1.348 visninger
|
Oprettet:
VR6 24v vs R32 krumtap {{forumTopicSubject}}
Hej folkens,
Ved i om vr6 24v krumtap er tilsvarende som i r32? Topstykke og motorblok er det samme dog 2,8 for vr6 og ,32 for r32 men ellers identisk motor .
Har brugt google og besøgt diverse hjemmesider. Det eneste jeg blev klog på er at r32 krumtap kan passe i en vr6 motor, det er alt jeg blev klog på. Mangler dog stadig svar på om de er identisk mht. når stængerne skal sidde på.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
Skal du til at stroke din 2.8 eller bygge den om til en R32 da?
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 474
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
Jeg havde nok smidt en 32'er knast og lejer i også.
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 474
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 155
Krumtappen er ikke den samme, men den passer i, både med plejlstænger og hovedlejer fra din 2,8'er.
Hvis du bore din 2,8'er op til 84mm (som en R32) og bruger din nuværende krumtap vil det blive en 3,0
Jeg håber det besvarede alle dine spørgsmål, og ellers må du bare sige til.
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 474
Men planen er jo at få toppen portet, tror du ikke den kommer op og ramme nogenlunde samme størrelse eller er det væsentlig større?
Planen var at tage alt elektronikken direkte fra en r32 og bruge over på denne motor. Efter at jeg har læst dit indlæg lyder det som om det ville være lidt af en overdrivelse?
Jeg har i et par forummer læst at folk der smække turbo i bilen tager i flere tilfælder krumtappen fra en 2.8 12v motor. Så er det vel samme princip i at de falder i volume?
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 474
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 155
Det lyder som et meget omkosteligt og besværligt projekt. Jeg har selv ombygget min R32 til trykladning og det kan bestemt anbefales! Det er en fantastisk maskine når den får lidt ladetryk. Hvis jeg var dig ville jeg helt klart kigge den vej i stedet. Send mig en PB hvis du er interesseret i et custom kit.
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 474
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 155
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 474
2: Lidt ekstra hk
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 155
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 474
Der ud over når der kommer tryk på ville jeg også have det godkendt. Nogen er mere heldig end andre og jeg er en del af de "andre" Jeg ved at jeg kan få bilen godkendt op til 340hk, det får jeg gjort, der efter kan jeg så trække 20% mere som det står i det danske lovgivning
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 155
De 20% oven i tror jeg så ikke helt på.
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 474
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
VR6 24v vs R32 krumtap