1.048 visninger
|
Oprettet:
m30b35 svaghed ?.. {{forumTopicSubject}}
Hej
overvejer og smide en m30b35 motor i min e34, har den nogle store svagheder ? , og er det noget der kan holde .. har tænkt på noget andet knast og bearbejdet topstykke, udstødning osv..
håber der er en som vil dele erfaring
jun 2003
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 121
okt 2007
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 110 Svar: 422
okt 2004
Følger: 61 Følgere: 63 Biler: 6 Emner: 86 Svar: 1.985
mar 2004
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 9 Emner: 11 Svar: 641
Så vidt jeg har kunne se, så skal man ikke regne med alt for meget med N/A tuning på M30 motoren, da den er ret begrænset i topstykket og indsugning. Men det kommer selvfølgelig an på hvor meget effekt du er ude efter. Til gengæld skulle den være rigtig glad for tryk, og som Dr Mug også er inde på, så findes der en rigtig let løsning til det
feb 2009
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.091
Jeg ville meget hellere have en B52B28 som jeg mener er en meget lækrere motor!
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.562
det er en utrolig stærk motor der kan tåle en masse tæsk, både i n/a form samt på tryk.
der kan sagtens hentes en masse heste på sug, hvis man ved hvad man laver samt er villig til at kaste penge efter det.
med tryk. Så holder en helt std motor til mindst 350-400.
dr mug, det er en e23 der er lavet som en 745i og motoren hedder ikke en m30 når den er født med turbo
alt efter årgang er det en m102 (3,2l) eller en m106(3,5l)
mar 2004
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 9 Emner: 11 Svar: 641
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.562
Det er ikke sværere og porte et m30 topstykke end så mange andre, ved ikke lige hvor du har det fra?
mar 2004
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 9 Emner: 11 Svar: 641
Det omkring topstykket var fra denne tråd, hvor et par med ret stor erfaring udtaler sig lidt om det: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1640803-fully-built-M30B35-power/page2
Men efter at have læst det igen, kan jeg godt se at jeg forstod det forkert. Det var ikke et problem at porte topstykket, men åbenbart ventilernes udformning som ikke er ret god?
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.562
Kan godt være en m30 har dårligere udformet ventil geometri i forhold til moderne maskiner, Men når man ser hvad der kan hentes ud af dem, så har det ABSOLUT intet og sige
okt 2007
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 110 Svar: 422
mar 2004
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 9 Emner: 11 Svar: 641
Men hvis Op nu kunne "nøjes" med 220-225hk, så kunne det jo være en billig løsning for ham.
Har du nogen erfaringer med hvad M30 yder efter en omgang knast, portet topstykke og banan? Jeg ved godt at knast valg har en del at sige, men hvis det nu ikke er en der er alt for vild. Snakker vi 230hk eller mere tror du?
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.562
Men når en b35 har 211hk std, så med ovennævnte lander vi på i hvert fald 240. Med en ordenlig motorstyring, kan der også hentes en slat på en helt std motor, fx bare at fjerne LMM, kan give en slat ved et noget bedre luft flow
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.562
mar 2004
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 9 Emner: 11 Svar: 641
Mange tak for info.
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.562
There is no replacement for displacement
Plus en m30, har en noget mere "mandelig" lyd i forhold til en m52
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
3.5 har 310nm standard (88.6 nm/L)
2.8 har 280nm standard (100 nm/L)
okt 2007
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 110 Svar: 422
m30b35 svaghed ?..