{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Bmw e30 m20b20 - m20b25 {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg står med en bmw e30 fra 1990 med m20b20 motor og auto gearkasse. Jeg har vist presset den en smule for meget og da jeg bremsede ned i et lyskryds begyndte den at ryste fuldstændig og dunkelyde fra motoren, da jeg stod helt stille i krydset kom der helt hvid røg ud af udstødningen og der er 100% olie der bliver forbrændt på og ikke vand, så det er ikke toppakning eller ligenede.

Nogle der har en anelse om hvad det kan være? kender 2 mekanikere hvoraf den ene af dem er bmw ekspert, hans bedste råd var at skille motoren ad og tage den derfra mere ville han ikke konstatere da det jo kan være mange ting.

Hvis nogle har oplevet samme problem eller noget, vil jeg meget gerne høre hvad der var galt. Men i værste tilfælde af motoren er helt færdig tænker jeg på at skaffe en m20b25 og så bare smække den i istedet nu hvor motoren alligevel skal "ud" spørgsmålet hertil er så bare om det kræver noget stort arbejde og om jeg skal finde en motor som originalt har haft automatgear på eller om det bare er at skaffe motoren og smække den ned i hullet?

mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e30 m20b20 - m20b25
  • #1   27. okt 2015 Fra din indsugningen, går olie retur løbet ned til bundkaret, tjek alle pakningen omkring dette rør, og pakning nær indsugningen. Desuden hvis din krumtaps udluftningens slange ikke er sat på indsugningen kan det forvolde problemer med forbrændingen. Men ja ellers havde jeg da også revet den fra hinanden, det tager jo ingen tid smiley

    og ang omskift til b25, så tager du bare svinghjulet og autokoblingen samt getrage derfra og smækker på b25'eren, så er du kørende smiley


  • #2   27. okt 2015 Tak for svaret Toyo R smiley Jeg tjekker lige op på tingende osv. og vis der ikke er resultat på det så skiller jeg sku os bare lortet ad.

    Men har du nogen erfaringer med et skifte fra m20b20 til m20b25? smiley
    Altså om du selv har prøvet det?


  • #3   27. okt 2015 jeg har en b25 til at stå der har kørt med automatgear hvis det skulle komme der til

  • #4   27. okt 2015 Tak Rene, du får besked vis jeg står og skal bruge den smiley


  • #5   17. dec 2015 MMD, ja det har jeg ihvertfald, hvad vil du vide? smiley

  • #6   19. jan 2016 Hey drenge, bare lige for en opdatering selvom det et stykke tid siden, men hvis andre skulle få samme problemer så skal det siges at det var en vippearm der var flækket, mvh.


Kommentér på:
Bmw e30 m20b20 - m20b25

Annonce