549 visninger
|
Oprettet:
BMW e34 forøgelse af hp {{forumTopicSubject}}
Hej bg.
Er ved at prøve at få synet en BMW e34 med lidt flere hp. Den skal synes og betales fri så den bliver lovlig med den nye motor og bremser og det.
Det er en forøgelse med en større standart motor.
Nogen der har nogle papirer på hvad sådan en karosse kan klare af hp, eller ved hvor man kan få det ?
okt 2013
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 20
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 15
okt 2013
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 20
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 15
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Hvis din E34 eksempelvis er en 518 og du propper en 525 motor i den, så siger man at den har skiftet identitet til en 525 og i så fald er det afgift forfra på en 525.
Det bedste at gøre er at holde sig inden for 20% effektforøgelse ved motorskift. Så er det i alle tilfælde lovligt. Eksempelvis hvis den er født som 525 12v og du smider en 24v i. Så er effektforøgelsen indenfor 20% og du risikerer ikke at lande i identitetsskifte reglerne.
Et andet alternativ er at lægge en motor i som bilen aldrig har været født med. Eksempelvis hvis du lægger en M50 2,8´er i bilen. Den har den aldrig været født med og den kan selvfølgelig ikke skifte identitet til en bil der aldrig har eksisteret.
Du kan læse mere om identitetsskifte, motortuning og skift her:
http://www.tax.dk/jv/ea/E_A_8_1_8_3.htm
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 15
Problemet er lidt at det er en dobbelt forøgelse.
Det er en 535 der er lavet om til en alpina. Så tror jeg er nød til at betale afgift for at kunne holde mig inden for 20%.
Den skal købes fri til en m5 for det kan lade sig gøre nemlig, men er ikke klar over om det er muligt.
BMW e34 forøgelse af hp