1.549 visninger
|
Oprettet:
Toyota 4efe specialist søges! {{forumTopicSubject}}
Halløj...
Søger en som virkelig har forstand på de 4efe motorer ..
Så hvis du mener du har styr på de motorer, så smid gerne en PB
Det er ang. "vores" 88 hk 4efe & en Japansk 100 hk 4efe..
Mvh Jakob
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 92 Svar: 1.011
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
What body style?
hatchback with 4/5 seats
How long?
3930 mm
How heavy?
830 kg
What size engine?
1.3 litre, 1331 cm3
How many cylinders?
4, Straight
How much power?
100 PS / 99 bhp / 74 kW @ 6600 rpm
How much torque?
116 Nm / 86 ft.lb / 11.8 kgm @ 5200 rpm
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 33 Biler: 5 Emner: 47 Svar: 499
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.840
sep 2008
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 375
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 33 Svar: 1.729
okt 2006
Følger: 126 Følgere: 126 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 297
5E-FE laver 102 hk i de japanske udgaver
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
"The first generation of 4E engines found in the Starlet GI, Soleil and Corolla models were produced from 1989 until 1996. The engine found in these two models produced 99 bhp (74 kW) @ 6600 rpm and 86 ft·lbf (117 N·m) @ 5200 rpm. this engine had more in common with the 4E-FTE, sharing the same throttle body, and slightly larger fuel injectors.
The 2nd Generation of the 4E-FE was introduced in 1996 producing less peak power: 88 bhp (66 kW) @ 5500 rpm, but with a slight increase in peak torque 87 ft·lbf (118 N·m) at 4400 rpm. The 2nd generation of the 4E-FE was essentially the same engine as the first but the intake and exhaust manifolds were changed along with a slight alteration of the ECU to reduce exhaust emissions."
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 33 Svar: 1.729
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 291
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
jan 2003
Følger: 38 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 30 Svar: 167
Men med et par andre knaster og trylleri, så kan den sagtens give 100hk. Men hvorfor, når du kan få 200hk og 230nm for samme pris?
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
okt 2006
Følger: 126 Følgere: 126 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 297
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
Engine manufacturer Toyota
Engine code 4E-FE
Cylinders Straight 4
Capacity 1.3 litre
1331 cc
(81.223 cu in)
Bore × Stroke 74 × 77.4 mm
2.91 × 3.05 in
Bore/stroke ratio 0.96
double overhead camshaft (DOHC)
4 valves per cylinder
16 valves in total
maximum power output
(JIS net) 100 PS (99 bhp) (74 kW)
at 6600 rpm
Specific output
(JIS net) 74.4 bhp/litre
1.22 bhp/cu in
maximum torque
(JIS net) 116 Nm (86 ft·lb) (11.8 kgm)
at 5200 rpm
Specific torque
(JIS net) 87.15 Nm/litre
1.05 ft·lb/cu3
Engine construction
sump wet sumped
compression ratio 9.6:1
Fuel system EFI
okt 2006
Følger: 126 Følgere: 126 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 297
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
Ved godt jeg kan få en Blacktop 20v til 4500.- men det er jo ikk sjovt!
jan 2003
Følger: 38 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 30 Svar: 167
By the way, selv en 20v med 165hk hk er for sløv i en Corolla 101, bilen er simpelthen for tung.
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
Men vi finder nok ud af det... Men indtil videre, så tak for svar og spørgsmål
Vi ligger billeder osv op som projektet skrider frem!
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
Kompressor eller turbo er vejen frem
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 45 Svar: 365
"this engine had more in common with the 4E-FTE, sharing the same throttle body, and slightly larger fuel injectors".
Og længere nede igen: "The 2nd generation of the 4E-FE was essentially the same engine as the first but the intake and exhaust manifolds were changed along with a slight alteration of the ECU to reduce exhaust emissions".
Så det vil sige: Mere "økonomisk" ECU, mindre dyser, og anderledes indsugning og udstødningsmanifold i den lille motor... Mon ikke det er dér de 12hk gemmer sig?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.840
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 45 Svar: 365
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.840
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 45 Svar: 365
Engelsk producerede motorer med bosch, papmaché og legoklodser og hvad de nu ellers brugte derovre, er en kategori for sig selv, der hvor jeg søger
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
Toyota 4efe specialist søges!