{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.441 visninger | Oprettet:

Turbo sætter ud?? {{forumTopicSubject}}

Hej BG!!
Jeg har en Audi A4 1.8T avant B7.
I dag hvor det har været kogende, lagde jeg mærke til at turboen stoppede med at fungere. den stoppede mens jeg var ved at køre, men havde kørt i et par timer, og den havde stået i tomgang af nogle omgange i ti minutters tid af gangen. Jeg skulle bare slukke bilen og tænde den igen, så virkede det igen.
Jeg ville høre om der er nogen der har oplevet eller ved hvorfor den gør det? Kan det have noget med en smart metode for at skåne turboen hvis det bliver for varmt/hvis turboen bliver for varm?
Kunne være fedt hvis nogen vidste noget, så jeg har noget at forholde mig til ??

Skal lige siges at den er chippet. Men har ikke før givet nogle problemer udover meget barme dage.

Mvh. Jim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo sætter ud??
  • #1   5. jul 2015 Den har da bare værret i nødprogram? på med en tester.
    For turboen drives af udstødningsgasserne, så det er ikke den der "stopper" med at virke, med mindre, skovlhjulet inden i er istykker, men så ville det være permanent smiley


  • #2   5. jul 2015 Har lidt svært ved at forstå det du skriver. smiley altså nødprogram, det forstår jeg. Men har der så været for meget udstødningsgas, eller hvordan? Der var intet boost, overhovedet. Det var også derfor det var så underligt at den virkede igen da jeg slukke og startede bilen igen.

  • #3   5. jul 2015 Nødprogram er en "halte mode" så bilen kan snegle sig til nærmeste værksted, men hvad det kan være kan kun en tester svare på, det kan være små ting som en defekt føler, eller utæt tryksystem.

    Men ved nogle biler (Bla. Mercedes) kan gå i nødprogram uden at lyse i motorlampen, hvis det kun er en mindre fejl.


  • #4   5. jul 2015 Jim T: Turboen vil som regel atid spinne hvis at der ikke er en decideret mekanisk defekt. Men hvis der er noget galt kan det jo godt være et rør eller slange der er utæt sådan at den ikke kan generer nok tryk eller at der kommer falsk luft ind med mere. Med en tester tror jeg at du finder ud af mere end at vi skal sidde og gætte med her smiley

    Men hvor er du fra?


  • #5   5. jul 2015 Jeg kommer fra Slagelse smiley
    Men okay, jeg prøver at smide en tester på, og så må vi se smiley
    Men hvis det er "halte mode" burde den så ikke gøre det hele tiden, frem for en gang i dag, og efter slukket og tænde igen, inden for 20 sekunder, så fungerer den igen, og den gjorde det også et par gange sidste år. Det er underligt. Jeg prøver at smide en tester på smiley


  • #6   5. jul 2015 Halte mode er ikke nødvendigvis hele tiden. Kørte i en gammel Sprinter der kørte fint i noget tid og så gik den i nødprogram. Når man så havde den slukket lidt tid kunne man starte den igen og kører videre uden problemer før at der kom haltemode igen. Så det kan sagtens komme og så forsvinde igen når bilen bliver slukket.

  • #7   5. jul 2015 Okay. På med en tester! ??

    Tak for svar!


Kommentér på:
Turbo sætter ud??

Annonce