{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Allingåbro Motor Festival en kanon dag {{forumTopicSubject}}

Igen et rigtigt fedt arrangement i Allingåbro, hvor Titty Twister og Grund MC havde slået pjalterne sammen om at få tingene til at køre, og det kan man vist godt sige at det gjorde - i høj gra --- Dragracing på Hovedgaden med masse af potente bikes og mindst lige så mange fede og ombyggede scootere, med masser af potentiale til at blive den nye generation af drag bike kører - så bare klø på så i er klar til i får kørekort. Amerikanerbiler i massevis stod side om side på et rigtigt flot område, så de kunne ses fra tribunerne ved dragbanen.
Gokart, pocket bike og Supermotart, blev fyret af på en parkeringsplads ved et nedlagt slagteri, som forøvrigt lægger lokaler til nogle af Allingåbros Tractor Pulling Gutter. 4X4 cros race på en dertil indrettet forhindringsbane, bland grisemøg og sandbunker tumlede de kraftige 4 hjulstrækkere omkring, kun en enkelt røg rund på taget. Klodt op af denne bane, stod den på stockcar race, så det batter, og ikke mindre end 14 stock car biler stod klar til at blive erhvervet af deres nye ejere, idet publikum havde mulighed for at købe sig en bil på stedet og deltage i løbet, ved simpel lodtrækning fik bilerne nye ejere. Der bliv kørt i to heed, og vinderen var den bil der holdt længst ud. Deltog selv i en opel kadet, som forøvrigt er et fantastisk udholdent køretøj til formålet, --- men den døde --- det støvede ad h--- til, og vi lignede en flok skorstensfejere da løbet var færdig, det var kanon.
Motocross på både 2 og 4 hjul gav den alt hvad remmer og tøjler kunne tåle, og flere gange i løbet af dagen måtte det lokale brandkorps, tage en tur rundt på banen, for al lægge en dæmper på støvet - de gav den lidt vand og 10 min. efter støvede ligeså meget igen.
DM i tractor pulling (U) var et af de helt store tilløbsstykker, mere end 50 teams havde lagt vejen forbi Allingåbro for at sikre sig de nødvendige point til DM.
Det var helt fantastisk at se hvad sådan en sag kan trække ud af den lerkleanet bane. Der var lige fra traktorer med 5 styk V8 motorer, forbundet på kunsterisk vis, V12 motorer med den fedeste lyd af korte afgangsrør, dobbelt kampvognsmotorer side by side og mange mange andre fede maskiner.
Det skal simpelthend opleves at se den fede tykke søjle af disel røg, stå som en raket lige i vejret fra afgangsrørene på disel turboerne. puha det var godt.
Anders fra randers for rundt på området på sin lille raket drevet trejecykel, en helicoptor tur over området var også en af de mange muligheder på Allingåbro motor Festival 2008.
En stor tak til alle der besøgte Allingåbro Motor Festival 08.
Håber vi ses til et mindst lige så fedt arrangement i 2009 ---
PS. Vejret var nu heller ikke en helt uvæsentligt faktor for det fede arrangement.

Meget mere kunne skrives, måske nogle vil skrive videre på historien i tråden her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allingåbro Motor Festival en kanon dag
  • #1   26. maj 2008 Det var en helt igennem fed dag!

    Var derude at køre sprint på min scooter. Fedt at være med, første gang jeg kørte sprint. Fik kortet ~0,4 sek. af min tid. Endte med 10.127 sek. med 11.4 hk på 70 ccm. Udgangshastighed på 89.xxx km/h.

    Alt fungerede bare som det skulle. Vejret, officials, min maskine, publikum - ja, det hele. Tak for en fed dag!

    Vi ses helt sikkert igen næste år!


Kommentér på:
Allingåbro Motor Festival en kanon dag

Annonce