{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.722 visninger | Oprettet:

BMW e30 M20b25 tuning {{forumTopicSubject}}

Jeg går med planen om at peppe min m20 motor lidt op planen er nu
Sport indsugnings-manifold dbilas med separate spjældhuse Fra schmidmann.
288 gr. Knast også fra schmidmann.
Justerbar remhjul, plaslebet topstykke for at hæve comprasioen så stærkere toppakning og arp bolte samt overstørelse dyser en dejlig motorstyring (der må der gerne komme bud på en) og så en indkøring ved rh motorsport smiley nogen bud på hvad det vil give og ja andre ting der kan laves Har en superspirt banan i tankerne og rustfri hele vejen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e30 M20b25 tuning
  • #1   1. maj 2015 Ventilfjedrene skal du også skifte, især hvis du vil køre med højere omdrejninger. Og så skal du overveje forstærkede vippearme. Portet topstykke og større ventiler vil også være godt, især sammen med knast og spjældhuse.

    Er selv næsten færdig med et projekt med mere eller mindre de samme dele som du skriver. Hvis du bare vil have hk er det en meget dårlig investering, hehe.


  • #2   1. maj 2015 Ville det ikke være nemmere og billigere at smide en m50 motor i ? Hvis det kun er for at få flere hk ?

  • #3   1. maj 2015 Det er dælme en dyr omgang at kaste sig ud i og et mærkeligt setup,

    Portet top, og anden knast, ventiler og vippearme er det eneste jeg ville gøre ved den motor og så måske lige en indkøring med std boksen, så går de rigtigt godt, at begynde med spjældhuse og anden motorstyring kommer ikke til at give dig noget effekt på sådan en 12v m20 motor.


  • #4   1. maj 2015 JK Auto Performance: hvad er det for noget vrøvl at skrive, indsugningsmanifolden er elendig når vi snakker høje rpm og over 200 hk på en m20 på sug, samt er den originale bosch styring håbløs, hvis der skal køres uden lmm, hvilket ville være optimalt på sådan et setup, jeg har efterhånden lavet en del af de m20 igennem tiden, og så snart vi rammer de 200 hk, bliver indsugningsmanifold og lmm en prop!

  • #5   1. maj 2015 Ville klart skifte til M50B25 eller en M30 motor. Det er rigtig mange penge at smide i en M20 motor i forhold til hvad du får ud af det. Er selv igang med at ligge M30B35 i min. 211hk og 305nm. Har givet 4000kr for motoren. Så er og bliver det ikke nemmere og billigere smiley

  • #6   1. maj 2015 Du får kun hk og mister en masse moment, hvilket i min hverden tager charmen fra de gamle m20 motore, og en ting er sikkert den bliver ikke hurtigere fordi du smider 20.000,- efter spjældhuse og motorstyring, hk kontra moment vil det ingen fordel værre, og jeg ville til hver en tid vælge den originale motorstyring fremfor en eller anden motorstyring ingen kan få til at køre ordenligt alligevel, det er en smagssag hvad man vil men det er helt sikkert en bedre måde at udnytte så mange penge på end at smide dem i spjæld så hellere lave noget kubik tuning, jeg har før lavet sådan en med 220hk på std manifol, og så bibeholder man flowet og sådan en motor trækker allerede ved 2000rmp i stedet for 5000rmp

  • #7   1. maj 2015 Vil ikke skifte motor da alle nu om dage køre med m50 eller m30 motor og bilen blev bygget med en m20 og skal den forsat være også eftersom min er en 325ix med firhjulstræk tænker jeg der bliver en masse døj med at skifte det ene og det andet eneste motor jeg vil smide i den er en s50b32 smiley

  • #8   1. maj 2015 JK Auto Performance:ja da, selvfølgelig har du det, så er du den første i verden der har opnået 220 sugehk på en m20 motor, med std manifold og std motorstyring med lmm, men smid da en rullefelts attest op, så du har noget at bakke din påstand op med.
    tror ikke du er helt klar over hvor meget der skal til, for at opnå 220 hk på en m20 motor. m20ern kan max strokes til knap 3,0 liter, og allerede der er der ikke meget gods tilbage i blokken,samt har du en stempel hastighed, der begynder at blive faretruende høj!


  • #9   1. maj 2015 Køb det her inde istedet, det er nok samme sted de danske firmaer får det fra. De smider nok bare et ekstra 0 eller to til prisen. smiley

    http://www.dbilas-shop.com/Produkte:::7.html


  • #10   1. maj 2015 Har tænkt på stroke men vil hellere øge comprasionen (staves) ? smiley

  • #11   1. maj 2015 Meg var nok gået efter et turbo set-up hvis jeg var dig smiley

  • #12   1. maj 2015 Du vil få et højere kompressionsforhold hvis du stroker den....

  • #13   1. maj 2015 Har tænkt på at stroke den til 2,9 og så skifte alt så den står som en ny motor og har tænkt turbo men hvor meget kræver det ikke altså af ting for at kan holde til 0,7-0,9 bar tryk smiley

  • #14   1. maj 2015 Anden toppakning, arp topbolte, planing af top og det er det, og dertil selvfølgelig andre dyser, så holder den uden problemer til 1 bar og ca 300 hk

  • #15   1. maj 2015 Det fede ved turbomonteringen er, at det kan synes.

  • #16   1. maj 2015 Hvordan hvad kan det troede jeg ikke det kunne for det da over 20% smiley men hvordan kan det det

  • #17   1. maj 2015 Jeg siger ikke det er let at hente så mange hk men er jeg langt fra den eneste der har gjort det, jeg mener der er en nordmand der lavede 235hk med den std indsugningsmanifol, men det må være som det er, desuden ville jeg aldrig sætte spjældhuse på en ix`er det 4hjulstræk tager rigtigt mange kræfter har selv tidligere haft en touring ix og der har man altså brug for noget moment, hvis man vil sætte spjældhuse på skal man gøre det fordi man syntes det er fedt, og vil have lyden. Og vil bruge pengene på det.
    Bmw`s originale motorstyringer er udviklet for flere millioner, fremfor en eller anden kinesisk megasqurit, rigtig mange bmwer eksempelvis der køre med tryk benytter os original styring fordi det bare virker, en megasqurit er fin til en banebil med højt ladetryk og som bare skal køre med speederen i bund, men til en hverdagsbil har jeg sjældent set noget køre godt, jeg ved der er mange der bruger de styringer, jeg er bare ikke fan af dem,
    Jeg har en m3 3.2stående hvis du skal have noget pust i den e30


    profilbillede
  • #18   1. maj 2015 Hvordan er stand og pris på denne motor for den har jo en 321hk hvilket er mere end fint hehe smiley

  • #19   2. maj 2015 kunne aldrig drømme om at bruge ms!!!! fmj, aem, vems er vejen frem, og betydeligt bedre end bmws 30 år gamle motorstyring! kom nu med en attest på den fantastiske m20 du siger du har bygget?? eller generelt bare et link til andre der har gjort det smiley

  • #20   2. maj 2015 Vil kun køre ren sug så bore den op til 3,0L og smider skarp knast og alt det gejl i det bliver dyrt men sjældent set smiley

  • #21   8. aug 2015 Jeg ved også hvor der står en 3.8 l m5 motor, men den koster 30.000.

  • #23   17. aug 2015 jeg kan skaffe en s38b36 m5 motor for 16000kr. Vanvittig billigt. Så får man ikke billigere sugeheste.

  • #24   28. aug 2015 Ireland engineering, PPM og metric mechanics sælger alle stroker kit op til 3, 2 l til M20, men prisen er høj, når det også lige skal sendes til Danmark.

Kommentér på:
BMW e30 M20b25 tuning

Annonce