{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Leon TDI 110 HK's {{forumTopicSubject}}

Hej bg har en række spørgsmål da jeg er bred finde dele til min TDI blok har denne 110 HK's TDI jeg vil smide større turbo og Dyser på har kig efter turbo og Dyser fra t4 2.5 150 PS. Men hvor kan dyserne købes henne (priser) og. Kan koblingen holde til det eller skal der anden til og i så fald hva vil folk anbefale. Og nogen der vil fraråde mig turbo og Dyser fra t4 og så tage en anden løsning ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leon TDI 110 HK's
  • #1   17. nov 2015 Det er kun spidsen du skal bruge fra transporterdyssen, og dyssekroppen fra dine egne gamle dysser, og så skal de stilles til 200Bar, du kan køre op til 230bar, men anbefaler 200.

    Dyssespidserne hedder 0.216 og dem en 110 køre med er 0.205, mener 90'erne køre med 0.187(ihvertfald væsenligt mindre)

    Jeg tvivler på at turboen passer på, og hvis den gør, skal du sikre dig at det er en VNT(eller ligestillet) da 110hestes er med variabel turbo.
    Uden at vide det, gætter jeg ikke lige på at transporteren er med variabel.

    Turboerne fra en 130 hestes passer umildbart på, og vist også dem fra en G4 GTI TDI med 150heste standart.


  • #2   17. nov 2015 Jeg er overbevist om, at du snildt kan lave 150 heste med en 110 turbo, og nok også 170
    Koblingerne skulle vist være med til omkring de 150, men derefter bliver det vist et problem


  • #3   17. nov 2015 Vil gerne op omkring 200 og kobling er blevet skiftet til forstærket

  • #4   17. nov 2015 Så er en stor frontmonteret intercooler er nok en god indvistering, og jeg tror også at den originale turbo kommer på hårdt arbejde, så en større vil jo nok hjælpe.

    Og hvis du allerede er igang med en større turbo, og en anden udstødning, så kan du enten bruge 0.216 eller 0.240 dysser med 11mm elementer i pumpen eller 0.240 eller større på 12mm. Elementer i pumpen.

    Den har 10mm. Elementer standart.

    Så burde der vel ikke være noget i vejen for at komme tæt på dot mål med en god chiptuning?


  • #5   17. nov 2015 Og så skal man vel også på udkig efter en 6 trins gearkasse, jeg går ud fra at du godt kan lide høje hastigheder siden du jagter den form for heste

  • #6   17. nov 2015 Hvilken kobling valgte du? Og hvad kostede den?
    Jeg spørger af ren nysgerrighed smiley


  • #7   17. nov 2015 Ved med 0250 dyser front IC og gt1749vb turbo så smider den omkring 200 på std pumpe

  • #8   17. nov 2015 Men ku godt være andre havde deres mening til hva man ku gøre

  • #9   17. nov 2015 Har hørt udvekslingen i 5 trins gearkasser i 5 gear sku være det samme som 6 gear i 6 trins så gider ikke skifte gearkasse for sku skifte gear flere gange Inden jeg er oppe i fart og har valgt en. Kobling fra vr6 og svinghjul fra g60 eller også var det lige omvendt XD og sådan et sæt kostet alt i mellem 1500 og 4000 der vist en del forskel på kiloene på svinghjulet XD

  • #10   17. nov 2015 Lyder som et spændende projekt smiley
    Men går den så ikke meget ujævnt/hårdt når svinghjulet bliver meget lettere? smiley


  • #11   17. nov 2015 Lige nu er bilen std med den kobling svinghjul i ind til jeg får turbo og det hjem og der går den faktis fint

  • #12   17. nov 2015 Skal så siges har ikke kørt i bilen inden det her blev smidt i da jeg købte den med defekt motor

  • #13   17. nov 2015 Passer den nye turbo så på manifolden? Eller skal der en anden til?
    Har du købt ny eller brugt? Og hvad gav du ca. ?


  • #14   17. nov 2015 En gt1749vb er en 150 HK's TDI pd turbo fra golf 4 og den er fast med mailfold pg passer lige på dog skal man tænke på slangeføring. Da det lidt anderledes men da den alligevel skal have front IC i mit tilfælde er det intet problem de kan købes på eBay for omkring 3-5000 og en renoveret her hjemme koster 2500 plus despotitum og jeg fandt en igennem en makker til 1500 der har gået 30000

  • #15   17. nov 2015 Det er skuda et røverkøb! smiley
    Har du så også overvejet en anden indsugningsmanifold? Jeg har set nogen der skar toppen af, og svejsede et 2.5" rør på langs af de , med hul i bunden selvfølgelig smiley
    Kræver bare at man kan svejse alu smiley


  • #16   17. nov 2015 Hvor mange Bar køre dine dysser?

  • #17   17. nov 2015 Da jeg hjalp min makker mener jeg hans åbnede ved 300 men ikke sikker har ikke fået mine testet endnu

  • #18   17. nov 2015 Det var da alligevel en del smiley

    Slutter du så af med en chipning? Eller øger du selv diesel og turbotryk?


  • #19   17. nov 2015 Slutter den af med indkøring så den kommer til gå ordentlig min makkers golf 4 går med samme opsætning den smider 200 med 1,7 i ladetryk

  • #20   17. nov 2015 Der er en her på BG der hedder "MM dieselteknik"
    Har har haft lavet en anden manifold, se om du kan få lidt inspiration smiley


Kommentér på:
Leon TDI 110 HK's

Annonce