{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Martin C
Martin C
Tilmeldt:
3. maj 2015
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61

Overboost {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Har et problem som jeg håber nogle kloge hoveder kan hjælpe med..??
Jeg har en astra fra 2006 1.7 cdti 100 hk 240 nm men tunet ved scantune til 140 hk og 300 nm. Det skal siges at før chipning målte de bilen til netop 100 hk og 239 nm, så den er sund og rask på trods af 200.000 km på klokken.
Nogle gange, ikke altid går den fra 1.5 bar til 1.2 bar ved præcis 3000 omdrejninger. Man kan mærke den pludselige mangel på hestekræfter når det sker. Der bliver ikke registreret fejl eller lamper der lyser!
Har lige skiftet diesel filter uden virkning. Den er fuld serviceret for 8000 km siden. Der er vacuum på slangerne og variablerne i turboen glider frit frem og tilbage. Egr er blændet af og fjernet i motorstyringen i samme omgang da den blev chippet. Indsugning er renset og ren. Ingen lækager eller andet så vidt jeg kan høre og mærke. Har mærket på møllen og der er ikke slør eller andet forurolignende. Map og maf er renset og bilen går i limp mode når de afmonteres, så går ud fra de er ok...har tjekket katalysatoren og den virker ikke stoppet eller klappet sammen.
Det skal siges at problemet kun sker i 1, 2 og 3 gear. Kan ikke mindes det er sket i 4 eller 5 gear!

Det jeg står tilbage med at prøve er ladetryksventilen. Men sådan en fætter koster over 1000 kr så vil gerne være sikker før jeg erhverver mig sådan en ??

Hvad har jeg evt overset???

Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overboost
  • #2   3. maj 2015 Jeg har haft lidt samme problem på en Benziner, det var en defekt luftmassemåler

    men har også hørt at det sagtens kan være 3vejs ventilen på turbo'en


  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61
    #3   3. maj 2015 Har renset den med bremserens. Hvis jeg tager stikket af den kan den ikke komme over 3000 omdrejninger så går ud fra den virker som den skal..

  • #4   3. maj 2015 ventilen kan stadig godt blive "trætte" med tiden.
    Men hvis du skifter den, så husk at købe en original ved Opel a uoriginal kan give problemer


  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61
    #5   27. maj 2015 Til alle interesserede og med samme problem. Skiftede ladetryksventilen til en ny....1000 kr uden bedring ??
    Det var en utæt intercooler som ved at sprøjte startspray på den afslørede sig selv, men der skulle en del sprøjten til før jeg fandt hullet. Ny brugt kom på her til aften og nu kører den perfekt igen.
    Til alle andre. Selvom slanger eller intercooler virker til at være tætte, så kan de sagtens være utætte alligevel under højt tryk ved forskellige varmegrader...
    Lesson learned til next time ????????


  • #6   27. maj 2015 Kanont, tak for tilbagemeldingen smiley

Kommentér på:
Overboost

Annonce