{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Thomas H
Thomas H
Tilmeldt:
14. nov 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29

For højt flow i bmw m52b25? {{forumTopicSubject}}

Hej
På min BMW e36 m52b25 har jeg monteret m50 indsugningsmanifold og en m3 3,2 bananmanifold med powerwrap, 328i dobbeltrør/kat og en ukendt rustfri bagpotte.

Den går dårligt i tomgang og ved delgas pga. for meget benzin. Ved fuld gas er der ingen problemer. Mellem 1800 og 2800 o/min med let fod på speederen hakker den og der lugter af benzin bag bilen. 4-gas tester viser for høj co2 og meget uforbrændt benzin i udstødningen

Det kom efter jeg monterede udstødningen.

Alt er skiftet. Lambda er nye og flere er prøvet, anden luftmængdemåler, ny temp. måler, ny ventildækselpakning, nye slanger til krumptapudluftning, ny indsugnings bælg, anden motorstyring er afprøvet, knastføler er ny, tændrør er nye, benzinregulator er nye, dyser er renset med ultralyd, testet for falsk luft mange gange både med dieselstart, acetylen og ilt. Intet virker.

Derfor vil jeg høre om nogle af jer kender til at der er for højt flow i udstødningen.

Jeg mistænker udstødningssystemet for at "tømme" cylinderfyldningen for effektivt, hvorved lambdasonderne registrere for meget ilt og derfor beder motorstyringen om at give noget mere benzin.

Nogen som kender til dette ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For højt flow i bmw m52b25?
  • #1   3. sep 2015 Hva med at få den kørt ind? smiley

  • #2   3. sep 2015 Sugemotorer er jo ikke bare lige sådan at skifte udstødning på, så du skal nok lige ha den forbi en chiptuner.

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.921
    #3   3. sep 2015 hvis du har ændret de ting
    men køre med samme program i ecu

    så skal den jo køres ind,


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #4   3. sep 2015 Prøv at byt rundt på stikkene til dine lambdasonder smiley


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #5   3. sep 2015 Der er ikke nødvendig at få indkørt den motorstyring da den er super hurtig til at tilpasse sig ændringerne på motoren. bare din LMM er iorden og at der ikke er byttet rundt på lambdasonderne på bank 1 og bank 2

  • #6   3. sep 2015 Følger :-)!

  • #7   3. sep 2015 Det er helt sikkert ikke fordi den tømmer cylindrene for effektivt - du har enten byttet om på lambdasonderne, eller også har du gjort noget andet forkert under montering. Men en indkøring ville helt klart være at foretrække smiley

    - Haft tester på? De kan typisk fortælle mange ting om din motor?


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #8   4. sep 2015 Hej alle

    Tak for de gode svar. Jeg har haft tester på og den viste lambda fejl, hvorfor jeg købte to nye (igen) denne gang originale. Havde tester på mens vi kørte i bilen.

    Den er chippet men det er jo kun ved max gas. Der må være nogle som kan aflæse graferne ved delgas. Nogen kalder det realtime tuning

    Stikkene til lambda er byttet frem og tilbage flere gange, uden held.

    Er min mistanke til at den tømmer cylinderne helt åndsvag?? Når lambdaerne registrere for meget luft/ilt kalder de jo på mere benzin. Derfor er min mistanke til for højt flow??

    Jeg har overvejet at forsøge med noget modtryk i det ene afgangsrør, for at begrænse flowet lidt. Der er x rør på så den bliver ikke kvalt smiley


  • #9   7. sep 2015 hvem har chippet den hvis det kun er gjort ved fuld gas?? enten har du misforstået noget eller også er det da noget makværk der er lavet. hvad benzin er den chippet på-hvad kører du på, er programmet lavet med emulator eller bare en tilfældig chip der er sat i?

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #10   7. sep 2015 Den er chippet på v power, køre ikke på andet.
    Den er med en Siemens boks og derfor lidt svær at rode i, det tager i hvert fald lang tid at justere i kurverne på de forskellige belastninger.

    Jeg mener ikke det er noget makværk, men vi har nok fokuseret for meget på max power. Der er ikke bare sat en tilfældig chip i. Boksen ud og juster tilbage igen og prøve etc.

    Chippen har ikke gjort noget forkert, idet problemet kom umiddelbart efter jeg sat omtalte udstødning på. Derfor kan det godt være at motorstyringen kan justeres til udstødningen i delgas området, hvilket jeg ikke har prøvet endenu


  • #11   8. sep 2015 bedst at gøre det med en emulator, du må ha lavet et nyt program til den.
    max power skal den altid ha smiley


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #12   8. sep 2015 kan du forklare lide omkring emulator?

  • #13   8. sep 2015 du laver i princippet din originale styring om til en programmerbar motorstyring og skal ikke brænde en chip hver gang der skal ændres noget. det er den letteste forklaring

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #14   9. sep 2015 Der blev ikke loddet i boksen eller skiftet nogen chip ud
    Pyt også med det nu. Jeg har fundet fejlen.

    Da jeg skiftede de uoriginale lambasonder ud var der mindst én defekt. Derfor var der ikke forskel på om jeg byttede om på stikkene. Da jeg monterede de nye originale satte jeg stikkene på som de sad på de uoriginale.

    Jeg byttede stikkene igen i dag, bare for at prøve. Vupti nu går den fint smiley

    Svært at huske hvad man har gjort og prøvet og ikke gjort
    Tak for alle svar


Kommentér på:
For højt flow i bmw m52b25?

Annonce