markant og det er træls, men vi har også forklaret hvorfor det er nødvendigt og hvad der bliver bedre i 2015.

    Vi har også tjekket med andre arrangementer og vi har ikke fundet nogle tilsvarende arrangementer der er billigere, men det er egentlig også ligegyldigt.

    DHB var egentlig lagt i graven da Vmax lukkede og det stod enhver frit for at overtage "boet" efter Vmax. Vi var åbenbart de eneste der havde modet og passionen (eller dumheden :-)) til at gøre det - Og det er bestemt ikke for pengenes skyld. Hvis nogen mener at DHB er en guldgruppe og de har lyst til at smide tusindvis af frivillige timer i planlægning og eksekvering og har økonomien til at løfte opgaven, så ring ring endelig til mig smiley

    Vi laver DHB fordi vi synes det er et fedt arrangement - efterhånden det sidste af sin slags i DK - og fordi det spiller rigtig godt sammen med BilGalleri.

    2014 var vores første DHB som arrangør og vi fik de mest positive anmeldelser nogensinde. DHB var tilbage til kernen, nemlig racing og på 402m var der bl.a. ny rekord i antal gennemkørsler.

    I 2015 har vi købt os til en hel dags ekstra racing og vi investerer i at komme de sidste kritikpunkter i møde, herunder bedre forhold til kørerne med toiletter og bad.

    Nå men en lang historie kort:
    - Jeg forstår godt kritikken af prisstigningen, den er høj, men vi vil forsøge at levere varen!
    - Jeg ved at vi aldrig vil gøre alle tilfredse, da folk ønsker forskellige ting, men vi prøver at gøre det så godt som muligt
    - Vi glæder os helt vildt og vi kan også mærke en kæmpe passion og iderighed blandt de mange frivillige. Der er rigtig mange nye fede tiltag, så vi tror DHB 2015 bliver det fedeste nogensinde!

    Jeg har talt med flere af kørerne løbende og der er heldigvis flot opbakning. Hvis nogen har input eller kritikpunkter, så ring eller skriv endelig til mig. Specielt dig Lågsus smiley

    Og endelig en reminder til dem der kunne tænke sig at prøve drifting: Vi har igen i år Rookie-drift og der er stadig ledige pladser! Du får en fed oplevelse, mulighed for at prøve drifting i sikre omgivelser og rigelig køretid - til du brækker dig i hjelmen smiley

    Mvh

    Kenneth A - BilGalleri / DHB


  • #32   23. feb 2015 Ja jeg er også færdig med at deltage, højere pris for kørere som egentlig leverer underholdningen til hele arrangementet. medmindre man er til de store pulver feste i teltene har aldrig før set så åbenlyst narkohandel som til dhb. Det kunne jo eventuelt ændre stemningen blandt kørere og tilskuere hvis der kom et professionelt vagt selskab og der var konsekvens ved at blive snuppet med narko. (ikke bare klip af armbånd men følges helt til dørs i retssystemet. Men hvis man gjorde det ville narkofesten selvfølgelig blive halveret i størrelse)

    derudover har jeg aldrig mødt så dårlige vilkår for kørere som siden bazoom overtog arrangementet, toiletter er til grin og pitområdet er åbent for tilskuerne? man kan jo ikke engang selv gå rundt på pladsen når man skal vogte over sit værktøj hele tiden.

    Gør nu for helvede noget ved det bazoom ellers forsvinder arrangementet helt. Før var det stort blandt udlændinge også men kan høre der er flere og flere der melder fra pga. manglende seriøsitet.


  • #33   23. feb 2015 Jamen Kenneth Kenneth Kenneth, jeg har på intet tidspunkt svinet Dhb til ,blot stillet mig kritisk over for alle de brudte løfter og lovning og bedre forhold...

    Du skriver at i har talt med kørene, det må da absolut være dem som har tegnebogen seriøst iorden, for INGEN af dem som jeg kender af kørene(og dt er ikke få) har på noget tidspunkt været i dialog med nogen som helst der har med dhb at gøre....

    Du skriver at i ikke har fundet tilsvarende arrangementer der er billigere, har i kigget i Tyskland,sverige eller England??? for der er alle arrangementer endda også dem som får dhb til at ligne et lokalt træf, betydeligt billigere for deltagerne og så er det endda med bedre driftbaner, trackbite på drag banen,bedre toiletter,bad ect ect, da de udmærket godt ved, ingen seriøse deltagere= ingen arrangement

    I skal have, at bla 402 meter forløb godt i 2014, men det var jo ikke jer der stod bag det, men i gjorde jeres til at det ikke skulle forløbe glidene, bla ved at IGEN at lade publikum vade rundt som det passede dem i pitten, samt at i ikke satte en mekaniker begrænsning på, og at ALLE kunne købe en pit billet hvis de kunne skrive navnet på en deltager....

    I bund og grund, har i ikke lyttet til noget af det feedback, som vi små er kommet med, da vi jo ikke er inde i varmen åbenbart, det kan jo ikke være rigtigt, at man skal skabe en offentlig debat for at få dig og andre i tale...

    At i har smidt en ekstra køredag på(hvilket de fleste ikke kan bruge til noget som helst) kan ikke veje den massive prisstigning op, og alle de såkaldte tiltag for deltagerne, lige nøjagtigt, hvad er det for tiltag??? en ekstra køre dag og lidt flere lokummer??? det vil jeg virkeligt ikke mene at det kan indkassere en prisstigning på 2000 kr incl en mekaniker...

    og som du selv skriver, for at gøre en lang historie kort

    Vil i have de deltagere som har bandlyst dhb tilbage, og få de rigtigt sjove biler og underdogs tilbage, så er det få ting i skal have ændret, ting som i jo så ikke vil ændre, da det er vigtigere at bruge en masse penge på div fest og billigere drikkevarer og flere festdage og så sende regningen videre til deltagerne...

    1: få priser ned til nabolande standard

    2: få lukket pitten for publikum, incl returvej skal ikke være offentligt tilgængeligt

    3: kontrol med deltagere, hvem som kun tilmelder sig for en billig billet

    4: få lukket offentligt køb af mekaniker billet, så det kun er deltagerne der kan bestille pit billet, samt et max på pitbilleter pr deltager

    5: vagter ved alle indgange til pitten.

    6: få delt pitten og festområderne , jeg og størstedelen af deltagerne, har ikke lyst til at ligge i 3 dage og lytte til høj bass hele natten, når vi hver især skal ud og køre dagen efter, mange af os er noget over 200 km/t inden bremsen aktiveres


    Det er så få ting der skal til, for at få de seriøse tilbage til vandel, og give de få publikummer der har oprigtig interesse i motorsport, et godt show, hvem fanden gider at sidde i 3 dage og glo på 14-15 sekunders biler på 402 meteren og gamle bmwer med svejset bagtøj på driftbanen???

    I skal have ros for at tage udfordringen op med at drive dhb videre, men hvorfor ikke drive det videre, så deltagerne ikke fordufter som dug fra solen, jeg vil rigtigt gerne støtte Dhb, men ikke når jeg kan køre 800 km ned i Tyskland, køre en hel weekend på en ordentlig dragbane under ordenlige forhold, til samme pris, som en stor technofest på en gammel flyveplads med ringe dragbane, kan du følge mig, hellere kvalitet end kvantitet

    Tak for en udmeldning, desværre kan vi ikke bruge det til noget, da det jo bare er en længere version af den sædvanlige udmeldning...


  • #34   23. feb 2015 Giver ca. 600 for 2 billetter til et arrangement i Tyskland, og skal betale 10 euro ekstra for at køre 402m.
    Jeres priser er helt hen i vejret, især når det bare er en stor drukfest, med meget lidt (ingen) fokus på selve arrangementet Danmarks Hurtigste Bil.
    Nu er det bare DHB=Danmarks Hurtigste Brandert.


  • #35   23. feb 2015 Att Kenneth A

    Der har aldrig før været så mange lovlige arengementer som der kommer her i 2015, så det er da vist den forkerte puls du har fingeren på smiley


  • #36   23. feb 2015 Med alle de reklamer i har fyldt gallerierne og app'en med, så burde der være råd til prisnedsættelser for deltagerne til DHB.
    Forstår slet ikke at i vil ødelægge DHB.



  • #37   23. feb 2015 "ødelægge DHB"

    Ahhh hvor kom den lige fra?. De prøver at genoplive DHB efter en katastrofe som Vmax efterlod i 2013.
    Flere steder læser jeg at folk der deltog, skriver at de synes 2014 var et godt år, efter Bilgalleri kom til.

    Hvis en prisstigning kan gøre arrengmentet endnu bedre, er det det værd.
    Har man brugt 100,200, 300 eller måske 500.000kr på at bygge en bil der skal til DHB, burde det ikke være en lille prisstigning i billetten som afgøre om man stiller op eller bliver væk.
    Men folk er ikke glade for ændringer, slet ikke når det handler om penge som andre tjener, selvom det ikke betyder alverden!

    Prisstigningen skal også ramme publikum, da de får et bedre show plus en ekstra dag til at hygge sig i.




  • #38   23. feb 2015 At prisen stiger er vel fair nok, det gør den jo også på alt muligt andet, men det med at man ikke kan have en hjælper med ind på billeten, det er der problemet ligger.


    Så er der de punkter som LÅGSUS har nævnt, som ville være på sin plads at få indført.

    2: få lukket pitten for publikum, incl returvej skal ikke være offentligt tilgængeligt

    3: kontrol med deltagere, hvem som kun tilmelder sig for en billig billet

    4: få lukket offentligt køb af mekaniker billet, så det kun er deltagerne der kan bestille pit billet, samt et max på pitbilleter pr deltager

    5: vagter ved alle indgange til pitten.

    6: få delt pitten og festområderne , jeg og størstedelen af deltagerne, har ikke lyst til at ligge i 3 dage og lytte til høj bass hele natten, når vi hver især skal ud og køre dagen efter, mange af os er noget over 200 km/t inden bremsen aktiveres


  • #39   23. feb 2015 Nå ja så er der det med hvor meget man må fylde i pitten.
    Jeg fatte ikke at de store teams som også kun kommer med 1 bil at de skal fylde for 10, så der dårlig nok er plads til os andre i pitten.


  • #40   23. feb 2015 Det er vel fordi mange misbruger det, til at slippe en kammerat med gratis. Så må der jo strammes op på det.

    Synes ikke 900 kr for 4 dage ræs er dyrt. En halv dag på Holeby koster 250 kr.
    En halvdag på flere små arrangementer koster 150kr.
    Her får du 4 dage for 900 plus chance for at løbe med titlen som danmarks hurtigste bil og en check., på den rigtig god bane.
    At en mekanikker koste 700 kr at få med i 4 dage er en relativ billig invistering hvis ens bil har behov for mekanikker, for at gennemfører.

    Og ellers er Lågsus´s punkter helt i orden og burde være indført for længst.


  • #41   23. feb 2015 Ikke for pengenes skyld ???
    Hvorfor sælges der så børnetøj og iphone tilbehør målrettet til bebumsede teenagere?


  • #42   23. feb 2015 Nu er det jo ikke kun teenagere der køber børntøj eller mobil tilbehør. Det kan du købe alle steder der kommer mennesker.

  • #43   23. feb 2015 Bare lige så vi har en ting på det rene, jeg har intet imod prisen, hvis så bare man fik noget for pengene, betaler gladelig 2 k for en weekend, hvis bare forholdene er derefter! skal vi sige for 2000 kr, ville jeg have publikumsfri pit, trackbite på banen, ordenlige toilet vogne med bad og nok til alle deltagerne, dvs 1 toilet og bad pr 20 deltagere, ordentlige vagter, som netop sørger for at vi kan være i fred for pattestive og skæve spader, som sjældent forstår, at man kigger ikke med fingrene, eller fordi der ligger værktøj, er det ikke ensbetydene med at de skal have det med hjem i egen lomme, ens regler for alle, samt skulle evt useriøse deltagere, der ikke kan finde ud af at opføre sig ordenligt, smides ud på røv og albuer øjeblikkeligt

  • #44   23. feb 2015 #37
    ja afviklingen af 402 meter forløb godt, men det var heller ikke bilgalleri der stod for det, tværtimod var dem som var ansvarlige, pænt trætte af de restriktioner bilgalleri havde pålagt dem, samt at publikum havde adgang i startområdet


  • #45   23. feb 2015 #42
    Det sælges kun for at tiltrække den målgruppe de kan tjene penge på, det hører ingen steder hjemme til et bilarrangement for mænd, jeg gider da ikke høre på sådan en flok snottede hvalpe der i deres kæmpe brandert kæfter op og overdøver lyden fra bilerne.


  • #46   23. feb 2015 Det er altid de ansvarlige der er de kedelige. Men står man selv med ansvaret ved man hvorfor.

    Kender intet til hvilke restriktioner bilgalleri havde pålagt dem.
    Men lyder som en dårlig ide at give publikum adgang i pit og startområde. Der bør kun kørere og officials være tilladt.
    Mon ikke Bilgalleri har lært det til i år?


  • #47   23. feb 2015 Pind>> Du er da en farlig karl. Så kan du jo bare blive væk for alt motorsport, for den slags salg er alle steder.
    Det skal bare ikke ligge på 402m banen. det er klart.


  • #48   23. feb 2015 næppe, for det er publikum de sætter først, ses jo også tydeligt med fb siden, hvor alt der bliver slået op, er hvilke djs osv der er til dhb


  • #49   23. feb 2015 Thomas
    Læs mit første indlæg igen, i starten var det et mødested for ligesindede, man kunne købe lidt mad og en øl, nu kan man ikke sparke sig frem for skoletasker.


  • #50   23. feb 2015 Rigtig. Men dengang var det også en underskudsforretning.

    Hvem har lyst til at drive en underskudsforretning? Har du?
    Så må der andre tiltag til, for at lokke flere med .


  • #51   23. feb 2015 Så skulle man gå efter den rigtige målgruppe, når man begynder at sælge mobiltilbehør og tøj til et bilarrangement så jager man de seriøse væk.

  • #52   23. feb 2015 Hvis ikke Danmarks største dragrace konkurrance er nok til at lokke de seriøse til, så er der bare ikke nok seriøse publikum i DK til at holde den slags.
    Så må man udvide tilbudet til folk.

    Jeg har ikke været til dhb i 2 år pga andre proiteringer med familie.
    Men de 8-10 gange jeg har, har jeg ikke været generet af dem du omtaler.

    Men jeg holdte mig også kun på 402m banen.


  • #54   23. feb 2015 Som Thomas skriver så hold dig væk fra Tivoli området hvis ikke du kan klare at se på det smiley

  • #55   23. feb 2015 Torben> så meld dig ind før 1/3 og spar 600 kr eller et halvt raceday arrangement.
    Men brokke sig kan man altid.


  • #56   23. feb 2015 Eller sagt på en anden måde. 4 dag race med en hjælper for 1500 mod 2 dage for 1100.
    Hvad er billigst? smiley


  • #57   23. feb 2015 Jeg vil nu mene at vi er nok, der kommer også folk udefra Sverige og Tyskland, jeg husker da at der er kommet et par tyske biler på banen som underholdning (tilskuerbiler som sikkert ikke var forsikret til den slags), den var ikke gået i dag.

    Det er ren pengemaskine.



  • #58   23. feb 2015 Sælfølgelig er det da en pengemaskine, det er det da nød til at være.
    Går du gratis på arbejde smiley


  • #59   23. feb 2015 selvfølgelig gør han det!!! smiley

    pengemaskiner skabes af folk med mål i livet!!


  • #60   23. feb 2015 Hvis jeg sætter priserne op i min butik og henvender mig til den forkerte målgruppe, så finder kunderne et andet sted.
    Grådighed alene er skyld i de fleste konkurser, men nu skal bilgalleri jo ikke leve af DHB så de er jo ligeglade.


  • #61   23. feb 2015 Hold da op hvor folk bitcher over priserne..
    Der er sikkert en grund til at Vmax lukkede ned.. det var ikke fordi de tjente styrtende på DHB.
    Det er jeg sikker på at Bazoom, i kraft af at være en større virksomhed, har en del bedre styr på.

    Der er jo intet firma i verden der vil stille den financielle risiko og antal timer til rådighed for nul og nix.


  • #62   23. feb 2015 Forstår godt i vil i dialog med arrangørerne. Og synes og det er på sin plads at man ikke skal stramme kernen af DHB, som jo er dem der kommer og laver showet. Men der imod yderkanten. Som er gæsterne.

    Klart der er mange udgifter i forbindelse med DHB. Tror dem bag DHB gør alt for at forbedre og sikkert også lytter uden at give udtryk for det offentligt. Da det giver ramaskrig af 1 klasse.

    Jeg vil som andre også sige at pit osv skal være lukket områder om aftenen og under kørsel. Og åbent på bestemte tidspunkter.

    Derudover. Så er det fint nok med fest og farver om aftenen. Men kunne man ikke rykke fest teltet til anden lokation så man ikke genere kørerne helt vildt?

    Nu kan jeg ikke med 100% sikkerhed sige hvordan jeg havde tænkt den men det burde jo kunne lade sig gøre at gøre et eller andet.
    Og så cut ledningen til de "Udendørs" diskoteker kl 00:00. Sådan det kun er partyteltet der har tilladelse. Alle andre steder skal have en bestemt limit i højden som ikke genere... Der findes en boks(Limiter) som dræber højden og som plomberes af en autoriseret støj tester.

    Men giver jer ret i de steder HVOR vigtige parter af eventet bor. Skal der være lukket af med hegn og vagt på. Så uvedkommende ikke kan rende rundt i det område. Så man risikere at miste ting.


  • #63   23. feb 2015 Der er mange der mener at DHB er kørerne.. men man skal huske på at DHB i lige så høj grad er tilskuerne.. Uden dem var der helt sikkert intet DHB.. og omvendt.


  • #64   23. feb 2015 Syntes det er fair af priserne er steget.
    Hvor ellers kan man køre henne for 300 kr om dagen?
    og ja ledsager er blevet dyrt, i forhold til sidste år.
    Men der er ingen som tvinger folk til af tage en "mekaniker" med


  • #65   23. feb 2015 Det er bare ikke nemt ene mand at have bil med på autotrailer samt en campingvogn, tror ikke jens betjent godkender sådan et vogntog smiley

  • #66   23. feb 2015 Nej det rigtigt, men ledsageren har vel råd til af betale deres egen billet. smiley

  • #67   23. feb 2015 Nå jeg er ude og køre Cross betaler jeg 100-150kr for at deltage i løb.
    Har kun været til pinse løbet på nisseringen hvor det koster noget for tilskuere At komme ind.

    Deltagere skal selvfølig betale for at komme til at køre. Og mekanikere skal ikke havde mulighed for at komme ind billigere end "Pøblen" for så kommer du problemet med en deltager der køre sin VW up med et 20mands team.


  • #68   24. feb 2015 Jeg kan tilføje at party-området i år bliver længere fra pitten, da det vil være på hovedbanen (den midterste startbane), i modsætning til tidligere hvor partyteltet stod på græsset mod pitområdet.

    Mht pitadgang, så skal folk naturligvis kunne komme ind på tribunerne på begge sider af 402m og over til gocart-banen, men jeg synes vi har fået det bygget godt op så tilskuere blot vil passere gennem yderkanten af pitten. Håber snart at have et grafisk præsentabelt kort jeg kan vise jer, så er det lidt nemmere at forklare.

    Og kørerne deler toilet- og badeland med crew ved tårnet, så vi er i samme båd smiley



  • #69   24. feb 2015 ja det er blevet dyrere, men det er stadig billigt for 3 køre dage. oveni prisen er der jo også lige kommet en dags kørsel mere. smiley

  • #70   24. feb 2015 Jeg skal lige være med her, for så vidt jeg kan se så koster det 900kr at køre 402m ??

    http://www.bilgalleri.dk/dhb/korer-deltager/

    Hvad er det lige der er dyrt ved det ??


  • #71   24. feb 2015 Det er dyrt fordi en mekanikker/hælper med campingvognen nu må ha sin egen billet, til hele 699 kr. Før kom han jo gratis med.

    Så kan du godt se at budgettet på en DHB bil til 50.000++++ kr vælter fuldstændigt!


  • #72   24. feb 2015 Hold hold HOLD!!!!!
    Hvor er det dog pinligt at sidde at læse folks kommentarer herinde!

    I hyler op om at i er seriøse racerkørere og så er det for dyrt! HALLO folkens! Selvom det er steget, så er det stadig LANGT under halv pris af hvad et baneløb plejer at koste!

    DHB er en race-FESTIVAL og hvis du sammenligner med en billet til feks en musik-FESTIVAL, så kan du tage Skanderborg der koster ca. 1800kr pr mand!

    Det ER bare dyrt at afholde et publikums-event og der skal ufatteligt mange ting til som folk ikke tænker på!

    Jeg synes alle jer "fattige" brokkehoveder skulle skamme jer! I prøver på at ødelægge et af de sidste få race-events vi har i DK med alt jeres brok fordi i ikke kan nå rønnebærene!

    Jeg ved at Bilgalleri.dk ikke tjente en krone på DHB og skulle de tjene en krone i år, så er det dem sgu vel ondt, for de har satme lagt tusinder af timer i DHB!

    Så folkens - på med JA-hatten og støt op i stedet for at hyle! smiley


  • #73   24. feb 2015 Thomas.. er det virkelig det der er galt ? Hold nu op vi må overse et eller andet, det kan ikke passe at man ikke kan overskue at betale 900kr + 699kr den ene gang om året for at køre race i flere dage foran tusindevis af mennesker ?

  • #74   24. feb 2015 #72 jeg hyler ikke om at det er for dyrt Martin s, jeg er fløjtende ligeglad med prisen, hvis arrangementet er der efter!!! og hold nu op med at samligne det med banesport, det kan på ingen måde sammenlignes, banesport er der langt flere penge i, og mulighed for sponsorer, deltagerne til dhb er typisk alm private folk, som INGEN sponsorer har i røven, og som skal tage pengene fra deres dagligdags budget, så når en arrangør hæver prisen så kraftigt, og i forhold til hvad andre drag race arrangementer koster rundt om i både dk og udlandet, så er folk i deres gode ret til at stille sig kritisk over for, hvad man får for pengene!
    Skal vi tage et typisk dhb, når man vel 6-8 gennemkørsler på 402 meter banen, det giver en gennemkørsels pris på 375 kr pr gennemkørsel ved dhb, tager vi dragweek i Tyskland, langt større end dhb, når man typisk 15-20 gennemkørsler på en weekend(150 kr pr gennemkørsel), til samme pris som dhb herhjemme koster, forskellen er bare, at irrationsmomentet, ved at skulle holde i kø, sno sig imellem 3-4000 stive publikummer, folk der stjæler med arme og ben, folk der piller ved bilerne osv, dette undgår vi i Tyskland til lavere pris pr gennemkørsel!

    Og ja dhb er en festival, men tror du der ville være særligt mange festivaler, hvis kunsterne faktisk skulle af med penge for at spille??? Hvis de absolut skal have div kendte kunstnere til dhb, billigere drikkevarer osv, ville det så ikke være rimeligt at sende regningen videre til dem som kommer det til gode, nemlig publikum, i stedet for at øge deltagerprisen voldsomt??? det eneste de får ud af det, er at interessen for arrangementet, daler kraftigt blandt drag og drift folket, da der simpelthen bliver prioriteret andre arrangmenter!

    et dhb for mit vedkommende, med de nye priser, kommer til at koste mig små 6000 kr med transport,mekaniker,campingvogn osv, har jeg så skal vi sige 6-7 arrangementer hvert år til den pris, så er det 42000 kr om året+bil og div vedligeholdelse af racerbilen, så et rundt og realistisk tal vil nok være 65000 kr om året, for at have det i hånden skal jeg tjene 100000, det er 1/5 del af min årsløn, kommer det til at koste det, ved jeg at drag og drift dør i dk inden for kort tid!


  • #75   24. feb 2015 Hvad kostede et dhb dig så med de gamle priser? 5000?

    Tænk hvis du var sjællænder og skulle over storebælt, så var der slet ikke DHB. Eller skulle de sænke billetprisen yderligere, så sjællanderene også kunne komme til dhb?


  • #76   24. feb 2015 Du forstår tydeligvis ikke min pointe!

  • #77   24. feb 2015 Jo, du vil ha noget for pengene. Det er pengene der er problemet.

    Havde DHB nu kostet det halve for deltagere inkl en mekaniker, havde du nok accepteret hvad som helst.




  • #78   24. feb 2015 Overhovedet ikke , kvalitet over kvantitet

  • #79   24. feb 2015 pengene er absolut ikke problemet, problemet er , at priserne bliver hævet og ingenting bliver bedre, deltager mæssigt, er dhb den største gang amatør sjusk, hvor der ikke er styr på noget som helst, netop fordi publikum åbenbart er vigtigere end at beholde de seriøse deltagere, netop dem med de rigtigt underholdene biler, har jeg smidt 250000 kr i en dragracer, forventer jeg at man bliver sat pris på, når man dukker op og giver publikum en på opleveren, og ikke bliver sat i anden række, og når så løfter bliver brudt fra arrangørenes side af gang på gang, ja så bliver jeg kritisk, ligeledes gør mange andre, da vi ved hvordan andre arrangementer kører perfekt og til en brøkdel af prisen!

  • #80   24. feb 2015 Det lyder nu stadig som om at det er pengene der er et problem..

    Til sammenligning bruger jeg mellem 5.000 og 8.000kr pr. weekend når jeg er ude og køre (plus skader) mens en indgangsbillet for publikum koster 100-250kr

    Så der er ikke noget unormalt i at deltagerne finansierer det.. det er sgu også os deltagere der har det sjovest smiley


  • #81   24. feb 2015 #80
    Nu er der også ret stor forskel på dine løbsweekender som er på rigtige baner tilrettelagt for kørerne

    Kontra

    DHB, som primært er tilrettelagt for publikum med massere af fest og så motorsport som trækplaster, som foregår på en nedlagt langsindbane


  • #82   24. feb 2015 Martin s, er du sikker på de ikke tjente på afholde DHB, ikke jeg har noget imod det, har bare svært ved og tro det

  • #83   24. feb 2015 Nikki, i bund og grund er der ikke den store forskel, jeg kører ikke for publikums skyld, og det tror jeg heller ikke QM kørere gør, publikum er en bonus, men vi deltager vel fordi vi elsker at køre ?

  • #84   24. feb 2015 #83
    Der er vi så slet ikke enige, i min verden er der kæmpe forskel på de 2 slags arrangementer og lige ledes hvordan prissætningen skal være.
    Men lad det nu bare være ved det. Gider ikke skrive lange romaner herinde smiley


  • #86   24. feb 2015 Nikki>> der har du hele problematikken. Drag race er ikke stort nok til at tiltrække nok publikum alene.
    Derfor må man tilbyde flere "forlystelser" så der kommer nok publikum til at det kan løbe rundt. Derfor kan det ikke dreje sig 100% kørerne på 402m, ligemeget hvor meget de ville ønske det.

    Og lågsus >> du kan jo ikke allerede nu påstå at ingenting bliver bedre. Der er flere månederne endnu. Men klart, hvis folk som dig holder sig væk Pga prisstigning, så er der ikke råd til forbedringer.
    Hvis folk derimod bakkede mere op, ville der helt sikkert blive mulighed for f.eks. at lave en gangbro over pit eller startområdet, så folk kan krydse uden at skulle genere dem der holder og skal ind på banen. Eller dem der kommer retur og skal hjem til pit eller afsted på ny tur. Eller råd til mange flere wc og bad faciliteter.
    Kom ikke og sig at du deltager for din egen skyld frem for publikums.
    Jeg kører da heller ikke 4800 km tur retur til nurburgring og bruger 10000 kr for at underholde dem der står og kigger på. Men fordi jeg elsker at kører rundt på banen.


  • #87   24. feb 2015 jeg er fløjtende ligeglad med publikum, jeg kører fordi det er sjovt og for at forbedre mine tider konstant


  • #88   24. feb 2015 Hvis folk derimod bakkede mere op, ville der helt sikkert blive mulighed for f.eks. at lave en gangbro over pit eller startområdet


    netop nøjagtigt det vi har foreslået i 4 år nu uden respons, en container og 2 trapper er næppe det som vælter budgettet, og ville løse mange problemer for deltagerne og udløse langt mindre kritik...


  • #89   24. feb 2015 Der har for nogle år siden været sådan en gangbro, det fungerede faktisk rigtig fint.
    Det samme gælder med vagter til pit området.


  • #91   24. feb 2015 #89
    Ja det fungerede nemlig perfekt!


  • #92   24. feb 2015 Og har bilgalleri.dk hårdnakket afvist at der kan være en gangbro for at forhindre folk der vader rundt hvor de ikke skal?

    Har tidligere arrangør sagt hvorfor de stoppede med at bruge den?
    Sikkerhed? Folk der blev stående på den som tilskuer? Så skal der bare et par vagter på.


  • #93   24. feb 2015 nej de har aldrig svaret på div forespørgsler, det er kun et fåtal, som de åbenbart gider at tage med på råd, sjovt nok folk med tegnebogen iorden...



  • #94   24. feb 2015 At de ikke svare betyder vel ikke at de afviser de forslag folk sender ind.

    Er sikker på de modtager mange mails fra folk der vil ha det foregår på deres primisser og måder.


  • #95   24. feb 2015 Det kunne jo være for at bringe kørere og tilskuere tættere sammen og give tilskuerne en bredere oplevelse.
    Og så kunne det være din tone eller fremgangsmåde ikke lige var den bedste. Det er sjællent det hjælper at blive pigesur.


  • #96   24. feb 2015 Alt for tilskuerne, fuck kørere smiley
    Tilskuere har intet at gøre i Pitten, de er i vejen og fatter ikke at de går på en returvej, ja man skal nærmest undskylde at man skal retur til sin plads i pitten


  • #97   25. feb 2015 De "gode" gamle tider med V-max DHB

    Da jeg for mange år siden var til mit første DBH under V-max ledelse. Der var sgu run på , folk væltede rundt i hinanden. Folk kørte som sindsyge med go-karts uden for porten til indgangen natten før vi blev lukket ind.
    Da folk så endelig kom ind, så var folk så fulde at de hverken kunne det ene og det andet.
    Husker tydeligt den skovbrand som blev til vejebragt af en flok stive spader som syntes det var sjovt at se hvor meget lys sådan en kæmpe skovbrand ville give. !

    Jeg har sgu altid syntes at DHB var noget skævt noget, en masse unge teenagere som havde lånt mor of fars bil for at komme derned, sammen med en flok af deres her kommer jeg venner.

    Jeg droppede at komme til DHB, af flere årsager, dog var den største årsag den useriøsitet der var blandt gæsterne. Der var ingen til at holde øje med om folk opførte sig ordentligt. Hvilket tit resulterede i folk bare opførte sig som de var opdraget til.


    Det er skræmmende når man hører alle de historier som kommer frem omkring DHB de seneste par år. Kan sgu godt forstå V-max måtte forlade den synkende DHB skude i lyset af dårlige valg og dårlig ledelse. !!


    Jeg synes at prisen man betaler som deltager / kører til DHB skal afspejle sig i de ting man forventer som kører at få for pengene. Det vil sige at hvis man betaler et beløb f.eks 2000kr så skal man jo også have den form for sikkerhed at man kan have sin bil stående på en plads om natten eller om dagen uden at skulle være bange for at få stjålet værktøj eller andet.

    Det er jo det LÅGSUS mener, han er ligeglad om han så skulle betale 4000kr for at køre en weekend, hvis bare de 4000kr så dækkede over, det man forventer at kunne få for 4000kr med hensyn til gratis mad, bad, overnatning og drikkelse til kørende. Dette er kun et eksempel, da jeg kan se folk har svært ved at læse og forstå på samme tid.

    Man betaler vel heller ikke 5000kr for et weekend ophold på et luksus intim spabad, for så at finde ud af at man skal dele soveværelse med et andet par og man samtidig selv skal være massør for andre gæster.


    Prøv at ændre på nogle af de ting som V-max gjorde forkert , så det ikke ender med endnu en synkende skude med Bazoom bag roret..




  • #98   25. feb 2015 Er du gal hvor folk tuder herinde!!!!

    Betal hvad det koster eller bliv væk..


  • #99   25. feb 2015 .o(666)o. *~ Scorpion ~*

    men det koster hverken 5000kr eller 4000kr at stille op ??

    Det koster 900kr, og så er det op til en selv at tage en ven/mekaniker med..


  • #100   25. feb 2015 For 900 kr skal man ikke forvente andet end at få lov til at skyde sin bil afsted flere gange dagligt i 3-4 dage.

    Har man behov for mere, må det være på egen regning.
    Folk der går lidt op i det betaler gerne lidt mere.

    Det er helt op til en selv om man får en god oplevelse på DHB.
    Det værste man kan gøre, er at være negativt før det overhovdet er færdigplanlagt.


  • #101   25. feb 2015 dem der køre levere et show. Men lur mig om ikke det sjovere at sidde i bilen end at sidde på tribunen.

    Nå det sagt så skal kørere og mekanikere komme billigere ind. Simpelt hen fordi unge drenge vil stille op i små langesomme biler måske køre 1-2 løb og så ellers fest og spolere pitten for de seriøse.
    sku jeg deltage havde jeg gerne betalt 100Kr mere for en billet for at vide det skræmte Brian i sin Lupo væk.
    Havde jeg en god ven som sku med som mekaniker ville envær af mine venner gerne give en 100kr mere for at være me som crew. De fleste af mine venner der tager der over drikker sig snot fulde og råber hele dagen og natten dem ville jeg ikke havde med i mit crew fordi der respektløst for andre der virkelig gå op i deres race.

    Håber inderligt DHB/Bazoom lytter til kørenes ønsker om bedre forhold og mere ro. Men også at kørerne er villige til at betale det samme som andre eller lidt mere for at blive fri for de idioter der ødelægger det hele.

    Er selv afsted med et racerteam vært år til Belgien. Min egen betaling er arbejdsdage 2 dage uden løb og 2 dage med arbejde i en weekend uden løn. Samt kørsel af bil og trailer fra Danmark til Belgien...
    Det kan være hård arbejde men også en fed oplevelse


  • #102   25. feb 2015 MIrza..

    Det er jo lige nøjagtig det jeg mener, når vi snakker pris så er det jo ligegyldigt om det koster 900kr - 1500kr - 2000kr eller mere da det ene og alene er et spørgsmål om at den pris man betaler der forventer man som køre at have det måske bare 30% bedre end dem som er tilskuer...

    Jeg har kørt en del US race hvor man skulle betale 2000kr for en hel dag for baneleje hvor tilskuere kostede 250kr, dog var forskellen at i de 2000kr lå der i at der var INGEN som kom i nærheden af de tunede amerikaner biler medmindre der stod en vagt i røven af dem som var betalt af de 2000kr man lagde for at køre.
    Det er her forskellen er..
    Betaler man 900kr for et løb, hvorfor skal man så samtidig være bange for at få stjålet diverse effekter eller få ødelagt sit vogntøj fordi utilpassede unge ikke kender forskel på dit og mit..

    Det er så såre simpelt at regne ud. som skrevet tidligere..

    Vi er helt enige i at folk som skal køre løbene skal selvfølgelig betale mere end dem som kommer og kigger, da dem som skal køre har brandfolk stående, der er samaritter, samt leje og slidtage af banen og hvad der ellers måtte være.
    Dog skal der som skrevet tidligere bare være retfærdighed i den prisstigning som følger, som f.eks kunne være øget sikkerhed i og omkring pit området.




  • #103   25. feb 2015 Hvad tror du oprydning efter alle de (ja undskyld mit sprog) svin løber op i, det er jo ikke så lidt folk efterlader sig smiley

  • #104   26. feb 2015 Brian...

    Nej vi er helt enige.. det koster noget at holde sådan en arrangement.. Dog synes jeg ikke at man KUN skal pålægge kørerne den fulde prisstigning. Det er jo ikke kørerene som sviner, det er vi vel enige om. ! hvorfor så lade dem betale hele gildet.

    Men mon ikke det kommer helt automatisk når DHB2015 er ovre om folk har fået det ud af det de forventede både fra løbssiden men også fra publikumsside..

    DHB er vel blevet mere eller mindre en Festival med masser af musik, med en lille smule race.

    hvor i gamle dage var det et Race Event med Afterparty...


  • #105   26. feb 2015 Scorpion >> så har du ikke set pit området og kører camp efter dhb. Det er lige så slemt som resten.
    Og så stor prisstigning er kørerne heller ikke ramt af..
    Eneste er at nu skal deres ven der skal hjælpe til, hvis man har behov, betale for det.


  • #107   27. feb 2015 Fuldstændig som taget ud af min mund Carsten, det er ikke os alle der er født med en guldske i røven.... Og er der ikke nogen der stiller sig kritisk op, strammer de bare skruen gang på gang, for der er jo ikke nogen der brokker sig, men håber da næsten at de får øjenene op, allerede sidste år var mange af veteranerne(med de rigtigt hurtige biler) væk


  • #109   27. feb 2015 Jeg blev bedt om at forsøge at råbe dem op endnu engang, hvilket jeg har gjort, dog uden nogen brugbar respons, jeg har ingen planer om at deltage i dhb, og ligeledes har mange andre heller ikke, de fik chancen sidste år, til at bevise deres back to basics og mere bil mindre fest som de meldte ud, de løfter faldte grumt til jorden, og derfor, vælger vi at ligge vores penge andetsteds, der er 2 arrangementer i dk udover dhb, dem kommer vi til, til endda en dyrere pris, da de er seriøse og sætter deltager først over publikum, og derudover bliver pengene lagt i Tyskland og måske en tur til England på santa pod næste år

  • #112   27. feb 2015 Vores artister til aften-festen er købt for at tiltrække flere gæster og for at få gæsterne ud af lejren og ind i festgaden. Størstedelen af indtægterne ligger på billetsalg til gæster og barsalg om aftenen. Artisterne og lavere barpriser skal trække folk ind til festen (og dermed forhåbentlig afholde folk fra blot at sidde i lejren og drikke deres 2.000 medbragte lunkne dåsebajere :-D)

    De store artister er IKKE finansieret af kørernes prisstigning. Den finansierer derimod de bedre forhold til kørerne som har været deres største kritikpunkt gennem flere år.

    Og så kan jeg afsløre at det er lykkedes os at forsikre kørerne selv i år. Det har hidtil kun været muligt for os at tegne forsikring for de skader kørerne kunne forvolde på andre.

    Mvh

    Kenneth A - Bilgalleri og DHB


  • #113   27. feb 2015 Her er et svar som ledelsen bag DHB har sendt til et medlem på andet forum.


    Hej XXXXX.
    Hvis der kommer en kunde ud til dig og beklager sig over du har hævet din timeløn efter næsten 10 år med samme timepris, så vil du også svare, at det er du nød til.

    Dhb har de sidste 10 år næsten ikke hævet deltager prisen, så hvis der skal være et dhb 2016, så er det et tiltag man ikke kan komme om ved.
    Husk også, at i prisen er der 1 ekstra køredage og fest halløj.

    Tag evt op til Gatebil i Norge. 2000 Nkr for deltagelse eller hvad med Days of Thunder i vandel? 1500-1800 kr for en weekend, eller var det kun en dag ?

    Men ønsker du selv at deltage i dhb i fremtiden, så støt det.

    De 1000+ kr er jo ingenting imod hvad du har brugt på din bil.

    Og til sidst. Dhb har ikke været en overskudsforretning siden 2008, så hvis ikke det vender i år er der ikke noget dhb i fremtiden.

    Valget er ikke så svært med vores interesser, husk det xxxxx.

    Håber vi ses til dhb.

    XXX


  • #114   27. feb 2015 Kenneth, det har alle dage været på eget ansvar at køre race, hvorfor så komme med sådan en udmeldning, de fleste har en alm fritids ulykke forsikring, der dækker dem selv i tilfælde af uheld, (hvilket der ingen har været af i 15 år)
    så det er en unødvendig udgift i min verden, derudover er de eneste ting som har ændret sig i forhold til deltagerne, flere lokummer og gratis bad(hvilket koster 20 kr pr bad) så skal man satme tage mange bade for at retfærdigør prisstigningen, og så en ekstra dag til race, den er der få der benytter sig, muligvis til lidt test kørsel og så er det det, de fleste på feks 402 meteren, sparer deres bil til søndag. Så heller ikke der er der noget der taler for at vi skulle betale ekstra...

    Du skriver:
    og dermed forhåbentlig afholde folk fra blot at sidde i lejren og drikke deres 2.000 medbragte lunkne dåsebajere :-D)

    det var sjovt nok noget af det der gjorde at festen var under kontrol før i tiden, samt at det var 10 gange mere hyggeligt at befinde sig på dhb, men ja det giver selvfølgelig ikke penge i jeres kasse.... prøv og lig mærke til hvor mange stoffer og lign der efterhånden er kommet i omløb dernede, efter at dhb begyndte at dreje sig om fest og kun fest, samt hvor meget ballade der er i løbet af weekenden???

    I meldte hårdt ud sidste år, BACK TO BASICS....
    dette er i stik modsatte retning.

    men fint jeg har gjort som jeg er blevet bedt om, forsøgt at råbe jer op, og prøve at få jer til at indse at i går i den helt forkerte retning, hvis i vil bibeholde bare en smule seriøse deltagere, og en lille smule af den gamle dhb stemning.

    I rest my case

    nu vil jeg gå i værkstedet og skrue lidt på raceren, så den kan blive klar til de arrangementer der nu engang er i år, lige pånær dhb!

    Kan i alle have en god weekend smiley


  • #115   27. feb 2015 eller hvad med Days of Thunder i vandel? 1500-1800 kr for en weekend, eller var det kun en dag ?


    lige en sidste bemærkning

    DOT var en hel weekend med seriøst race, hvor vi alle stoppede med at køre fordi vi simpelthen blev træt af at køre, så mange gennemkørsler fik vi, og ja det kostede 1500 kr, som vi med glæde betalte, da det var race der var i højsædet og publikum som 2 prioritet!! PENGE ER IKKE PROBLEMET!!!! men derimod jeres indstilling til at fest kommer før race!


  • #116   27. feb 2015 Som kører/deltager får du i 2015 desuden en lang række andre fordele som f.eks

    - Adgang til DHB i alle fire dage
    "Det er nu rigeligt med 3 dage (2 dage race)"


    - Bedre toiletter og bad
    " Ja det manglede da bare "

    - VIP-adgang til tribuner
    " Hvad kan driver bruge det til ? "

    - Officiel langærmet DHB deltager-T-shirt
    " Den kunne i såmænd godt spare, og bruge de kr på noget brugelig t"

    - Eksklusivt pitområde
    " Hvad består det af ? "


  • #118   28. feb 2015 PS en normal ulykke forskning dækker ikke ved motorsport, ikke med mindre den er udvidet med "farlig sport". Så fint tiltag da jeg tror det er de færreste kører der har tegnet den

  • #119   28. feb 2015 Jeg tror de fleste har farlig sport tegnet i dag... Det skal man jo fandme bare man kører på Mountainbike eller dyrker andet aktivt i fritiden.

  • #120   15. mar 2015 Lad os for helvede gå tilbage til 2000-tilstande.

    Et 1-dages arrangement med fuld knald på. Ingen fester, ingen narko, bare masser af ræs!!


  • #121   15. mar 2015 Hvis i mangler køretid til billige penge, så tjek www.raceevent.nu smiley

  • #122   16. mar 2015 ha ha ha ha og seneste udspil fra bilgalleri@useriøst.dk, er at drag banen er åben for mc = mindre køre tid for deltagere i biler... hvad bliver det næste, scootere og traktorer??? alt for at få en skilling i kassen smiley


  • #123   16. mar 2015 Hedder det ikke DHB? danmarks hurtigste bil?
    Men tror da nu nok det ville være spændende for tilskuerende smiley
    Men dem der køre MC skal så også betale det samme som for en person med bil, ellers er det vel ikke fair?


  • #124   16. mar 2015 Det er toppen af grådighed.
    Undskyldningen med at det ellers vil give kæmpe underskud er simpelthen så ynkeligt at høre på, hvis det ikke er for at score kassen på det, så smid reklamedrengene ud og sæt priserne efter at det betaler sig selv.


  • #126   16. mar 2015 Næ de bliver jo disket for at køre for hurtigt smiley

  • #129   16. mar 2015 Siden hvornår er det blevet til 4 dages race ?

  • #130   16. mar 2015 Altså, jeg har accepteret at vi aldrig kommer til at gøre alle tilfredse, uanset hvilket arrangement vi laver. Alle ønsker desværre aldrig det samme, men jeg forstår ikke ovenstående.

    Vi knokler i mange måneder, aften og weekender for at holde DHB i live. Vi synes det er et fantastisk arrangement og det sidste af sin slags i DK. Og jeg kan da sige at vi ikke tjener en krone på det, faktisk har det givet underskud de seneste to år. Så man kan kalde os mange ting, men at det skulle være grådighed, det synes jeg sgu er mærkeligt.

    Vi har lavet DHB første gang sidste år og tilbagemeldingerne var at det var det bedste DHB nogensinde. Det er helt acceptabelt (og naturligt) at man er uenig og ikke ønsker at deltage, men hvorfor egentlig forsøge at opfordre til boykot og gøre alt for at dræbe arrangementet?

    Helt ok, vælg andre arrangementer (jeg kan varmt anbefale Kenn's trackdays der linkes til), men jeg forstår ikke hvorfor det er vigtigt at andre heller ikke må komme. Hvorfor skal det ødelægges for os 10.000 andre der elsker DHB og kæmper for dets overlevelse?

    Og det med motorcyklerne forstår jeg iøvrigt heller ikke. Tror det er en misforståelse. Der kommer motorcykler til DHB, men det er primært et stuntshow som vises i en pause. Der er ingen MC-discipliner.


    Mvh

    Kenneth / Bilgalleri


  • #131   16. mar 2015 Hold nu op Kenneth, der er jo ikke nogen der køber den salgstale, mon ikke lige i er et par stykker som skal have koordineret jeres udmeldninger.

    profilbillede
  • #132   16. mar 2015 Og nej, jeg har ingen problem med at overbevise folk om at blive væk, i har lagt beslag på en masse støjdage, for at holde en kæmpe fest, støjdage hvor der istedet kunne være afholdt et seriøst motorsport arrangement , hvor vi reelt kunne få kåret dk s hurtigste bil, kigger man på deltager feltet i år, er det sgu en sørgelig forsamling, en meget lille håndfuld er hurtige biler, det langsomste felt jeg har set i årevis til dhb, og sjovt nok et fåtal af veteraner

  • #133   16. mar 2015 Kenneth A
    Hvordan syntes du selv det går


  • #134   16. mar 2015 Hahaha, man kan sku da ikke andet end at grine over det her. Fandme sørgeligt...

  • #135   17. mar 2015 Avs, beklager den med MC, jeg havde ikke kendskab til morfars opslag på Facebook.

  • #136   17. mar 2015 Nej ham har vi heller ikke været heldige med

  • #137   17. mar 2015 smiley

    smiley


  • #138   17. mar 2015 Der er sgu styr på det der DHB hva...

  • #139   17. mar 2015 Kenneth A så det vil sige at du har blandet dig i 402mtr som om du repræsenterer bilgalleri men du aner i virkeligheden ikke hvad der kommer til at foregå på det område?
    Så vidt jeg kan se er det kørere der er med i denne diskussion, så måske var det på tide at få en på banen med bare lidt mere styr på hvad der foregår?

    Du siger selv der kun kommer pause show med mc. men på morfars opslag er det vist tydeligt at det fylder lidt mere end det.


  • #140   17. mar 2015 Nej i kommer ikke til at gøre alle tilfredse, men i kunne fokusere på kun at gøre de bilinteresserede tilfredse, jeg kunne da ikke være mere ligeglad med om der blev solgt tøj og skateboards det er ikke det jeg kommer for, jeg har heller ikke behov for festtelt og andet irrelevant gøgl.
    I kunne med fordel sætte en aldersgrænse på 18 år, alt under skal være i følge med en voksen ansvarlig som far eller onkel eller noget. Jeg gider ikke alle de lortebørn der kun kommer for at suge den fede og spille seje overfor deres ligeså lavt udviklede venner.


  • #141   17. mar 2015 De kunne jo bare droppe deres technofest og spare penge der, også fokusere på racet igen. så kunne det være der er flere der vil komme.

  • #142   18. mar 2015 HOLD NU KÆÆÆÆÆÆÆÆFT hvor er det dog til at blive harm over at sidde og læse alle de nedgørende kommentarer fra alle jer der ikke har en krone på lommen og i stedet trækker Jantelovskortet og prøver at få andre til at droppe DHB.

    Jeg synes i nogle forfærdelige mennesker at i ikke kan unde dem der VIRKELIG elsker DHB som det er, at komme ud og hygge sig.

    JA DHB HAR ÆNDRET SIG, men det har resten af DK sgu også igennem tiden! TING ÆNDRER SIG!!!
    Så i stedet for at øffe over at i har "mistet" DHB og de lunkne dåsebajere, så lad dog folk hygge sig til DHB og kom så til de andre arrangementer som NETOP ER SOM DHB startede med - NEMLIG VANDEL RACEDAY!!!!
    Hvorfor fanden bruger i ikke tiden på at reklamere for Vandel Raceday i stedet for at øffe over DHB?!?! Vandel Raceday er det som i vil have, så sæt dog pris på det i stedet for at svine en flok gutter til som ikke tjener en skid på at lave DHB for folk.
    Kenneth Andersen jeg er sgu ked at det på dine vejne, at du skal lægge øre til alt det lort herinde. Folk skriver som de har intelligens og penge til åbenbart.
    (De er sure sagde ræven....)

    Og folkens - nu skriver jeg det igen: STOP MED AT SVINE DHB OG START MED AT REKLAMERE FOR VANDEL RACEDAY SOM ER ET EVENT FOR JER DER HADER DHB SÅ MEGET!!! www.race-event.dk


  • #144   18. mar 2015 Forklar hvorfor en dåse tun er steget 300% de sidste 10 år.. det hedder inflation..

    Jeg kan godt forstå at man ikke gider deltage i DHB, jeg betragter mig selv som en af de største bilelskere, men jeg har ALDRIG været der og kommer heller aldrig til det, fordi at det siger mig intet, men hvorfor opfordrer i ligefrem til boykot og sviner arrangementet til, der er jo ingen der tvinger jer til at deltage..


  • #145   18. mar 2015 Martin S
    Det er da mere afvikling end udvikling, grådige bagmænd, narkomaner, ludere, uopdragne snothvalpe, lommetyve, reklamebureauer, og grådige firmaer der sælger alt andet end bilrelaterede ting har overtaget og ødelagt et velfungerende arrangement hvor bilinteresserede kunne mødes til en fælles interesse, størstedelen af de røvhuller der kommer til dhb i dag aner ikke hvordan et hjul skal vende, men de ved hvordan man ruller en fed og laver hærværk.

    Stop med at sige at det ikke er for pengenes skyld.


  • #146   18. mar 2015 selvfølgelig er det for pengenes skyld. hvis man tror andet er man godt dum, jeg gad ikke afholde noget så stort uden at kunne se et overskud i den anden ende.

    Det største problem er at de tjener mere på fest og festival i forhold til et motorsports arrangement som sjældent giver overskud.

    For mig betyder prisen ikke så meget, det er mere arrangementet jeg har et problem med, Ja det har udviklet sig på nogle områder til det bedre på andre til det værre. Jeg er en af dem som har været med fra starten og jeg dropper det nu helt og aldeles, jeg kan lige så godt tage til en lokal festival frem for Danmarks hurtigste brandert. for motorsportsfestival er det langt fra at være efterhånden. Jeg fraråder ikke nogen at tage dertil men jeg tager ikke afsted i år. i stedet bliver min tid brugt på nogle af de små arrangementer, som er mere rettet mod motorsport.

    Jeg vil bare gerne snart have en ordentlig udmelding fra arrangørerne (en der ved noget fast om arrangementet og ikke bare en brandslukker) jeg vil gerne vide om næste års dhb kommer til at handle om biler ellers kan i vist lige så godt lukke for 402 og drift så de larmende dage kan bruges af andre med benzin i blodet.


  • #147   18. mar 2015 Digweed >> hvor har du det dog fra at det er brevet 3 gange så dyrt for kørere?

    Og det er vel rimeligt at kørerne er med til at betale det meste. Det er trods alt dem der får den største oplevelse.
    Jeg betaler gerne 1000kr for at få lov til at kører min bil rundt på en bane. Så er jeg da røv ligeglad med hva tilskurene betaler. De får jo ikke det samme ud af det som jeg gør.


  • #148   18. mar 2015 #147
    Nu kan jeg ikke huske de præcise tal, men da prisen i år er hævet en slat plus man nu skal købe en mekaniker separat, passer det med 3 gange så meget som sidste år.


  • #149   18. mar 2015 De præsise tal er 700. Nu er det 900.
    Hvorfor skal det være afgørende om der kan komme en ekstra person med eller ej.
    Jeg vil vædde med at man har ændret det pga alt for mange har misbrugt det. Ærgerligt.
    Men kan man ikke klarer sig til dhb uten at have en hjelper med?


  • #151   20. mar 2015 Digweed >> jamen det er vel fint at tilskuer billetten stort set er gratis, så det ikke er så dyrt at få sin "medhjælper " med.

    I bund og grund lyder det som om at det er forskellen I prisen mellem tilskure og deltager der er hele balladen.
    Det er også dyrere at kører trackday end at være tilskure til trackday.

    Men det er jo helt frivilligt hvilken side af autoværnet man vil være på. Jeg ved godt hvilke side der er sjovest/mest værd.


  • #152   20. mar 2015 Trackday mig her og der, det kan jo ikke samlignes med DHB.
    Ja prisen er sat op og det er sku ikke bare inflationen der har en finger med i spillet smiley
    Hvis prisen pludselig er 3 gange højere på en liter mælk så hyler hele kongeriget Danmark nu også.
    Tilskuere får nu mere end bare lidt race at se på, det er jo slet ikke det der er trækplaster for dem, næ nej det er sku gøgl og party der trækker dem til DHB.
    Personlig har vi bil + 2 hjælpere tilmeldt til DHB, så må vi se om det nu også er bedre i år eller de endnu en gang skuffer os


  • #153   21. mar 2015 Brian H - PRÆCIS! Det kan ikke sammenlignes med DHB. Men i sviner jo også DHB til, så.... Moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt. eller....

  • #154   21. mar 2015 Kunne det tænkes at Bilgalleri.dk driver en NOGET større virksomhed der hedder Bazoom og i er faktisk inde på en af deres sider LIGE NU!
    Kunne det tænkes at de tjener pengene der og blot vil gøre lidt ekstra for alle deres brugere ved at holde DHB kørende?! DET TROR JEG SGU!
    Så STOP med jeres fis! I er direkte barnlige og bringer skam over både DHB og Bilgalleri.dk! I er PRÆCIS grunden til at nogle kalder denne side for Børnegalleri.dk og hvor er det da frygteligt at i ikke aner en KLAP om hvad det koster at køre motorsport.
    Jeg kan fortælle jer at Drifterne og Dragracerne bruger ca. 15-20.000kr på en raceweekend, så at billetten er steget en smule, det gør kun at den nu er oppe på 1/4 af hvad er billet til en rigtig bane koster!

    TAG JER NU SAMMEN og gå ind og klap konen i røven i stedet for at sidde herinde og lege tastaturkrigere! Ha en dejlig weeekend folkens, og så lad da folk selv bestemme om de vil til DHB eller ej.


  • #155   21. mar 2015 Du tror da vel ikke selv på at Bazoom har overtaget DHB for vores skyld smiley
    Prisen for DHB er som sådan ikke dyrt, det er mere det at den prisstigning er helt i hegnet.


  • #157   22. mar 2015 Brian H, 1 ting er sikkert: Det er folk som dig, der er skyld i det hvis events som DHB lukker! Øf øf øf øf og atter øf!

  • #158   22. mar 2015 Og den må du så godt lige uddybe, for det var da noget af en kommentar.

  • #159   23. mar 2015 Ja jer som øffer, i er skyld i at events blir aflyst til sidst, fordi i laver så meget drama ud af ingenting og at det hele blir en stor Mickey Mouse klub at folk til sidst ikke gider komme. Lad nu bare arrangørerne gøre det de er bedst til - nemlig at arrangere!
    Og har i nogle klager eller forslag til forbedringer, så henvend jer til Bilgalleri privat i stedet for at hænge dem ud offentligt! Og jo de svarer rent faktisk på henvendelser. Alle arrangører er åbne for forslag om forbedringer, men denne her tråd er satme da en skændsel. Jeg hopper også af nu. God dag til alle (Y)


  • #160   23. mar 2015 Martin S: nu er det nu engang et frit land, at folk øffer som du skriver, er de i deres gode ret til, hvis man ikke stiller sig kritisk, over for noget som kun er blevet ringere de sidste 5 år, ja så sker der aldrig forbedringer, når man markedsfører sig som dks hurtigste bil, forventer folk , at det er det det drejer sig om, og ikke dks hurtigste brandert eller hvad folk nu end skriver, at du så har noget imod folk der stiller sig kritiske op, det er jo din mening og holdning, og den skal du have lov, at have i fred, men det sprogbrug du fremfører, er ikke just noget der fremmer opbakningen om dhb som arrangement, eller får flere til at tilslutte sig motorsport som helhed.
    Lige for at få en ting på det rene, de fleste som boykotter dhb, gør det ikke pga af prisen, men pga arrangørenes måde at afvise folks forslag let og elegant, eller at de helt bare bliver ignoreret, og at de bliver prioriteret lavest i arrangementet, dette er jo fuldstændig hen i skoven, når det nu engang er deltagerne, som er rygraden i et race arrangement.. det er få ting i min verden, som gør at jeg ikke deltager i dhb mere, prisen er ikke en af dem, jeg syntes bare at det er en skam, at et ellers tidligere fungerende arrangment, er kørt ud på et sidespor, hvor festen er i højsædet, og racet bliver tilsidesat, for at kunne tilfredsstille tilskuerne, som jo generelt ikke har den vilde interesse i biler...

    driftdelen til dhb, kører efter min viden, rimeligt godt, problemet er 402 meter delen, og måden pitten er sat op på, samt at publikum kan vade rundt hvor det passer dem


    sidst men ikke mindst, er bilgalleri og div arrangører bag arrangementet kontaktet utallige gange, enten uden svar, eller med et std svar, hvor de lover at vende tilbage hurtigst muligt, hvilket så aldrig sker.

    derfor er dette topic oprettet, så folk kan få deres mening ud, og mon ikke de fleste kan gennemskue, hvem som er seriøs, og hvem som bare leger skærmkriger smiley

    Kan du have en god dag smiley


  • #161   24. mar 2015 Tænker faktisk, nu hvor folk vader i pitten foran kørsels delen ind til 402.

    Kunne man så ikke over veje som de har gjort til andre festivaller at lave "Gangbroer" som går over pågældende veje. Sådan at man slipper for gå trafik på vejene ved 402.

    Tanke her til Kenneth.


  • #163   24. mar 2015 Det det går ud på er at tjene penge, se bare hvor reklamebefængt her er uden adblock.
    Det gælder om at der kommer så mange som muligt, det er ikke vigtigt om der kommer 10 eller 100 deltagere bare de kan reklamere for at der kommer nogen, for så at sælge reklameplads dyrt så skal der komme mange mennesker (tilskuere), og de der køber reklameplads vil jo så gerne sælge deres ligegyldige lort også, så ender det med festtelt, tøjbutikker, mobilbutikker, og andet ligegyldigt fyld.
    Bilgalleri = $$$


  • #164   24. mar 2015 Og pind er bare bitter over han ikke har en god ide til at tjene penge !!! Derfor spammer han alle steder og lyder som en negativ troll!

    Størstdelen herinde brokker sig kun fordi prisen er for høj i forhold til forrige år og at den er højere end tilskure prisen. Ynkeligt.

    Fair nok at enkelte mener at BG ikke lytter og derfor ikke gider komme. Men det er slet ikke det de fleste her ynker over.
    Man er NØDT til at tjene penge for at overleve.
    Hvad bedrager Pind selv med f.eks? Ingenting!
    Pind = Brok brok brok og ondt i numsen!


  • #165   25. mar 2015 Hahaha Thomas tøsedreng, skal du nu til at spille smart bag skærmen?


    Thomas.


    profilbillede
  • #166   25. mar 2015 Thomas hvad bidrager du med herinde, udover andre folks Porsche'er.?

Kommentér på:
Til arrangørene bag DHB!!!

Annonce