{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
546 visninger | Oprettet:

E30 {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg er i gang med et lile m20b20 turboprojekt.

Jeg ville bare høre ang. dekompression om ikke jeg kan smide indmaden over fra en 324 td da jeg har sådan en motor stående.. Både for at hæve kubikken og for at sænke kompressionen da dieselen har forbrændingskammer i stemplerne.

Nogen der har erfaring med sådan en opbygning og om det kan fungere?

På forhånd tak

Jørn Andersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E30
  • #1   3. nov 2013 Længere slaglængde giver os mere luft, dvs højere kompression, men du kan sagtens montere krumtappen, men ville ikke bruge diesel stempler i en benziner. Hvor meget effekt går du efter og hvor meget tryk ?

  • #2   3. nov 2013 Dieselstempler burde vel ikke have den store betydning i en benziner? Det er vel noget værre den anden vej rundt smiley tænker lidt omkring 250 - 300 heste. 1,2 - 1,4 bar måske?

  • #3   3. nov 2013 Kan bruges, men jeg ville ikke gøre det, men op til dig smiley jeg ville ikke lade motoren med mere end 1.0bar

  • #4   3. nov 2013 Jamen et par rigtige turbostempler er da også det eneste rigtige smiley men bilen skal bygges på budget, så jo billigere og nemmere det kan gøres jo bedre smiley men det skal også helst holde. Har hørt om flere der drejer standardstemplerne ned ca 2mm og det holder åbenbart. Det lyder bare ikke holdbart i mine ører. Krumtap og plejlstænger mener jeg umiddelbart godt vil kunne holde da jeg har set nogle 325 eksempler med turbo og dieselindmad med op i mod 600 hk. Selvfølgelig med smedede stempler. Ellers må en tykkere toppakning og 323 stempler kunne gøre tricket smiley

  • #5   3. nov 2013 Stemplerne kan sagtens holde men ja drej 2-3mm af, plejlstænger, kan os sagtens holde, bmw motore tåler generelt tryk uden de store ændringer, smid dog altid stål toppakning i over 0.5bar ladetryk, har en bekendt der snart har kørt 4år med over 500hk på en helt std m50 det.eneste der er lavet ved den er toppakning, og.anden imdsugningmanifol og lidt div, men selve motorblokken topstykke og stempler lejer mm er originale fra da motoren blev lavet, normalt når vi snakker lavbudget turboprojekter anbefaler jeg ikke.man går over 0.5bar da det er mere holdbart at køre med, skal lige siges at jeg går.meget ind for at lave billige turbo løsninger, man kan hurtigt bruge for mange.penge man skal vide hvor man skal spare og ikke skal, men det er tåbeligt at kaste en masse penge især i bmw motore, jeg har lavet rigrigt mange motore der har kørt på std indmad uden specielle stempler mm og det har altid fungeret,

  • #6   4. nov 2013 Du kan sagtens bruge diesel stempler:)

    Men Hvorfor bygge det selv når jeg har en m20 bi turbo motor stående der er nyrenoveret og bygget op med kvalitets dele. Koster ikke det store hvis man tænker på hvad det projekt du har gang i nu kommer til at koste smiley

    Det er federe at bygge selv, men hvis man kan spare 15-20.000kr så gør man vel gerne det.
    Du kan bare skrive hvis det har interesse.




  • #7   7. nov 2013 Bare ud med stemplerne og få drejet af dem. vi har kørt drift med det i 2 år. og 1 bar i tryk. med 300 hk. utroligt som det lyder men endda på en thansen toppakning. smiley

Kommentér på:
E30

Annonce