{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Downpipe på 1.8T {{forumTopicSubject}}

Hej Bg,

Jeg har fornyligt lavet en bytte handel med en Audi A4 1.8T B6, og på et tidspunkt ude i fremtiden, så skal jeg da også have gang i et mindre(eller nok større hehe) tunings projekt, men lige for nu vil jeg ikke smide de store penge efter dele, da jeg først er færdig på min uddannelse til September.

Indtil da, kunne jeg godt tænke mig lidt mere lyd fra bilen, og har kigget både på blow off osv. Men nu faldt jeg lige over denne downpipe:
http://www.dba.dk/3-downpipe-vw-golf-18t/id-1003029675/

Og da jeg studere i Odense, så vil det jo være nemt lige at hente den, på vej hjem fra skole smiley

Men her kommer så mine spørgsmål:
1. Vil den give en anden lyd?
2. Vil den påvirke bilens hk/nm - Enten negativt eller positivt?
3. Passer den direkte på? (alt på bilen er standard)

Som sagt, så er det meningen at jeg på et tidspunkt, vil have gang i et tunings projekt, og vil denne downpipe der kunne fungere, sammen med f.eks. et Magnaflow catback system?

Jeg ser frem til jeres svar, og på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Downpipe på 1.8T
  • #1   4. mar 2014 O.T:

    Endelig en med en ordenlig overskrift, fyldig tekst, let at forstå teksten, kommaer, og sidst, men ikke mindst så er teksten delt op i afsnit ! smiley


  • #2   4. mar 2014 Nej til det hele..

    ..da den ikke passer på din bil smiley

    A4 kører med langs liggende motor, hvor golf, A3 osv. kører med tværstillet motor.


    Men udover det, så vil det give noget, måske ikke ændre så meget i lyden, før du får resten af udstødningen sat på..


  • #5   4. mar 2014 -> Afghan Style
    Jeg takker for komplimentet smiley

    -> Plambech
    Hehe kort og godt, tak for det smiley
    - Er ny i ''tunings verdenen'', da jeg har beskæftiget mig med mest styling, hvilket tydeligt fremgår i mine spørgsmål smiley
    Og tak for linket - Tror snart jeg har kigget nettet tyndt, for systemer samt videoer smiley


  • #6   4. mar 2014 -> Formula Racing
    Tak for tippet - Det sgu skidt, med alle de ''uærlig'' mennesker nu til dags smiley


  • #8   5. mar 2014 Det er pænt svært at finde en billig 3" downpipe til a4 og passat, har selv kigget efter en da jeg skulle ha skiftet den alligevel. Købte så en standard, og så var der selvfølgelig en der skrev et par dage efter på bg at han havde fået nogen hjem til 800kr, hvis jeg var interesseret. Ved godt det ikke er lige så billigt som til golf 4 og a3, men det er stadig billigere end 3" fra BSR eller de supersprint der er til salg på ebay.

  • #9   5. mar 2014 Jeg købte sådan en billig en her til min A4 B5 1.8T:
    http://www.ebay.com/itm/3-High-Flow-Cat-Delete-Test-Pipe-for-Audi-97-05-A4-1-8T-B5-B6-Turbo-01-02-03-04-/121178892224?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c36d327c0&vxp=mtr

    Der var dog nogle problemer med den.
    - For det første passede lambda-sonden ikke i fordi fjolserne havde svejset "gevindet" til den 2-4mm ved siden af hullet, så den gik på selve røret når man skruede den i. Det lykkedes dog at "banke" metallet i bunden ud så den til sidst passede i.
    - For det andet kunne den sidste lambda-sonde (der sidder to - en før og en efter katalysatoren) ikke komme i fordi gevindet blev ødelagt på lambda-sonden. Men eftersom bilen alligevel vil melde fejl pga. manglende katalysator pillede jeg den bare ud.
    - For det tredie havde de placeret hullet så den første lambda-sonde (som SKAL sidde i og være tilsluttet) gik på "udstødnings-manifolden" men den kunne liiiiige være der når møtrikkerne blev spændt.
    - For det fjerde passede de bolte som kom med down-pipen ikke i den originale udstødning (de var for store til at gå igennem hullerne). På det her tidspunkt havde jeg bøvlet med det lort i 6 timer, på en søndag, og da jeg fandt ud af dette havde jeg 20 min. til at finde en butik der havde åbent hvor jeg kunne købe nye. Skulle vel at mærke køre hjem fra Aarhus til Aalborg samme dag, så var lidt presset!

    Det har givet lidt mere lyd. Turboen spooler hurtigere og ved lavere omdrejninger. Synes ikke den er blevet hurtigere. Om det vil give lidt ekstra ved en chipning, skal jeg ikke kunne sige, men kloge hoveder siger det skulle give en anelse smiley

    Var det pengene værd? Tjo. Var det besværet værd? Slet ikke.
    Om jeg bare har været uheldig ved jeg ikke - men skulle jeg købe en ny, ville jeg gå efter en af bedre kvalitet.

    Skifter du din katalysator ud med en "test-pipe" (fjerner den), kan du købe sådan nogle O2 spacere som du kan smide i før den sidste lambda-sonde, som efter sigende skulle fjerne "Check Engine Light" i instrumentet.

    Held og lykke med det smiley


  • #10   5. mar 2014 Min passat. Std chippet. Kører med komplet bsr udstødning. Gav 6 hk og 30 nm

  • #11   5. mar 2014 Ja den vil få en dybere lyd, og du vil få lidt mere effekt, men ikke noget der rigtig kan mærkes hvis den ellers er standard.

    Om den passer ordentlig er alt efter kvalitet.

    Det negative kan være at nogle udstødninger brummer en del i kabinen ved motorvejs kørsel.


Kommentér på:
Downpipe på 1.8T

Annonce