{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.959 visninger | Oprettet:

Kenneth P
Kenneth P
Tilmeldt:
20. mar 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Mazda 6 2.2 DE 163HK år 2010 - nu med Chip {{forumTopicSubject}}

Ja nu skulle det prøves smiley - dytten var nu 5 år og enten skulle den skiftes eller også skulle der sket noget! og det blev så det sidste (meste grundet store tunge biler pt. ikke sælger) og fik da lige prøvet en spritny 2015 Mazda 3 2.0 165HK benzin - ak og ve den skulle jo have TÆSK for at yde noget som helst og det ved 4.000 omdr. slet ikke at sammenligne med diesel!!

Nå hvad så!!!!

Ja der skulle jo ske noget nyt!!! så man søgte på kryds og tværs af muligheder for at vride lidt mere ud af den i forvejen ultra stærke motor. Tanken var da man oprindelig prøvedekørte en 180HK udgave
og denne faktisk føltes vældig sjov, så var det oplagt at få ens nuværende i samme boldgade smiley

Så efter lidt søgen faldt valget på Skandinavia Chiptuning Extreme - mest grundet - flot ydelse og fjernbetjening til at slå til/fra imens motor var igang.

Omtalte blev bestilt og var kort efter nemt monteret - og ja så var det jo spændende om der var forskel!

Jo det føltes som at den blev en del kvikkere med respons og lage også mere hård fra land - slap sågar underlaget hvis den fik lidt pisk i 2 gear på rullende start smiley

Nå men man er typen der skal have fakta på bordet så den kom en tur på rullefelt og her kom der en slem overraskelse! smiley

Uden chip skulle den jo så yde de famøse 163HK men det holdt ikke det blev til ikke mindre end 179HK uden chip! smiley jojo Mazda holder hvad de lover - nice og så med chip

Thjaa fik så godtnok kun 13HK mere dvs. 192HK smiley men umildbart virker de som meget kvikke bryggerheste idet moment nu er øget fra 360nm til 420nm smiley , hvilket må siges at kunne mærkes i alle gear så Jo den flytter sig virkelig nu også selvom det "kun" var 13HK der kom ekstra i stalden smiley

Skal siges at der altid er brugt Diesel additiver (hver 3 tank) for at sikre at alt det skod Diesel der pt. sælges kan brændes helt af og motoren stadig forblive ren smiley

Håber nogen synes det var god info - har selv savnet nogen der kunne dele lidt ud af erfaringerne

Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 6 2.2 DE 163HK år 2010 - nu med Chip
  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   21. mar 2015 Du skriver "du virker svært utilfreds med den løsning" thjaa læs selv på sitet de skriver at man får 214HK hvilket jeg nu har luret nok kun sker hvis man åbner boks og skruer lidt op selv! men tør man det!!!

    Ang. de 179hk så thjaa købte en bil hvor Mazda lovede 163 men fik 179 er vel meget godt smiley

    Plus 13 hestekræfter jojo det er så hvad man finder rundt omkring som de tør love så det er ok.

    og endelig så JOJO en moment forøgelse på 60nm er supernice smiley og nyder da også at den bare trykker derudaf og hvis den kørte godt før så kører den nu fantastisk - hvilket også gør at den lille boks nok for lov at sidde og hjælpe til i hverdagen.


  • #3   21. mar 2015 Det havde jeg godt nok leveret tilbage det boks værk.

  • #4   21. mar 2015 Lad os tage tid.
    Hvor længe tror du DPF holder nu?
    Mit gæt er inden for 20000 km sker der nok et eller andet.

    Pænt alligevel med 60 Nm.


  • #5   21. mar 2015 Hvad ville Fredslunds kunne hente på den ? Nogen erfaringer der ?

  • #6   21. mar 2015 De laver 205-210 hk og 460-480 Nm.

  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   21. mar 2015 Jamen jeg skam yderst tilfreds med at der er flere HK end der burde.

    Og link det kommer her :
    http://scandinaviachiptuning.dk/?menuid=43&productid=200

    Har fået svar fra dem om at boks pt. Står i standard øko. Indstilling så ja det er blot at få justeret mens den står på rullerne smiley

    Var måske bare lidt skuffet over at de ikke tydeligt opgav at det var standard indstilling i boks.
    Ang. DPF så tror jeg nu nok det holder har altid kørt med additiver i hver 3 tankfuld smiley


  • #9   21. mar 2015 Deutsche

    Hvis du søger på hans bil og motor derinde så kommer det frem

    Havde også leveret boksen tilbage (skriver de også du kan) og så brugt pengene på en rigtigt tuning



Kommentér på:
Mazda 6 2.2 DE 163HK år 2010 - nu med Chip

Annonce