{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.049 visninger | Oprettet:

Til ALLE der kommer på Striben KBH!!! {{forumTopicSubject}}

*** Advarsel; Dette er et langt indlæg, så hvis du ikke har tid til at læse det nu, så kom igen en anden dag ! ! ! Har du tid til at læse det nu, så gør det, og læs det ordentligt igennem!! ***

God aften hjemme i stuerne folkens smiley


Formålet med dette indlæg er ikke direkte at komme med kritik af nogen, eller fordi jeg på nogen måde vil bestemme eller fortælle andre, hvad de skal gøre når de kører rundt inde på striben... det er nok nærmere bare en lille reminder om hvad der måske er smart at gøre! (Vi kan også bare kalde det for et gevaldigt los i røven til visse personer!)

Hvad er det præcist der sker inde på striben i kbh?? folk mødes ved IKEA og kører derfra videre til Midtager, ja det er jo ingen hemmelighed for politiet at der bliver kørt der, så gider ikke sidde og censurere vejnavne og stedangivelser!!
Ved midtager er det så meningen, at de fleste af os sikkert gerne ville se noget race, evt. køre lidt selv, hvis man er til den slags ?? smiley
MEN... det kan man bare ikke komme til, og her er lidt af årsagerne:
1: Folk bliver ved med at ligge og kører op og ned ad vejen, for lige at sikre at alle har set deres bil...

2: Folk parkerer på fortove, cykelstier, rabatter, vejkanten og alle steder, hvor bilerne kan presses ind...

3: "Publikum" placerer sig nærmest ude på vejen, eller bliver ved at rende ind over vejen...

Hvad kan der gøres, for at vi kan få lov at køre noget race???
Eftersom at Midtager er det eneste egentlige sted, der er at køre/mødes lige pt. må det udnyttes så godt det kan. Jeg vil foreslå, at folk der skal race, eller blot ud og lufte bilen, kører ned i enden ved lyskrydset Midtager / Vallensbækvej... drejer til højre op til abildager som kommer på højre hånd... op ad den og op til gammelager, som også kommer på højre hånd! Når man kommer ned for enden af den, så holder man sådan set ved midtager igen, nemlig lige der hvor racene bliver startet!! SMART IK??? så kan folk holde i kø der, istedet for at klumpe sammen midt i det hele smiley

Jeg vil også foreslå folk der parkerer på fortove/cykelstie, at i bruger den øverste etage når i engang skal køre derfra!! få en anden publikum til lige at vinke jer ud når der ikke kommer nogen biler kørende!!! (DET ENDER SQ SNART GALT HVIS FOLK BLIVER VED BARE AT KØRE UD MIDT I DET HELE!!!!!)

Og ang. publikum... træk helt op på græsset og stå!! Kan godt være i så ikke kan mærke vindpustet fra bilerne, men til gengæld så er chancerne for, at der er en som bliver kørt ned altså betydeligt mindre, hvis man står 1-meter længere inde!

Det var bare lidt forslag til, hvordan det kan gøres lidt bedre og vi evt. kan få noget race at se... istedet for at der ingen er der vil køre, da de er bange for der kommer en fodgænger eller en bil ud foran dem, mens de racer!!

--------------------------------------------------------------------

Nå men så har jeg også en lille "skide-balle" til mange forskellige mennesker der kommer på striben...

LAD nu være med at gå/stå og drikke øl / spiritus... det er sq ikke en opvarmning til en fest! Det er gaderace!!
LAD nu være med at gå/stå og "fyre den fede"... det er sq ikke en opvarmning til en fest! Det er gaderace!!
LAD nu være med at ligge og lave ringe blandt publikum!!!
LAD nu være med at RACE tilbage imod publikum!!!
LAD nu være med at gå ud på vejen "for at komme tæt på racet"
Lad jeres hunde blive i bilerne, og hiv dem ud til lige at blive luftet hurtigt engang imellem...

OG så tænd dog for helvede for lyset på bilerne når i kører rundt derinde!!! Det kan godt være det er "smart" man kan høre bilen, før man kan se den... men for skide-smart er det når DU har blod på forruden, buler i bilen og ET LIV PÅ SAMVITTIGHEDEN???

Det gælder sq lige så meget folk der ligger og kører kun med positionslys, hvad enten de er hvide, gule, grønne, røde eller blå!!! De giver bare ikke lys nok, til at føreren kan orientere sig ordentligt, eller til at fodgængere lægger ordentligt mærke til at der kommer en bil!!!

Endnu en ting!! RESPEKTER POLITIET!! Det kan godt være de kommer og "ødelægger" aftenen for os, men det er trods alt os der er på den forkerte side af loven, angående dette!!! LAD DOG FOR HELVEDE være med at kaste flasker, sten eller hvad der nu er i nærheden efter dem! I sidste ende er det ikke dem der taber "slaget om striben!! Og med folks opførsel overfor politiet, kan jeg ærligt talt godt forstå at de ikke vil støtte nogle af os i kampen om at få nogle baner til at køre på herhjemme i DK!!
Har i personligt noget imod politiet, syntes jeg i skulle tage et andet sted hen og pisse på dem... så er de også beskæftiget, så vi kan få lov at køre race imens!!!

/Martin

PS. Hold venligst denne tråd ren... kom gerne med jeres meninger/holdninger ang. dette emne, men ellers bedes i starte jeres egen tråd!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til ALLE der kommer på Striben KBH!!!
  • #1   2. apr 2006 jeg kan kun sige til det at du har kun ret...

  • #3   2. apr 2006 jeg kan kun sige til det at du har kun ret...


  • #6   2. apr 2006 Street-Team er 100% enige med Martin!! Godt nogle kan komme frem med den der tekst.

    Lige en ting der skal tilføjes.. Når i nu står derude og overholder *reglerne*.. Hvis sidemanden spiller dum eller nåed så gør ham forhelvede da lige opmærksom på de mest basale regler så vi kan undgå ulykker eller andet..


  • #7   2. apr 2006 ARGH!!! Glemte en ting... SAML JERES AFFALD OP OG SMID DET UD I EN SKRALDESPAND PÅ VEJ HJEM!!
    Kan udemærket forstå at naboerne ringer efter politiet, når de ser den samme svinesti weekend efter weekend!!


  • #8   2. apr 2006 HELT ENIG Fatter ik folk ik selv kan tænke så langt at det ik er verdensundergang at sku køre uden om istedet for at køre tilbage nå man er kørt ned af vejen.

  • #9   2. apr 2006 Tak for en god tråd Martin.. Men tror du det sker..? Du har ret i hvad du skriver, 100 %, men der er bare så mange folk der ikk respektere det.. Det der skulle til, var at ALLE der går op i vores gaderæs, og har lyst til at se / kører noget ræs, tager ANSVAR.. Det vil sige at alle hjælper til med at holde "Publikum" LANGT væk fra vejen, og får fortalt folk der køre mod Racer-retningen at det er fuldstændig forkert, og får dem kørt den anden vej rundt...

  • #10   2. apr 2006 SpEEdY: Normalt plejer jeg af holde på græsplænen uden den går istykker eller nåed.. Havde heller ikke regnet med af jeg sad fast men måtte jo prøve og komme fri igen.. Kan jo ikke vente til vandet er forsvundet vel.. Normalt holder jeg kun lige oppe på kantstenen der(faktisk på cykelstien hvor der er asfalt..) uden af ødelægge noget.. Hvis mit hjulspin kunne undgås ville jeg gerne have gjort dette..

  • #11   2. apr 2006 Jeg kommer ik selv fra kbh men lyder som en ganske udemærket ide og grunde til det.. måske et reglement ved striben i kbh..

  • #12   2. apr 2006 vil lige spørge om i har skralde spande og kegler??? det har vi med stor succes i esbjerg. det der oftest har ført til at politiet blander sig er at firksomhederne ringer til komunen og klager over der er skrald over alt knuste flasker og striber på vejen. hvis det kan afvikles uden disse scener en politiet ikke til stede næsten.

  • #13   2. apr 2006 Marius L--> Nej, der er ikke nogen skraldespande eller kegler!! Ved egentligt ikke hvorfor der ikke er nogen der har tænkt den tanke helt igennem endnu... skraldespandene ville sikkert ikke blive brugt alligevel...

  • #14   2. apr 2006 det er bare så rigtigt som det overhovdet kan være... vi burde simpelthen ha et mobilt ensrettet skilt med i weekenderne.. det ville være genialt.. en ting til.. det er sku altså heller ik så smart at holde hvor lastbiler ska ind og ud, jeg forstår fandme godt de blir sure, og derfor nok ringer til politiet.. de herrer gør deres job og vil ligsom alle andre gerne hjem til deres familie og børn og ha en hyggelig aften, det må da være irriterende og hverken ku gør bæ el bu fordi en bil holder i vejen.. det sku ik helt rigtig.. SUPER indlæg

  • #15   2. apr 2006 Har læst det hele igennem og syntes også at det er for dårligt at folk opfører sig sådan der ude.. de er sku for dumme nogle af de publikum..

    Syntes det er iorden at folk ville lave en brænder i deres bil når der ikk køres ræs hvilket der var et par stykker der gjorde.. og det er indklusiv mig selv.. men det gjorde jeg også kun fordi kørerbanen var våd..

    men på den anden side så er folk også dumme at de kører så sindssygt hurtigt der inde når kørerbanen er våd/glat og så at de ligger lige oppe i røven på hinanden med høje hastigheder.. i burde skamme jer..


  • #16   2. apr 2006 hejsa... synes bare de regler skal overholdes.. det kan ikke være så svært.. men der skal åbenbart bare ske det værste tænkelige før det går op for folk.. trist

    har ikke kommet så vildt meget på striben førhen. er først startet rigtigt her for et par år siden. og vil sige at sommeren er ikke engang startet endnu og folk har alderrede laver brølerne for hele året.. det har været mere kaos de sidste par gange end jeg nogensinde har set før..

    håber vi alle kan få det bedre i fremtiden på striben.

    og lad os så få noget race.. hehe


  • #17   2. apr 2006 perfekt kjær. er også 100% enig.
    jeg håber at det vil hjælpe lidt på det. er også derfor jeg heller ikke vil køre ræs.


  • #18   2. apr 2006 så lader vi da komme an på en prøve.. tag sgu nogle skralle sække med, så må vi se om det hjælper:)

  • #19   2. apr 2006 Hehe, L&D... i skal være velkomne til at hive nogle sorte sække med, og se om i kan få folk til at droppe deres affald i dem istedet for på vejen smiley

  • #20   2. apr 2006 Gad vide om det kun er folk med englevinger der kan respondere på dette indlæg... har endnu ikke hørt et eneste "undskyld"

    Oftest er det de unge smartass kids der tar afsted til streetrace om aftenen i en sådan fart at de glemmer hovedet på knagerækket...

    Jeg har sq også selv været ung og ikke altid tænkt mig lige godt om, men for fanden knægte... hvis nu den respekt der engang skal til for at få et ordenligt race uden knuste knogler i skørter og vanger undervejs hjem.

    Og til publikum. hvis i ikke ønsker at flytte jer et par centimeter tilbage.. kan jeg KUN anbefale en højere invalideforsikring!!!!
    Og knolden der overlever en tur hen over min bil og derved laver en fed "viperstripe" med hans bælte, ville ikke overleve min galskab bagefter smiley

    spøg til side.. lad os alle opføre os ordenligt. tænke os lidt bedre om da det ikke kun er materiel skade der sker ved et uheld.
    Dette gælder ikke kun de unge.. også ældre fædre mødre bedsteforældre ja selv mig inkluderet...
    skænk tanken om at det er menneskeliv vi "leger" med.

    Mvh en noget usikker billist smiley


  • #21   2. apr 2006 normalt skal man bare gøre folk opmærksomme på det med skarldet.... men det er ikke alle der gør det. selv om jeg intet har at gøre med at arangere striben har jeg flere gange samlet skrald op som nogle havde smidt. føler ikke at det gør mig midre stolt eller noget, vil bare gøre alt for at få det bedste ud af det. så en stor hånd til crewet i esbjerg som er klar hver weekend og som har gjordt det muligt at afvikle gade race på en god måde.

  • #22   2. apr 2006 Klaus T--> ALLE er velkomne til at kommentere... Og ikke kun folk med engle-vinger!

    Jeg indrømmer da gerne at jeg ikke er ikke er en engel selv, slet ikke når jeg først kommer ind bag rattet! Til gengæld ved jeg hvornår man skal køre ordentligt og ikke ligge og trykke pedalen mod gulvet!!!


  • #23   2. apr 2006 Nu ikke ta det så personligt Martin K... Jeg prøvede faktisk på at gøre det så generelt som muligt smiley

  • #24   2. apr 2006 Jeg tager sq intet af det du skriver personligt! jeg ved godt hvor du vil hen med det hehe smiley

  • #26   2. apr 2006 Hver gang vi finder et nyt sted, der er rimeligt, bliver folk ved med at køre der, weekend efter weekend. Er der noget at sige til at panserne kommer der?!
    Striben skal ikke være en førfest for alle de spader, der liiiige skal vise sig inden de skal i byen! Striben er for alle der vil køre/se ræs, ikke for folk der skal drikke, ryge hash osv...


  • #27   2. apr 2006 totalt enig.

    men dem som står for sms service, kunne de ikke ta en megafon til hovedet og sige et par ord?!?

    og evt ta en spray dåse med til at lave en stribe, (ved godt der var vådt men til en anden gang)


  • #28   2. apr 2006 Kasper M: Vi fra teamet har ikke nok is i maven til af tage en megafon til munden også stå alene bagefter når folk flipper..

    Men en spraydåse med hvid maling og lave en streg kan andre også gøre men skal da se om jeg har en har dåse stående også får lavet en streg i løbet af ugen..


  • #29   2. apr 2006 Der er regler for striben og det har der været i mange år bl.a. at man skal stå en meter fra vej kanten!!!


    Jeg holdte igår halvvejs mellem lyskurven og start området og der var en til flere som derlå og spillede smarte som var ved at tabe deres biler lige direkte ind min bil og mig, dette har jeg kun en ting at sige til hvis i ikke kan kontrollere jeres biler, så så lad vær med at ligge og lave håndbremsevendinger.


    og sidst men ikke MINDST SÅ TÆND JERES LYS


  • #30   2. apr 2006 Jeg forstår ikke hvorfor vi ikke prøver bellacenter vejen i noget tid og ser hvorda det går!!! det vil løse mange problemer da der er 2 vej banerden ene vej og en græsrabat og 2 vejbaner den anden vej

    Og Bellacenterets p-plads må man holde på mellem 20-08.


  • #31   3. apr 2006 ang ulykker
    det er jo ikke særlig lang tid siden at der var lige ved at ske et uheld men en sølvgrå bil (vil ikke nævne mærke)
    men der var en som sys at den person skulle kører ud foran en som kom brøle fordi med en god fart.
    hvis det ikke havde været fordi han der kørte den bil med fart på var god til at se hva der sker foran bil så kunne det havde gået rigtigt galt.
    men det er jo fordi folk ikke tænker sig om.



    P.s
    martin k jeg kan kun give dig ret i at folk skal tænke sig om når man er derude


  • #32   3. apr 2006 .



  • #33   3. apr 2006 hørt, det er fanme på tide folk gør noget ved det.

  • #34   3. apr 2006 Du har vist lige skrevet

    "SATURDAY NIGHT RACE MANUALEN"

    Det ku mange lære noget af...i hvert fald i Aalborg.

    Især den med hundene (er selv hunde, og tager den aldrig med til race)

    Er sgu lidt træt af at se 18 årige knægte på 70 kg med en kamphund der vejer mere til race.


  • #35   3. apr 2006 Dette er jo den evige diskussion, som ALDRIG vil lykkes..

    Stiben er et ulovligt foretagende, og der er INGEN der mestrer at styre det... DER vil ALTID være folk der kører med hovedet under armen, FOLK der mødes og får nogen bajere og noget krudt inden de ryger videre i byen...
    DET striben i SNAKKER om HERINDE, blir aldrig anderledes, der er for mange der læser med, og FOR MANGE der ved hvor i mødes..

    Det "RIGTIGE" STRIBEN findes stadig, bare i et meget mindre omfang, og i et lukket forum, og det er de sjove biler der mødes.


    Men tag endelig denne diskussion op efter hver weekend, hvor der har været tosser på banen, og nær kørt folk ned.. I vil kunne fortsætte med det til vejret vender igen..

    Dette er altså bare de SØRGELIGE FACTS...


  • #36   3. apr 2006 StarterBaby:

    Du lyder som en der har levet derinde så klog og vidende som du lyder.. DU lyder jo som om du nærmest er UUNDVÆRLIG på stregen- Når du SELV skal sige det..

    Du skriver så også:

    "Jeg personligt er heldigvis så heldig at jeg kan kaldes en engel derude (A) jeg køre ikke derude og kommer jeg hellere IKKE til så længe problemerne er så mange derude, jeg er mor til et barn og jeg vil ikke lokkes ind i en døds fælde... "

    Tror du du er FREDET på midten af vejen?? "JEG ER MOR OG VIL IKKE LOKKES I EN DØDSFÆLDE"

    Du står på midten af vejen, NÅE nej, det er jo ikke der Fjolserne kommer drønende for at folk lige skal høre deres nye K&N..

    jeg sidder ikke og skal spille hellig, for jeg har sq taget mine race derinde, og der kommer flere endnu.
    -men tænk dig lige om ikk-


  • #38   3. apr 2006 Rasmus L: Ja Bella centert er den mest optimale vej der er blevet kørt på.
    Der har været kørt der ude i nyere tid, men som sagt at der blevet sat Video overvågning´op der ude.
    Der går ca 10 min så kommer politiet og lukker festen..


  • #39   3. apr 2006 Moonie M: Okey det med video kamerat havde jeg ikke hørt om!! hvor sidder det da? smiley

  • #40   3. apr 2006 Nu har jeg læst og læst og læst og læst.. Mange gode ting og så er der dem som sidder og griner fordi de synes det er morsomt at lave ballade/problemer således at der dannes opmærksomhed på dem og tingene.

    Det går bare ud over dem som kommer der for at kigge på andre biler og evt. dem som racer.

    Men vi skal altså lige huske en lille ting. Det vi gør er banke ulovligt i følge dansk lov, og hvis man skal lave den slags alligevel så bliver man altså nødt til at gøre rent i egne rækker. Kan folk ikke overholde nogle simple/fornuftige regler bør man få dem af vejen på den ene eller anden måde.

    Flyveblade er måske en god ting at give til folk, så de er klar over de regler og anvisninger. Ja panserne ved det jo ligemeget om folk skjuler sig eller kører rundt med et skilt på ryggen hvor der står hvor de er på vej hen.

    Politiet gør deres arbejde og skal sørge for ro og orden. Men de skal også undgå ulykker, døde mennesker, problemer ved virksomheder osv osv.

    Men når vi kommer til det punkt på dagen hvor folk har brugt en hel uge på at ja ved ikke hvad så har de vist lagt deres hjerne af i skuffen derhjemme og skal bare ud og vise de andre hvad de dur til.

    Det er bare en lamer holdning at komme med. kom dog med respekt for alle andre, da man selv ikke er en skid værd uanset hvad man tror. Respekt er for dem som kommer og går under ordnede forhold. Bilen er bare en død ting som desværre kan lave uhyggelig megen skade under forkerte hænder

    Sprut, lalletobak m.m. bør meldes til politieret lige med det samme, fordi vi er nogle der måske godt kan lide det miljø, men gerne vil hjem igen uden en skramme på kroppen og vores biler.

    Det bedste folk kunne gøre var at tænke sig om, eller nej, det hedder vist gensidig respekt.


  • #41   3. apr 2006 Rasmus L
    Det sidder over på bygningen lige overfor hvor man startede, man kan ikke undgå at se det.


  • #42   3. apr 2006 så lav nogle regler .. der er altid dem uden fornuft i hovedet... man kører sgu da ikke modsat retningen på striben uanset hvad... det er ikke ligefrem blind vej... jeg skal gerne sige nogle ord. men syntes det er medlemmerne fra street-teamet som sender sms rundt som måske bør ta "ansvaret" og få det sagt... evt poste nogle "regler" som ikke at køre modsat retningen... fx-.

  • #43   3. apr 2006 Reglerne er skrevet... skal bare finde ud af hvordan man får folk til at følge dem!

    sendes de ud over sms er det kun 1/4 af folk der modtager det, og hvis de laves på flyers så har vi bare en gigantisk oprydning bagefter!!

    MEN DE ER HER: www.street-team/striben/


  • #44   3. apr 2006 Der skulle selvfølgelig stå www.street-team.dk/striben/

  • #46   4. apr 2006 agree

  • #47   6. apr 2006 Godt indlæg, men der er ALTID nogen der vil ødelægge det for alle de andre på Striben.. desværre smiley

Kommentér på:
Til ALLE der kommer på Striben KBH!!!

Annonce