{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Passat med 480.000 km : flere hk/ NM {{forumTopicSubject}}

Hej
Da vores gamle passat 1.9 tdi fra 98 gik igennem syn uden nogen former for forurening/røg bremser som ny, og undervognen flot ( bla standart potte stadig ) mente syns manden den uden problemer går 4 år mere rent motor mæssigt. Den kan ikke tabe mere i værdi, så ville måske være meget klogt/økonomisk at beholde den. Jeg er ikke videre bil kyndig men syntes at de 110 hk måske er lidt sløve til de næste fire års kørsel med børn.
Så mit spørgsmål er : kan man tune sådan en gammel hund uden smadre motoren, miste km pr liter ( over de sidste 220.000 km omkring de 19 km pr liter )
Gogglet det og blevet godt forvirret !
En chip tuning er en boks man køber og sætter i, men som ikke passer perfekt til den specifike motor, og som i forskellige fora bliver omtalt som en billig alternativ løsning.
Og så er der en anden måde hvor mekaniker smider den på rullefelt før og efter, og gør noget ved den !
Tænker på 25 ekstra hk ville da gøre en forskel.
Hvad ville i foreslå ?
Eller helt lade være ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat med 480.000 km : flere hk/ NM
  • #1   18. maj 2015 Jeg havde sådan en boks som man bare bestiller over nettet i min 206 hdi, den havde kørt lige knap 300.000 og kørte næsten 100.000 med den, og i dag (1 år efter jeg solgte den) kører den stadig, men ville da mene det er bedst at få den kørt ind på rulle felt. Mange mener jeg har være heldig i mit tilfælde smiley

  • #2   18. maj 2015 Den har godt nok kørt en del. Men hvis den ellers er sund og fin i motoren som du skriver, ville jeg ikke være bange for at chippe den. Men ville dog få en prof til at lave det, eller ihvertfald få hans mening 25hk burde du nemt kunne opnå når det er en diesel. :-).

    Ved ikke hvor du er fra i landet. Men på Fyn er der en jeg personligt aldrig har haft problemer med og som laver er nyt program som passer til DIN motor/bil.
    Hessteknink.dk han hedder Stefan. Men kommer jo lidt an på hvad du vil bruge af penge.


  • #3   19. maj 2015 René, - hvad har du fået lavet ved Hessteknik?
    Det er ikke just positivt det der står om ham på VAGcars....


  • #4   19. maj 2015 Jeg fik kørt min corrado g60 ind efter den er blevet "tunet" og han lavet et helt nyt program til den mener jeg betalte 3300kr for det, hvilket jeg synes lyder meget fair.

    Og min tidligere chef har både fået lavet sin V10 Toureg og 750i BMW ved ham og har også kun positive oplevelser med ham.


  • #5   19. maj 2015 Okay smiley
    Man kan selvfølgelig også altid have en uheldig oplevelse.
    Men det er jo også kun éns egen erfaring som man kan vurdere det ud fra,


  • #6   19. maj 2015 Lars s tænk dig godt om før du tuner den med de km.

    En boks tuning du montere selv ved ved og sætte mellem to stik skal du holde dig fra.

    En rigtig tuning ved en prof , kræver du montere ny turbo før og olie og alm service slid dele ... Men hvis du bar skifter turbo med de km den gamle har kørt så for du sku lidt friske HK tilbage..

    Og ved tuning med de km skal du også tænke på gearkassen og koblingen. Bliver de pludselig belastet med 30% mere end de plejer så giver de let op.. Ikke jeg siger de gør det men du kan komme ud for det ...

    Så alt i alt ... Ny turbo og hold servicen
    På den så kører den også 700000 km.. Min den gamle solgte jeg da den havde kørt 734000 km og den kører endnu uden problemer ... Ny turbo = frisk bil igen smiley held og lykke med det


  • #7   19. maj 2015 Hmm ok. Men så vidt jeg ved er turbo dyrt. Ikke fordi det ikke må koste noget, men havde håbet på 5000 kunne gøre hverdagen lidt sjovere, kører ca 40.000 om året i den. Men hvis det er med øget risiko for transmision og gear, så vil jeg nok ikke gøre det.
    Tak for gode svar


  • #8   19. maj 2015 en ny renoveret turbo koster max 2000 hvis du giver din gamle turbo i bytte.

    tror det er max pris for din motor deler jo med alle de 1,9 der blev lagt i passat - golf- polo osv


  • #9   19. maj 2015 Modtaget

Kommentér på:
Passat med 480.000 km : flere hk/ NM

Annonce