{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  m30b35 svaghed ?..
  • #1   29. aug 2014 Eneste svaghed er den er tørstig som bare faen smiley - men den kører pisse godt med den motor og vil du senere have lidt mere sjov så passer turbokittet direkte på fra en E32 745i .... det er en M30b35 motor født med turbo smiley

  • #2   29. aug 2014 jamen det var jo lige det jeg ville hører smiley har en m52b28 i nu, det noget juks ..

  • #3   29. aug 2014 M30B35 er, efter min mening, en af de bedste motorer BMW har lavet! Selvfølgelig er teknikken lidt forældet nu om dage. Men det var virkelig noget der rykkede! Har haft mange 535i og 735i og endda en enkelt 335i smiley Det er det fede shit og nemt at tune på. Alle "voksne" mekanikere kender den motor og der er masser af knowhow at finde på nettet o.s.v.


  • #4   29. aug 2014 M52b28 noget juks? Hvorfor mener du det?
    Så vidt jeg har kunne se, så skal man ikke regne med alt for meget med N/A tuning på M30 motoren, da den er ret begrænset i topstykket og indsugning. Men det kommer selvfølgelig an på hvor meget effekt du er ude efter. Til gengæld skulle den være rigtig glad for tryk, og som Dr Mug også er inde på, så findes der en rigtig let løsning til det smiley


  • #5   29. aug 2014 ja altså M30B35 er en fin motor men er det seriøst at du vil skifte din M52 motor ud med sådan en?
    Jeg ville meget hellere have en B52B28 som jeg mener er en meget lækrere motor!


  • #6   29. aug 2014 Så længe man sørger for at der er olie og vand på sådan en, så er der ikke nogen svag heder. Jo en, man skal huske og tjekke at spraybaren over knasten sidder ordenligt, den sidder med 2 banjobolte, som med tiden godt kan løsne sig og så bliver knasten ikke smurt = slitage.

    det er en utrolig stærk motor der kan tåle en masse tæsk, både i n/a form samt på tryk.

    der kan sagtens hentes en masse heste på sug, hvis man ved hvad man laver samt er villig til at kaste penge efter det.

    med tryk. Så holder en helt std motor til mindst 350-400.

    dr mug, det er en e23 der er lavet som en 745i og motoren hedder ikke en m30 når den er født med turbo smiley
    alt efter årgang er det en m102 (3,2l) eller en m106(3,5l)


  • #7   29. aug 2014 Nikki: Selvfølgelig kan der hentes heste på sug, men som du skriver så koster det. Sådan som jeg kan forstå det, så er topstykket ikke så godt flowet, og det kan være svært at porte det mere fordi ventilerne sidder som de gør. Er det noget du har erfaringer med?

  • #8   29. aug 2014 Det koster mange penge på ALLE motorer at hente heste på sug, det er ikke dyrere på en m30 end det ville være på div andre?

    Det er ikke sværere og porte et m30 topstykke end så mange andre, ved ikke lige hvor du har det fra?


  • #9   29. aug 2014 Jeg synes jo bare at på en motor som netop M52'eren er det billigt at hente en del på, fordi den er begrænset i indsugningen. 30-35 ekstra heste er jo ret billigt at hente på den.
    Det omkring topstykket var fra denne tråd, hvor et par med ret stor erfaring udtaler sig lidt om det: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1640803-fully-built-M30B35-power/page2
    Men efter at have læst det igen, kan jeg godt se at jeg forstod det forkert. Det var ikke et problem at porte topstykket, men åbenbart ventilernes udformning som ikke er ret god?


  • #10   29. aug 2014 men lige så snart de "nemme" heste er hentet, så er det jo heller ikke billigt og hente noget på en m52 mere.

    Kan godt være en m30 har dårligere udformet ventil geometri i forhold til moderne maskiner, Men når man ser hvad der kan hentes ud af dem, så har det ABSOLUT intet og sige smiley


  • #11   29. aug 2014 ja det er seriøst, der er ikke vanos og alt muligt der kan gå i stykker på sådan en m30, og som sagt så er den god til tryk smiley

  • #12   29. aug 2014 Nope, så er det dyrt lige som alle de andre smiley
    Men hvis Op nu kunne "nøjes" med 220-225hk, så kunne det jo være en billig løsning for ham.
    Har du nogen erfaringer med hvad M30 yder efter en omgang knast, portet topstykke og banan? Jeg ved godt at knast valg har en del at sige, men hvis det nu ikke er en der er alt for vild. Snakker vi 230hk eller mere tror du?


  • #13   29. aug 2014 Har selv de ovennævnte ting på min e28 (m30b32), dog ikke portet topstykke i den forstand, blot en mindre polering. Men har desværre ikke haft den på rulle felt endnu, dog trækker den som et godstog!

    Men når en b35 har 211hk std, så med ovennævnte lander vi på i hvert fald 240. Med en ordenlig motorstyring, kan der også hentes en slat på en helt std motor, fx bare at fjerne LMM, kan give en slat ved et noget bedre luft flow


  • #14   29. aug 2014 De gamle alpina'er, har jo 245hk, og der er forskellen på den og en std b35/b34, en chip, knast, banan og lidt portning

  • #15   29. aug 2014 Og så har de jo nok også en del mere moment end m52'eren smiley
    Mange tak for info.


  • #16   29. aug 2014 Det har de med garanti!

    There is no replacement for displacement smiley

    Plus en m30, har en noget mere "mandelig" lyd i forhold til en m52


  • #17   29. aug 2014 Det har den, ja, men SÅ stor forskel er der heller ikke.

    3.5 har 310nm standard (88.6 nm/L)
    2.8 har 280nm standard (100 nm/L)


  • #18   29. aug 2014 altså den m52b28 jeg har i nu har anden indsugning, banan eisenmann udstødning chippet og ja , den går da meget godt , men ja smiley af hvad jeg kan læse mig til har m30b35 noget mere overarm og holder noget bedre:) har også snakket med schmiedmann nordborg, " ikke alle der giver noget for dem men ja de må jo vide lidt" de siger også det eneste rigtige er en m30b35 motor den både siger rigtig og holder, plus den er skide god til tryk smiley så det må jo være det rigtige" smiley men mange tak for jeres kommentare og hjælpende råd!:)

Kommentér på:
m30b35 svaghed ?..

Annonce