{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

St  O
St O
Tilmeldt:
27. jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 28

FLERE HK! {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Har en e36, 2.0 årg 92, som jeg gerne vil hive nogen heste ud af..

Der har tidligere sat kompressor på, så der er både bygget, skarpe knaster, forstærket stempler og stempelringe, titanium ventiler og fjedre, race kobling og alt mulig andet..

Dvs motoren kan holde til at få lidt klø, dog kører den ikke så godt uden kompressor..

Har derfor gået med tanken om at smide spjældhuse på bilen, da det kan hjælpe med at trække delene rundt i motoren.. Og med det mener jeg, at hvis der er smedet stempler i (Har ingen anelse), så sænker den jo kompression... Er spjældhuse nok?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FLERE HK!
  • #1   13. nov 2013 Hvis den ikke kører godt uden kompressor, hvorfor monterer du så ikke bare sådan en igen? smiley

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #2   13. nov 2013 der skal tryk på igen

  • St  O
    St O Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 28
    #3   13. nov 2013 Der skal ikke være tryk på en BMW, det skal bare være sug. smiley


  • #4   13. nov 2013 der er både olietryk og vandtryk. Din sprinkler kræver osse et vist tryk for at virke. Der er tryk på dit bremse system når du træder på pedalen. Sug findes ikke, der findes kun overtryk eller undertryk.

    Såeeh en BMW uden tryk fungere ikke.


  • #5   13. nov 2013 OK, jamen hvis du ikke vil gå efter den mest rationelle løsning, kan jeg i hvert fald ikke hjælpe, hehe.

  • #6   13. nov 2013 Er du sikker på din kompression ikke også er ændret?! Det plejer den jo og blive hvis man først åbner dåsen pga man skal have kompressor på! derfor den ikke kører optimalt.
    Ellers skal du jo bare have den kørt ind.


  • St  O
    St O Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 28
    #7   13. nov 2013 Den får bare alt for meget benz.. smiley
    Den er jo kørt ind med det, så den skal køres ind igen uden kompressor..
    Når jeg smider K&N Filter på kører den meget bedre, bare ved lidt mere luft. smiley


  • St  O
    St O Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 28
    #8   13. nov 2013 Bob du ved godt hvad jeg mener, HVERKEN KOMPRESSOR ELLER TURBO!

  • #9   13. nov 2013 Har du ikke wideband sonde i ?

  • #11   13. nov 2013 Du skal have den kørt ind. Dit air/fuel ratio er forkert.

    At give spjældhuse osv. på er ikke nok da den er kørt ind med tryk fra en kompressor, dvs. en væsentlig kompression af luftmængden fra start af.

    skal du have den til at køre optimalt på den motorstyring skal du have en kompressor på igen, skal du have den til at køre optimalt med sug* så skal den køres ind / anden motorstyring.

    *med sug menes at bilens undertryk trækker luft ind, med tryk menes der at der sidder et agregat til at presse luft ind via overtryk. Så undertryk er altså sug. bob o smiley


  • St  O
    St O Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 28
    #12   13. nov 2013 Noope. smiley

  • St  O
    St O Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 28
    #13   13. nov 2013 Carsten - Faktisk samme tanke jeg havde omkring det, men havde tænkt mig at købe en motorstyrring sammen med spjældhusene.

  • #14   13. nov 2013 nej sug findes ikke... det er forskellen på trykket i luften omkring undertrykket der presser luften ind. Sug er en ikke eksisterende kraft. Vakuum er, men kun fordi der er højere tryk omkring det der laver vakuum.


  • St  O
    St O Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 28
    #15   13. nov 2013 Nu skal vi ikke til at måle pik her, det er fuldstændig ligegyldig, når jeg ikke skal bruge det til noget! Skal bare vide om jeg kan hive heste ud af den, hvis jeg får den kørt ind med ny motorstyrring og diverse ting. (Uden kompressor.. smiley )

  • #16   13. nov 2013 Smide huse på en 320'er virker for mig som den kedeligste ide at bruge penge på. Smid dog hellere en kompressor på igen, og din effekt forøgelse vil også være markant større

  • St  O
    St O Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 28
    #17   13. nov 2013 Det er jeg godt klar over, men gider ikke gemme en kompressor under hjelmen..
    Den skal bare se std ud, men stadig kunne arbejde.. Efter min mening kører en 2.0 sgu, dejlig solid motor, dog ikke så hurtigt, men det kan den laves.. (igen igen igen, unden kompressor!)


  • #18   13. nov 2013 Du kan godt få flere heste ud af den hvis du får den kørt ind. Lige nu er din motorstyring forvirret fordi den fodrer den som om den fik MEGET mere luft end den gør. spjældhuse gør det da også en lille smule sjovere, men den ser aldeles ikke std. ud med spjældhuse smiley plus du skal lave en konverter plade tror jeg faktisk.

    kort sagt: kør den ind med de skarpe knaster osv, du har og så kan du ikke gøre voldsomt meget mere. Ja mit råd er også at få presseren på igen, men når du ikke vil det så er du nød til at få den kørt ind med det den har, for det er din computer der laver fuck ups lige nu.

    evt. kan vi bytte, så kan du få min m52b20 motor i, den har det hele du skal bruge.


  • #19   13. nov 2013 Bob O--> Så i din verden hedder det ikke et blowjob, men et overtryks-job? Hvis man så tager selve agten i betragtning suges der jo, derved må den korrekte term være et vakuum-job??? smiley

    St O--> Sorry for offtopic smiley


  • St  O
    St O Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 28
    #20   13. nov 2013 Carsten, hvis jeg skal have en anden motor i, skal det være en 2.5, det var egentligt planen at købe sådan en, eller bytte! Eneste grund til jeg beholder den, er fordi der ligger de dele i.. Men har du sådan en til at ligge, kunne det godt ske.. smiley

  • #21   13. nov 2013 mja.. det kræver trods alt folkeskole niveau til at forstå hvad vakuum er og hvordan det fungere.

    jeg foretrækker lickjobs.


  • #22   13. nov 2013 Bob O--> Det gør det åbenbart ja. Så lad os da lige se på det. Vakuum, som stammer af det latinske ord vacuus, hvilket egentlig betyder tom. Omkring os har vi et atomsfærisk tryk på ca. 1bar(for at gøre det simpelt), dvs. hvis vi fjerner noget af luften så vi kommer under 1bar, så har vi et vakuum.

  • #23   13. nov 2013 vand koger ved 70° på toppen af mount everest.

  • #24   13. nov 2013 Næææææh, det siger du ikke. Og er det atmosfæriske tryk højere end 1 bar, vil kogepunktet være højere.

  • #25   13. nov 2013 hvem er det du vil på date med, bite me? hvem prøver du at imponere med din snak om blowjobs og vakuum? smiley

  • #26   13. nov 2013 Overhovedet ingen, Bob. Mig bekendt var det dig som startede med belære med dine visdomsord, ud fra hvad du skrev trak jeg ganske simpelt bare paralleller, til noget som alle kunne forholde sig til, så jeg må da antage at det er dig som prøver at imponere nogen.

  • #27   13. nov 2013 nææ jeg påpejede bare at sug ikke findes.

  • #28   13. nov 2013 Vil da tildels give dig ret. Men i daglig tale snakker man jo om fx. suge-motor eller trykladet-motor. Så i det tilfælde her, vil jeg da nok sige det er ordkløveri du har gang i.

  • St  O
    St O Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 28
    #29   14. nov 2013 Nu er jeg så småt begyndt at blive træt af at se på i diskutere under mit forum, så hvis i to turtelduer ikke er færdige, kan i så ikke lige tage den over PB, sende et nummer eller byde på en date..;-)

Kommentér på:
FLERE HK!

Annonce