{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knastaksel
  • #1   20. dec 2013 Måske du skulle fortælle hvor du er stødt på det ord i forbindelse med knaster.
    Men vil tro at det drejer sig om en knast der både styre ind og ud ventiler, og som giver lidt mere effekt i mellem området med en lukketid på indsugningsventilen der ligger tæt på den originale knast.



  • #2   20. dec 2013 du bør nok finde noget teknisk læsning ang knast,

    så lære du lidt om de forskellige ting, man skal videre om en knast,
    for det er er en del ting, man lige skal videre, alt efter hvad den skal bruges til


  • #3   20. dec 2013 Vi tager lige en af risse knasterne som eks.

    Duration: 276° kw
    max. valve lift: 11.20 mm
    valve lift at TDC: 2.05 mm
    spread: 110° kw
    base circle: 34.0 mm in diameter

    Har styr på grader, løft o.s.v. Men spread 110kw ???

    Har skam læst en del om knaster og hvor meget og hvordan afhængig af hvad man vil have ud af dem, men lige det spread har jeg ikke stødt på, så ville lige høre herinde om nogle kunne gøre mig klogere smiley


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   20. dec 2013 Der må være tale om overlapning, altså hvor mange grader indsugnings og udstødningsventil er åben samtidigt. Dette er interessant at vide ifbm. motorens arbejdsområde.

  • #5   20. dec 2013 Ok, så må en større spredning jo være bedst da du så får mere af den brændte gas ud, inden kammeret fyldes med nyt luft, eller er jeg helt gal på den ???

  • #6   21. dec 2013 110 grader er for meget til at være et overlap.
    En mulighed er at det er tidspunktet for max løft..
    Hvis vi siger at indsugningsventilen har sit max løft 110" grader efter TDC, så vil den begynde at åbner 28" før tdc og lukke 68" grader efter BDC.

    Det kunne godt være en ret frisk indsugningsknast, der med den lidt sene lukketid ville give max effekt ex efter 7000 Rpm

    Hvis det også er tal for udstødningsknasten så vil den lukke 28" efter at stemplet har været i top og startet indsugningstakten.... Det er sent og vil give et overlap på 56" (2x28)

    Lidt mere Info om motor og original knast vil være en fordel her...


  • #7   21. dec 2013 Motoren en en c20xe 2.5 . Kan ikke lige huske tallene på en original knast

  • #8   21. dec 2013 Måske det er effekten motoren originalt 110kw/148Hk
    Og det er både indsugningsknasten og udstødningsknasten.



  • #9   21. dec 2013 Det er ikke motoreffekt, for tallene svinger fra 106 til 112.

  • #11   22. dec 2013 LOBE SEPARATION ANGLE: This is the relationship between the centerlines of the intake and exhaust lobes. A 110-degree lobe separation angle means that the peak opening points of the intake and exhaust lobes are 110 degrees apart. This is ground into the cam and can't be changed without changing cams. Lobe separation angle is another way of expressing overlap, which is the term formerly used by cam manufacturers. Overlap is the amount of time that both valves are open in the same cylinder. When both valves are open at the same time, cylinder pressure drops. A cam with 106 degrees of lobe separation angle will have more overlap and a rougher idle than one with 112 degrees, but it'll usually make more midrange power.

    Read more: http://www.hotrod.com/techarticles/113_9604_choosing_the_right_camshaft/viewall.html#ixzz2o9clZ67E


    Her var lige noget mere i tilfælde der er andre der sidder med samme spørgsmål


  • #12   22. dec 2013 Kninx-race-team-Viborg
    Se mit indlæg nr6
    Hvis man har lavet to ind og ud identiske knaster for at spare penge bør der også følge to justerbar knasthjul med da kanasteren ikke virker P&P hvis du bare smider dem i.
    Indsugningsknasten er ikke helt ved siden af, men en lukke tid på 28" grader efter TDC på udstødnings siden er alt for meget. Jeg skal dog ikke kunne sige om det vil virke på en vild suge maskine med en special bygget udstødning der under det store overlap kan få bevægelse i indsugningsluften...
    Et overlap på 56" er meget.


  • #13   22. dec 2013 Kiggede på nogle amerikanske sider, og de skriver meget med at udstødningsknasten er større end indsugningsknasten ??? Jeg synes da tit jeg har set det omvendt inde på opelpower ?

  • #14   22. dec 2013 Det afhænger ret sikkert af hvad motor det handler om og hvad opsætning og egenskaber motoren skal have. Hvis en motor flower dårligt på udstødningssiden kan det måske være en fordel at have en længere åbning på udstødnings siden, eller at begrænse overlappet.
    Men jeg ville nok spørge mig selv om hvornår jeg ville have max fyldning af cylindre.
    Hvis den originale indsugnings knast lukker ex 60" abdc og har max fyldning NM på ex 5000rpm. Så kunne du indstille en ny knast til at lukke ex 65" abdc og måske få max fyldning NM ved 6000 rpm. Det ville gøre at du kunne få motoren til at arbejde effektivt ved flere Rpm hvor motoren pumper mere luft og på den måde lave flere Hk.
    Bagsiden er jo så at du vil få dårliger træk ved 4000-5000rpm Det som folk kalder bundtræk.
    Men du vil have flere Hk i gearskiftet mellem ex 5500-7500rpm og din bil bliver hurtigere. Du vil bare være nød til at få motoren til at arbejde i det nye mere effektive arbejdes område.


  • #15   22. dec 2013 Hmm må se om jeg kan grave lidt på nettet hvad en standard c20xe har af data på dens knaster, og så arbejde mig ud fra det af.

  • #16   23. dec 2013 Måske der findes en GT eller GtI model du kan tage kanasteren fra billigt.
    Et et alt for stort spring i knaster kan gøre motoren svært kørt og stille helt andre krav til indsugning og udstødning.


Kommentér på:
Knastaksel

Annonce