Passat med 480.000 km : flere hk/ NM {{forumTopicSubject}}
Hej
Da vores gamle passat 1.9 tdi fra 98 gik igennem syn uden nogen former for forurening/røg bremser som ny, og undervognen flot ( bla standart potte stadig ) mente syns manden den uden problemer går 4 år mere rent motor mæssigt. Den kan ikke tabe mere i værdi, så ville måske være meget klogt/økonomisk at beholde den. Jeg er ikke videre bil kyndig men syntes at de 110 hk måske er lidt sløve til de næste fire års kørsel med børn.
Så mit spørgsmål er : kan man tune sådan en gammel hund uden smadre motoren, miste km pr liter ( over de sidste 220.000 km omkring de 19 km pr liter )
Gogglet det og blevet godt forvirret !
En chip tuning er en boks man køber og sætter i, men som ikke passer perfekt til den specifike motor, og som i forskellige fora bliver omtalt som en billig alternativ løsning.
Og så er der en anden måde hvor mekaniker smider den på rullefelt før og efter, og gør noget ved den !
Tænker på 25 ekstra hk ville da gøre en forskel.
Hvad ville i foreslå ?
Eller helt lade være ?
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 800
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 45 Svar: 226
Ved ikke hvor du er fra i landet. Men på Fyn er der en jeg personligt aldrig har haft problemer med og som laver er nyt program som passer til DIN motor/bil.
Hessteknink.dk han hedder Stefan. Men kommer jo lidt an på hvad du vil bruge af penge.
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 628
Det er ikke just positivt det der står om ham på VAGcars....
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 45 Svar: 226
Og min tidligere chef har både fået lavet sin V10 Toureg og 750i BMW ved ham og har også kun positive oplevelser med ham.
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 628
Man kan selvfølgelig også altid have en uheldig oplevelse.
Men det er jo også kun éns egen erfaring som man kan vurdere det ud fra,
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 14
En boks tuning du montere selv ved ved og sætte mellem to stik skal du holde dig fra.
En rigtig tuning ved en prof , kræver du montere ny turbo før og olie og alm service slid dele ... Men hvis du bar skifter turbo med de km den gamle har kørt så for du sku lidt friske HK tilbage..
Og ved tuning med de km skal du også tænke på gearkassen og koblingen. Bliver de pludselig belastet med 30% mere end de plejer så giver de let op.. Ikke jeg siger de gør det men du kan komme ud for det ...
Så alt i alt ... Ny turbo og hold servicen
På den så kører den også 700000 km.. Min den gamle solgte jeg da den havde kørt 734000 km og den kører endnu uden problemer ... Ny turbo = frisk bil igen held og lykke med det
maj 2015
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2
Tak for gode svar
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 14
tror det er max pris for din motor deler jo med alle de 1,9 der blev lagt i passat - golf- polo osv
maj 2015
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2
Passat med 480.000 km : flere hk/ NM