{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

VR6 24v vs R32 krumtap {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Ved i om vr6 24v krumtap er tilsvarende som i r32? Topstykke og motorblok er det samme dog 2,8 for vr6 og ,32 for r32 men ellers identisk motor .

Har brugt google og besøgt diverse hjemmesider. Det eneste jeg blev klog på er at r32 krumtap kan passe i en vr6 motor, det er alt jeg blev klog på. Mangler dog stadig svar på om de er identisk mht. når stængerne skal sidde på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VR6 24v vs R32 krumtap
  • #1   19. jan 2016 Hvad vil du med den større krumptap, af nysgerrighedens skyld? smiley

    Skal du til at stroke din 2.8 eller bygge den om til en R32 da? smiley


  • #2   19. jan 2016 Ja, jeg fik mig en 2,8 24v motor som skal bores op til 3,2 og portet top. Jeg har skaffet mig r32 stempler og stænger men det er så lige det med krumtappen...

  • #3   19. jan 2016 Vil mene der er mere oliesmøring på en 3,2L motor, fremfor en 2,8?

    Jeg havde nok smidt en 32'er knast og lejer i også.


  • #5   19. jan 2016 topstykket er det samme som der sidder på en r32, så mon ikke knasterne også er det? Motoren er jo født med 204hk, altså hele 30hk mere end en alm 12v moto

  • #6   19. jan 2016 Det er ikke sikkert - men det kan være der er en VW guru der kan fortælle dig det jo smiley

  • #7   7. apr 2016 Toppen er ikke det samme, indsugningskanalerne er større på en R32. Det er også kun meget få 24V 2,8'ere der køre med dobbelt vanos (både ind og udstødning) men det gør alle R32'ere. Dysebroen er heller ikke den samme så R32 dyser passer ikke i en 24V 2,8 top.
    Krumtappen er ikke den samme, men den passer i, både med plejlstænger og hovedlejer fra din 2,8'er.
    Hvis du bore din 2,8'er op til 84mm (som en R32) og bruger din nuværende krumtap vil det blive en 3,0
    Jeg håber det besvarede alle dine spørgsmål, og ellers må du bare sige til.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #9   7. apr 2016 Hvis motorblokkene er ens, så burde en R32 krumtap, med R32 plejlstænger og stempler + en VR6 blok med samme boring som en R32, da give samme volumen som en R32?

  • #10   7. apr 2016 Mon ikke... Blev en del klogere nu Tak for svaret. Har kigget tons viser af billeder igennem med r32 og 2.8 24v toppe, det er begrænset hvor meget man kan se men de så meget meget tilsvarende ud... Nu ved jeg de ikke er.

    Men planen er jo at få toppen portet, tror du ikke den kommer op og ramme nogenlunde samme størrelse eller er det væsentlig større?
    Planen var at tage alt elektronikken direkte fra en r32 og bruge over på denne motor. Efter at jeg har læst dit indlæg lyder det som om det ville være lidt af en overdrivelse?

    Jeg har i et par forummer læst at folk der smække turbo i bilen tager i flere tilfælder krumtappen fra en 2.8 12v motor. Så er det vel samme princip i at de falder i volume?


  • #11   7. apr 2016 DisConFlubb - Sharan vr6 24v motor ser identisk ud med r32 på alle de billeder jeg har set til dato... Selv olie og vand kanalerne se identisk ud. Har studeret tons viser af billeder nu og kan sku ikke se forskellet (medminder jeg springer et eller andet over)

  • #12   7. apr 2016 Jo det er klart at hvis man bore blokken op til 84mm og anvender R32 krumtap så bliver det en 3,2'er. Hvorfor nogen vælger at bruge en 2,8 krumtap i en R32 forstår jeg så ikke.
    Det lyder som et meget omkosteligt og besværligt projekt. Jeg har selv ombygget min R32 til trykladning og det kan bestemt anbefales! Det er en fantastisk maskine når den får lidt ladetryk. Hvis jeg var dig ville jeg helt klart kigge den vej i stedet. Send mig en PB hvis du er interesseret i et custom kit.


  • #13   7. apr 2016 Jo tak, det skal jeg nok smiley Skal bare lige i første omgang få motoren til at fungere med resten af bilen efter det er renoveret boret og alt det andet som følger med. Mangler stadig diverse ting og sager. Det kommer nok stille og roligt på plads når vi har sat motoren i bilen. Regner først med at komme ud og køre i bilen med den motor til næste sommer smiley da jeg endnu ikke har fundet pladsen til at rode med bilen.

  • #14   7. apr 2016 Hva er årsagen til den ska bores og renoveres?

  • #15   7. apr 2016 1: Så ved jeg at motoren er i orden
    2: Lidt ekstra hk smiley


  • #16   7. apr 2016 Blokken i sådan en maskine er jo ikke til at ødelægge eller slide op. Men det er jo selvfølgelig op til dig, jeg siger bare, hvis det var mine penge, så smed jeg dem hellere efter et turbo kit. Du ka jo inspicere topstykket når det alligevel skal af, hvis du vælger at gå den retning

  • #17   7. apr 2016 Jeg har dårlige erfaringer med hvad jeg bliver lovet og det jeg får. Ville gerne ofre de penge så jeg har det godt med mig selv.

    Der ud over når der kommer tryk på ville jeg også have det godkendt. Nogen er mere heldig end andre og jeg er en del af de "andre" smiley Jeg ved at jeg kan få bilen godkendt op til 340hk, det får jeg gjort, der efter kan jeg så trække 20% mere som det står i det danske lovgivning smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #18   7. apr 2016 Hvordan bliver den godkendt til 340 hk? 20% gælder kun motorskifte...

  • #19   7. apr 2016 Godkendelsen kan ske gennem JO tuning. Der skal bruges specielle dyser, potter, maf, og så ska hans program i motorstyringen. Derefter ska bilen til nogle test i Tyskland hvor godkendelses papirerne så bliver lavet.
    De 20% oven i tror jeg så ikke helt på.


  • #20   7. apr 2016 jeg fik bilen godkendt via dem til at starte med, så de kommer til at få æren igen smiley mht. de 20% det må kunne lade sig gøre smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #21   8. apr 2016 De 20% er kun gældende ved motorskift

Kommentér på:
VR6 24v vs R32 krumtap

Annonce