Mazda 6 2.2 DE 163HK år 2010 - nu med Chip {{forumTopicSubject}}
Ja nu skulle det prøves - dytten var nu 5 år og enten skulle den skiftes eller også skulle der sket noget! og det blev så det sidste (meste grundet store tunge biler pt. ikke sælger) og fik da lige prøvet en spritny 2015 Mazda 3 2.0 165HK benzin - ak og ve den skulle jo have TÆSK for at yde noget som helst og det ved 4.000 omdr. slet ikke at sammenligne med diesel!!
Nå hvad så!!!!
Ja der skulle jo ske noget nyt!!! så man søgte på kryds og tværs af muligheder for at vride lidt mere ud af den i forvejen ultra stærke motor. Tanken var da man oprindelig prøvedekørte en 180HK udgave
og denne faktisk føltes vældig sjov, så var det oplagt at få ens nuværende i samme boldgade
Så efter lidt søgen faldt valget på Skandinavia Chiptuning Extreme - mest grundet - flot ydelse og fjernbetjening til at slå til/fra imens motor var igang.
Omtalte blev bestilt og var kort efter nemt monteret - og ja så var det jo spændende om der var forskel!
Jo det føltes som at den blev en del kvikkere med respons og lage også mere hård fra land - slap sågar underlaget hvis den fik lidt pisk i 2 gear på rullende start
Nå men man er typen der skal have fakta på bordet så den kom en tur på rullefelt og her kom der en slem overraskelse!
Uden chip skulle den jo så yde de famøse 163HK men det holdt ikke det blev til ikke mindre end 179HK uden chip! jojo Mazda holder hvad de lover - nice og så med chip
Thjaa fik så godtnok kun 13HK mere dvs. 192HK men umildbart virker de som meget kvikke bryggerheste idet moment nu er øget fra 360nm til 420nm , hvilket må siges at kunne mærkes i alle gear så Jo den flytter sig virkelig nu også selvom det "kun" var 13HK der kom ekstra i stalden
Skal siges at der altid er brugt Diesel additiver (hver 3 tank) for at sikre at alt det skod Diesel der pt. sælges kan brændes helt af og motoren stadig forblive ren
Håber nogen synes det var god info - har selv savnet nogen der kunne dele lidt ud af erfaringerne
Kenneth
mar 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Ang. de 179hk så thjaa købte en bil hvor Mazda lovede 163 men fik 179 er vel meget godt
Plus 13 hestekræfter jojo det er så hvad man finder rundt omkring som de tør love så det er ok.
og endelig så JOJO en moment forøgelse på 60nm er supernice og nyder da også at den bare trykker derudaf og hvis den kørte godt før så kører den nu fantastisk - hvilket også gør at den lille boks nok for lov at sidde og hjælpe til i hverdagen.
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.134
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Hvor længe tror du DPF holder nu?
Mit gæt er inden for 20000 km sker der nok et eller andet.
Pænt alligevel med 60 Nm.
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.134
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
mar 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Og link det kommer her :
http://scandinaviachiptuning.dk/?menuid=43&productid=200
Har fået svar fra dem om at boks pt. Står i standard øko. Indstilling så ja det er blot at få justeret mens den står på rullerne
Var måske bare lidt skuffet over at de ikke tydeligt opgav at det var standard indstilling i boks.
Ang. DPF så tror jeg nu nok det holder har altid kørt med additiver i hver 3 tankfuld
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 1.081
Hvis du søger på hans bil og motor derinde så kommer det frem
Havde også leveret boksen tilbage (skriver de også du kan) og så brugt pengene på en rigtigt tuning
Mazda 6 2.2 DE 163HK år 2010 - nu med Chip